Golf 4 Cabrio benzinemeter blijft op nul staan

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
AKR
Posts: 3
Lid sinds: 10 Apr 2011

Golf 4 Cabrio benzinemeter blijft op nul staan

Berichtdoor AKR » 10 apr 2011 18:39

Golf 4 Cabrio 2000
Ben al zover dat ik weet welke 2 draden er van de vlotter zijn van de brandstoftank.
Bruin/blauw en Paars/zwart.
Hoe werkt dit, en moet of kan er op 1 draad een spanning van 12Volt komen te staan?
Ik meet op geen enkele draad spanning bij de vlotter.
Op dit moment weet ik niet waar ik moet beginnen met zoeken, want ik kan geen schema vinden.
Alvast bedankt, Antoine

 



Gebruikersavatar
MK2-VRT
VWForum Admin
VWForum Admin
Posts: 30053
Lid sinds: 31 Jul 2009
Locatie: Limburg

Re: Golf 4 Cabrio benzinemeter blijft op nul staan

Berichtdoor MK2-VRT » 10 apr 2011 19:03

Haal eens de stekker los op de vlotter en meet eens of je een weerstand meet op de vlotter, zo ja, beweeg de vlotter eens omhoog en dan moet de weerstand veranderen, als hij dat doet, dan ligt je probleem in de klok of bedrading ( kabelbreuk )

Doet de temp meter het wel goed ? Anders kan de spannings stabilisator in het instrumentenpaneel kapot zijn.

Gr Stefan
Golf 2 VR6 '85 R32 BUB
Golf 2 1.9 AFN TDI '83 202 Pk 481 NM WMI
Golf 2 VRT 420PK 600NM
Audi S6 Quattro 5.2 V10 435PK 540NM

mk2-vrt@vwforum.nl

www.ecu-solutions.com

AKR
Posts: 3
Lid sinds: 10 Apr 2011

Re: Golf 4 Cabrio benzinemeter blijft op nul staan

Berichtdoor AKR » 10 apr 2011 19:18

Temperatuurmeter doet het goed.

Gebruikersavatar
MK2-VRT
VWForum Admin
VWForum Admin
Posts: 30053
Lid sinds: 31 Jul 2009
Locatie: Limburg

Re: Golf 4 Cabrio benzinemeter blijft op nul staan

Berichtdoor MK2-VRT » 11 apr 2011 17:50

Dan controleer eerst je vlotter en als die goed is de bedrading !!
Golf 2 VR6 '85 R32 BUB
Golf 2 1.9 AFN TDI '83 202 Pk 481 NM WMI
Golf 2 VRT 420PK 600NM
Audi S6 Quattro 5.2 V10 435PK 540NM

mk2-vrt@vwforum.nl

www.ecu-solutions.com

AKR
Posts: 3
Lid sinds: 10 Apr 2011

Re: Golf 4 Cabrio benzinemeter blijft op nul staan

Berichtdoor AKR » 23 apr 2011 17:34

Hallo,

Probleem heb ik gevonden. Geen weerstand over de 2 middelste aansluitingen (vlotter)
De vlotter er volledig uitgehaald, en toen vond ik het probleem.
Het kleine dunne draadje was gebroken, draadje over gesoldeerd en vlotter werkt weer (weerstand over de vlotter aansluitingen.
De vlotter eruit halen is een lastige klus, 2 slangen los halen op juiste manier en klemmetjes kun je weer opnieuw gebruiken. Dan de grote kunststof moer los halen, en vlotter kun je eruit halen.
Bedankt voor de hulp.

Gebruikersavatar
MK2-VRT
VWForum Admin
VWForum Admin
Posts: 30053
Lid sinds: 31 Jul 2009
Locatie: Limburg

Re: Golf 4 Cabrio benzinemeter blijft op nul staan

Berichtdoor MK2-VRT » 23 apr 2011 17:49

Bedankt voor de feedback! :tu:
Golf 2 VR6 '85 R32 BUB
Golf 2 1.9 AFN TDI '83 202 Pk 481 NM WMI
Golf 2 VRT 420PK 600NM
Audi S6 Quattro 5.2 V10 435PK 540NM

mk2-vrt@vwforum.nl

www.ecu-solutions.com

Gebruikersavatar
tomsta1488
VWF Rookie
VWF Rookie
Posts: 992
Lid sinds: 21 Nov 2007
Locatie: Wolfsburg

Re: Golf 4 Cabrio benzinemeter blijft op nul staan

Berichtdoor tomsta1488 » 28 dec 2018 21:39

Ja hoor, ook mijn brandstofmeter van mijn golf 4 cabrio 2.0 heeft de geest gegeven. Na wat zoeken bij dit topic uitgekomen. Ik dacht ik deel ook even mijn bevindingen. Ik ben namelijk super lang wezen martelen met het terugplaatsen van de vlotter & dop.

Hoe ik te werk ben gegaan:

IMG_20181228_150317.jpg
Hier gaat het dus om. De behuizing inclusief vlotter (Langwerpig wit kunststof ding)


1: In de kofferbak bekleding verwijderen
2: Zwarte ronde kapje met 3 kruiskopschroeven verwijderd
3: Even met perslucht en een doek de meeste troep verwijderd, aangezien je nogal de kans loopt dat er troep in de tank valt bij het loshalen.
4: De brandstofleidingen losgehaald door de slangklemmetjes weg te knippen en de stekker voor de vlotter+pomp losgestekkerd (De bestaande slangklemmen leken mij niet geschikt om opnieuw te gebruiken, dus ik heb nieuwe slangklemmen gehaald bij de automaterialenzaak van ongeveer 10mm. Het soort wat gewoon vast en los te schroeven is met zo'n 6-kant boutje)
5: Met de multimeter op de juiste stand Weerstand(Ohm) meten of er weerstand is op de 2 middelste pinnen op de behuizing. Dit bleek in mijn geval niet zo te zijn, wat dus duidt op een probleem met de vlotter
6: Met wat gepast geweld met een beitel en een hamer de zwarte rand linksom losgetikt.
7: Dop + vlotter eruit gehaald. Dit is een beetje een gemartel. Voorzichtig aan, zodat je niets sloopt. Ik heb de zwarte en de groene draad van de vlotter losgeknipt en hier een stekkertje tussen gemaakt.
8: Bij inspectie van de vlotter bleek een heel klein opgerold draadje (eigenlijk een soort veertje) gebroken te zijn. Dit draadje beweegt mee met het bewegen van de vlotter en voert dus het signaal. Deze schijnt wel eens te sneuvelen.
9: Het draadje leek aardig wat overlengte te hebben, dus ik heb hem gewoon opnieuw gesoldeerd aan het contactpunt. Ik heb ook gewoon een los draadje overwogen, maar dit lijkt wat beter bestand tegen beweging. (Geen garantie uiteraard :) )
IMG_20181228_154013.jpg
Draadje opnieuw vast gesoldeerd


10: Even testen met de multimeter of de variabele weerstand nu netjes oploopt tussen ongeveer 30 Ohm en 300 Ohm.
IMG_20181228_152012.jpg
Weerstand grofweg tussen 30 & 300 Ohm

11: Vervolgens het zwikkie terugbouwen. Hier ben ik smerig lang mee bezig geweest. Wat blijkt nou: De pakking die tussen de dop en de tank komt, EERST netjes in het gedeelte van de tank stoppen en dus niet om de dop doen. De pakking moet namelijk aan de binnenkant van de opening ingestopt worden :beatup:
12: Slangen en connector aansluiten en testen!

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Dit geldt waarschijnlijk als vaker voorkomen probleem voor Golf 3, Golf 3 cabrio, Golf 4 cabrio. Feedback is welkom!
MK 3.5 Cabrio 2.0 & mk4 1.6
ex '90 MK2 CL,1983 MK1,1994 Polo Coupé, mk2 1.6,1.6,1.6,1.3,Polo 6n,mk2 16V GTI,'90 Mk1 cabrio 2h

Gebruikersavatar
85er
VWF Rookie
VWF Rookie
Posts: 518
Lid sinds: 14 Aug 2015

Re: Golf 4 Cabrio benzinemeter blijft op nul staan

Berichtdoor 85er » 29 dec 2018 09:14

mooie uitleg


Terug naar “Golf I, II, III, Jetta & Vento Problemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten