Arosa motor switch van 1.0 AEX naar 1.4 16V AHW

Algemeen Polo, Lupo, Fox & UP!
Gebruikersavatar
Gman2oo6
VWF Rookie
VWF Rookie
Posts: 747
Lid sinds: 5 Sep 2010
Locatie: Heerlen

Arosa motor switch van 1.0 AEX naar 1.4 16V AHW

Berichtdoor Gman2oo6 » 01 apr 2019 17:47

Ok moet het even hier vragen wie weet hebben jullie het antwoord

Ik wil bij mijn vrouw de motor ombouwen van een 1.0 ( 1998 ) naar een 1.4 16V ( 2000 ) uit een LUPO
Wat ik zo kan zien zijn de ophangpunten en bak en alle aanbouw er omheen het zelfde
echter het volgende weet ik dus niet zeker

1: Aandrijfassen zijn die het zelfde ?
2: Heb ik buiten de ECU en de IMMO ook het toerentellen klokkenpaneel ( combi ) nodig ivm code?
3: Aangezien deze geen gedeelde draadboom hebben zoals VW Golf 3 wel heeft neem ik aan dat ik de HELE kabelboom moet ombouwen ?
4: Past het dashboard met kachelunit uit een LUPO in een AROSA

kenteken lupo : 84-FG-FG https://autorapport.finnik.nl/kenteken/84-FG-FG
Kenteken Arosa : TH-GL-16 https://autorapport.finnik.nl/kenteken/TH-GL-16
VW MK3
2.0i 16v ABF engine (Ibiza Cupra 2 '99) with CDA gearbox
Simons Stainless Steel Group A Exhaust System,
with sport Cat and 4-2-1 spaghetti exhaust manifold
Chiptuning by: FHtechnic.nl

 



Gebruikersavatar
Gman2oo6
VWF Rookie
VWF Rookie
Posts: 747
Lid sinds: 5 Sep 2010
Locatie: Heerlen

Re: Arosa motor switch van 1.0 AEX naar 1.4 16V AHW

Berichtdoor Gman2oo6 » 03 apr 2019 00:17

Ok blijkbaar niemand over op de hoogte !
VW MK3
2.0i 16v ABF engine (Ibiza Cupra 2 '99) with CDA gearbox
Simons Stainless Steel Group A Exhaust System,
with sport Cat and 4-2-1 spaghetti exhaust manifold
Chiptuning by: FHtechnic.nl

Gebruikersavatar
JUUL
VWForum Admin
VWForum Admin
Posts: 596
Lid sinds: 2 Jul 2012
Locatie: Noord Brabant

Re: Arosa motor switch van 1.0 AEX naar 1.4 16V AHW

Berichtdoor JUUL » 10 apr 2019 11:03

Het is ook geen gebruikelijke swap naar mijn mening. Het internet staat vol met Lupo swaps 20VT, 4.2 V8, R32, W12, VR6, zelfs met 2 motoren enz enz. Een originele Lupo/Arosa 1.4 16v is tegenwoordig niet echt duur....is dat niet een betere/snellere/goedkopere optie? En dan zit je nog met de onbetrouwbaarheid van deze motoren i.v.m. kantelende zuigers.
Stop met dromen, start met bouwen!

Gebruikersavatar
Gman2oo6
VWF Rookie
VWF Rookie
Posts: 747
Lid sinds: 5 Sep 2010
Locatie: Heerlen

Re: Arosa motor switch van 1.0 AEX naar 1.4 16V AHW

Berichtdoor Gman2oo6 » 10 apr 2019 23:55

klopt allemaal wat je hier zegt echter is het de auto van het vrouwtje
en aangezien de auto net helemaal is gespoten ( 1 jaar terug ) en zij een beginnend rijder is wilde ze NIET voor iets veel snellers gaan
Haar eerste km heeft ze dan ook afgelegd in deze auto met een 1.0 erin
Ik weet dat het niet heel veel brengt maar het is haar wens en dat moet ik respecteren

Vandaar dan ook deze swap van een 1.0 naar een 1.4 16V met 101.000 NAP op teller
Nu heb ik dus nog steeds geen antwoord op de vragen helaas :shock:
( ben maar al eraan begonnen )

1: Aandrijfassen zijn die het zelfde ?
2: Heb ik buiten de ECU en de IMMO ook het toerentellen klokkenpaneel ( combi ) nodig ivm code? Ja dus antwoord van Stefan
3: Aangezien deze geen gedeelde draadboom hebben zoals VW Golf 3 wel heeft neem ik aan dat ik de HELE kabelboom moet ombouwen ? JA DUS :GRR:
4: Past het dashboard met kachelunit uit een LUPO in een AROSA JA

blijven nog 1 vraag onbeantwoord
VW MK3
2.0i 16v ABF engine (Ibiza Cupra 2 '99) with CDA gearbox
Simons Stainless Steel Group A Exhaust System,
with sport Cat and 4-2-1 spaghetti exhaust manifold
Chiptuning by: FHtechnic.nl

Gebruikersavatar
Gman2oo6
VWF Rookie
VWF Rookie
Posts: 747
Lid sinds: 5 Sep 2010
Locatie: Heerlen

Re: Arosa motor switch van 1.0 AEX naar 1.4 16V AHW

Berichtdoor Gman2oo6 » 15 apr 2019 02:27

hmm weet iemand dit toevallig

een arosa stuur bouwjaar 98 met airbag werkt deze ook op een lupo bouwjaar 2000 ?
dus de airbags zijn die het zelfde of verschillen deze ?

waarvoor?
mijn arosa stuur is een vol leren stuur met airbag en het stuur waarvan nu de airbag unit erin komt ( de lupo ) is van plastic en lelijk

dus kabelboom met airbag ecu van lupo in samenwerking met stuur airbag arosa ?
VW MK3
2.0i 16v ABF engine (Ibiza Cupra 2 '99) with CDA gearbox
Simons Stainless Steel Group A Exhaust System,
with sport Cat and 4-2-1 spaghetti exhaust manifold
Chiptuning by: FHtechnic.nl


Terug naar “Polo, Lupo, Fox & UP! Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten