1.4 FSI 16V Geen Vonk

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
rairozay
VWF Nieuweling
VWF Nieuweling
Posts: 52
Lid sinds: 27 Dec 2016

Re: 1.4 FSI 16V Geen Vonk

Berichtdoor rairozay » 09 jun 2019 19:13

MVW schreef:Het gaat toch om de motor uit je vorige topic met compressieverlies op alle cilinders?


Ja gaat steeds om die idd. Ik ga de ketting morgen nakijken. Ik hoop at de ketting versprongen is en de boosdoener is

Fsi blok is niet nornaal duur.

 



Gebruikersavatar
MVW
VWF Deskundig Adviseur
VWF Deskundig Adviseur
Posts: 1544
Lid sinds: 29 Nov 2009
Locatie: Bodegraven

Re: 1.4 FSI 16V Geen Vonk

Berichtdoor MVW » 09 jun 2019 19:24

Jij wilt dat we meedenken aan mogelijke oorzaken, maar je geeft ons maar de helft van alle feiten. Beter bespreek je problemen die met elkaar te maken hebben allemaal in 1 topic om het overzichtelijk te houden.

Ik houd me er vanaf nu buiten en wens je succes met de afloop.
Mijn website met uitleg over autotechniek:

https://www.MVWautotechniek.nl

rairozay
VWF Nieuweling
VWF Nieuweling
Posts: 52
Lid sinds: 27 Dec 2016

Re: 1.4 FSI 16V Geen Vonk

Berichtdoor rairozay » 09 jun 2019 19:38

Als jij mijn probleem anders interprerteert is ook wat anders. Tis makkelijk te zeggen dat ik iedere keer de helft info doorgeeft. Wat ik knap vindt ik geef half info volgens jouw maar iedere keer dacht je toch wel even mee.

Het help ook als je je vraagt aan mij stelt die je niet snapt, en dan geef ik zeker antwoord.

En bytheway, is nie erg als je buitenaf sluit.

rairozay
VWF Nieuweling
VWF Nieuweling
Posts: 52
Lid sinds: 27 Dec 2016

Re: 1.4 FSI 16V Geen Vonk

Berichtdoor rairozay » 12 jun 2019 14:04

Ik ben maar gaan kijken wat de status is van de Ketting. Dit is mijn verassing. De ketting is duidelijk te zien dat hij verrekt is. Ik hoop dat het lukt mijn het uploaden van de foto

Afbeelding

Ik hoop dat het lukt mijn het uploaden van de foto

Mod edit: Foto werkend gemaakt :tu:

rairozay
VWF Nieuweling
VWF Nieuweling
Posts: 52
Lid sinds: 27 Dec 2016

Re: 1.4 FSI 16V Geen Vonk

Berichtdoor rairozay » 13 jun 2019 22:50

Beste mensen,
Aanstaande zaterdag ga ik de ketting vervangen. Heb een set van FEBI besteld en is vandaag binnen.

Ik heb een vraag,
Zo de zien aan de ketting hij is zeker een keer versprongen, dit houd nu in dat er kans is dat de kleppers geraakt zijn. Wat ik vreemd vind is dat ik op alle 4 cilinder 8 bar meet.

Is het niet zo dat als een klep krom is dat je dan helemaal geen compressie kunt meten omdat de klep dan open blijft?

Gebruikersavatar
Dennuus1
VWF Amateur
VWF Amateur
Posts: 1860
Lid sinds: 16 Apr 2012
Locatie: Omgeving Deventer

Re: 1.4 FSI 16V Geen Vonk

Berichtdoor Dennuus1 » 14 jun 2019 07:34

Als een klep krom is, sluit hij niet af, en zul je geen compressie meten.

Als hij 1 tand versprongen is kun je het geluk hebben dat er geen vervolgschade is, maar daar kun je op 2 manieren achter komen.

Kop eraf en checken, of op tijd zetten, nieuwe ketting set erop en starten.. Ik zou voor optie 2 gaan.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback

rairozay
VWF Nieuweling
VWF Nieuweling
Posts: 52
Lid sinds: 27 Dec 2016

Re: 1.4 FSI 16V Geen Vonk

Berichtdoor rairozay » 18 jun 2019 01:31

Polo 2005 - 1.4 fsi

Deze Polo draaide op 3 clinder. maar zo uit het niets wou hij niet meer starten.
Nadat ik heb uitgelezen, kwam de foutmelding: P0341. Ik had eerder kunnnen constateren dat ik een defecte klep had, maar met een auto die niet start schiet je niks mee. ik moest eerst deze auto ad praat zien te krijgen en daarna ben ik verder gaan onderzoeken waarom hij op 3 clinder draaide. Onderin een klein beetje uitleg.


Stap 1
Actie uitgevoerd: Nokkenassensor vervangen
Opgelost: Nee, foutmelding kwam gewoon terug

Stap 2
Actie uitgevoerd: Distributiecarter af om de ketting te controleren.

Resultaat: Ketting hing met veel speling, Hierdoor was hij van Tijd afgegaan zie onderstaand foto.
Afbeelding

Motivatie : Als je de ketting ziet denk je van "Yes hij is verrekt" . Dit is de reden dat de motor niet aanslaat want hij stond ook niet op tijd. Mooi niet!!!!!, want nadat ik de nieuwe ketting erop hebt gezet, wou ie toch niet starten. Dan begin de stress heeeel hard aan te slaan !!! Dan sta je daar met meerdere monteurs zicht af te vragen, wat is hier ad hand. Na heel lang zoeken heb ik gemerkt dat de inlaat nokkenas tandwiel beetje los zat en deze is iets naar voren verschoven.

Actie uitgevoerd: Tandwiel goed gezet heeeeeeel hard vast gemaakt , en BINGO hierdoor kwam de ketting weer goed op spanning, zie foto onderin.
Afbeelding

Vandaag heb ik de auto proberen te starten maar hij liep op 3 cilinder: Was vandaag 26 graden en je moet dit mee maken, ik kon flauw gaan!!


Stap 3
Uitgevoerd: Compressie meten
Resultaat: Cilinder 2 meet 6 bar, de rest cilinders 12 bar.

Actie: Cilinder kop eraf gehaald.
Resultaat: 1 Uitlaatklep cilinder 2 sloot niet goed (krom), onderin foto van een nieuwe klep.
Hierdoor heb ik gelijk de kop- en de distributiecarter pakking vervangen
Afbeelding

Koppakking Victor Reinz (metaal)
Afbeelding

Distributiecarter pakking Victor Reinz (metaal)
Afbeelding

Motorblok
Afbeelding


De motor is voor 80% weer in elkaar, hopelijk klan ik hem morgen afkrijgen en startend te krijgen.

Wordt vervolgd.


Terug naar “Polo, Lupo, Fox & UP! Problemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast