GOLF 4 REPARATIE

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
LukasGolfmk4
Posts: 27
Lid sinds: 20 May 2019
Locatie: Delft

Re: GOLF 4 REPARATIE

Berichtdoor LukasGolfmk4 » 20 jun 2019 16:20

patrickmk3 schreef:de stuurkolom onder het dashboard heeft 2 kruiskoppelingen controleer deze is op speling.
laat iemand aan het stuur draaien terwijl jij op de kruiskoppelingen let.



Ik heb met al mijn lenigheid onder het dashboard zien proberen te komen. Maar ik kan niet echt meer zien dan zwarte kappen. Nou heb ik het dashboard gedeelte onder het stuur weggehaald kom ik nog een zwarte stalen kap tegen. Moet dit allemaal weg? Ik dacht namelijk uit jou reactie te halen dat je het 'gelijk kon zien' maar dat heeft natuurlijk te maken met internet en interpretatie..
Beknopt uitleggen, ik kan het niet. Ik zal in het vervolg sneller typen.

 



LukasGolfmk4
Posts: 27
Lid sinds: 20 May 2019
Locatie: Delft

Re: GOLF 4 REPARATIE

Berichtdoor LukasGolfmk4 » 23 jun 2019 18:32

Ik heb hulp nodig, kruiskoppeling los, hoe te repareren? Is dit zelf te doen.

Ik heb dus op verzoek van patrick een poging gedaan om mijn kruiskoppeling te controleren, dit is niet gelukt. (amateuuuur)
Gelukkig ben ik via Allsecur verzekerd en kon ik bij kwikfit een gratis zomercheck laten doen.
Toen de auto daar op de brug stond heb ik zelf even alle wielen gecontroleerd op speling. Geen enkel wiel had speling en de monteur kon ook bevestigen dat de stabilisator stangen en kogels allemaal goed waren. (vandaar dat er geen speling was)

Ik heb de monteur gevraagd of hij kon kijken of het dus de kruiskoppelingen waren. Na 2 minuten kwam hij naar me toe en zei die (in gebrekkig Nederlands) "je weet toch die 2 zilvere blokjes achtige dingens daar onder je stuur iets verder'?' ''Die is los man'' Ik vroeg of dit de kruiskoppelingen waren.. ''ja man'' . De baas van Kwikfit zag dat zijn monteur met andere dingen bezig was dan de normale zomercheck waarvoor ik kwam dus kwam die even kijken. De baas stuurde de behulpzame monteur naar de volgende klant, want ik was wel klaar. De baas nam het gesprek met mij over en zei vervolgens, ik zou er niks aan doen, ik word er niet bang van. Het is geen auto van 80.000 euro dus het is het niet waard.

Vanwege de drukte liet ik het op dat moment maar even zo. Maar ik rijd momenteel toch echt met samengeknepen billen. Buiten dat samengeknepen billen al niet comfortabel is, zit het warme weer zich ook te verplaatsen naar die samengeknepen billen..

Ik wil dit gewoon gefixt hebben voordat ik op vakantie naar Kroatie ga. (over 4 weken)
De speling word naar mijn idee steeds erger, ik merk het steeds meer met rijden..

Nu ik een beetje heb uitgelegd dat ik het dus wel echt belangrijk vind en er iets aan wil doen.. Kan iemand hier, die weet waar hij/zij het over heeft, mij uitleggen hoe ik dit (indien mogelijk) zelf kan aandraaien of vastmaken. Zo niet, wat is een beetje monteur kwijt aan tijd voor dit soort reparaties?

Sorry voor het lange verhaal, op school was dat ook een leerpunt voor mij. Niet gelukt.

Fijne zondag!
Beknopt uitleggen, ik kan het niet. Ik zal in het vervolg sneller typen.

Gebruikersavatar
patrickmk3
VWF Supporter
VWF Supporter
Posts: 1560
Lid sinds: 22 Dec 2013
Locatie: epe

Re: GOLF 4 REPARATIE

Berichtdoor patrickmk3 » 24 jun 2019 06:16

de onderste kruiskoppeling die op het stuurhuis komt zit vast met een bout (nr1 tekening)
dit is ook het enigste deel wat aan te draaien is.
dit kun je dus eerst controleren.
tussen de pedalen zit deze kruiskoppeling.
(even de afdekking aan de kant halen)
puntje even hierbij als je hem er af haalt niet aan het stuur draaien.
anders klopt de stand van de wielen niet meer.
meestal montage maar mogelijk op een manier maar ik teken ze altijd af.
soms kunnen ze wel anders gemonteerd worden namelijk.
dan verder waar het verhaal gebleven was.
als dat goed vast zit dan is het een kwestie van vervangen.
voor zo ver ik weet kun je dit bij een golf 4 niet los vervangen maar alleen de hele stuurkolom.
Knipsel.JPG
<<inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht>>

Golf 3 1.8
Golf 4 1.8 t 20v(sold)
Caddy III 1.9 tdi
Crafter 30-35 2.5 tdi
Crafter 30-25 2.0 tdi
crafter 30-25 2.5 tdi

Vwvangerrie
Posts: 13
Lid sinds: 23 Mar 2019

Re: GOLF 4 REPARATIE

Berichtdoor Vwvangerrie » 16 aug 2019 01:17

LukasGolfmk4 schreef:Ik heb hulp nodig, kruiskoppeling los, hoe te repareren? Is dit zelf te doen.

Ik heb dus op verzoek van patrick een poging gedaan om mijn kruiskoppeling te controleren, dit is niet gelukt. (amateuuuur)
Gelukkig ben ik via Allsecur verzekerd en kon ik bij kwikfit een gratis zomercheck laten doen.
Toen de auto daar op de brug stond heb ik zelf even alle wielen gecontroleerd op speling. Geen enkel wiel had speling en de monteur kon ook bevestigen dat de stabilisator stangen en kogels allemaal goed waren. (vandaar dat er geen speling was)

Ik heb de monteur gevraagd of hij kon kijken of het dus de kruiskoppelingen waren. Na 2 minuten kwam hij naar me toe en zei die (in gebrekkig Nederlands) "je weet toch die 2 zilvere blokjes achtige dingens daar onder je stuur iets verder'?' ''Die is los man'' Ik vroeg of dit de kruiskoppelingen waren.. ''ja man'' . De baas van Kwikfit zag dat zijn monteur met andere dingen bezig was dan de normale zomercheck waarvoor ik kwam dus kwam die even kijken. De baas stuurde de behulpzame monteur naar de volgende klant, want ik was wel klaar. De baas nam het gesprek met mij over en zei vervolgens, ik zou er niks aan doen, ik word er niet bang van. Het is geen auto van 80.000 euro dus het is het niet waard.

Vanwege de drukte liet ik het op dat moment maar even zo. Maar ik rijd momenteel toch echt met samengeknepen billen. Buiten dat samengeknepen billen al niet comfortabel is, zit het warme weer zich ook te verplaatsen naar die samengeknepen billen..

Ik wil dit gewoon gefixt hebben voordat ik op vakantie naar Kroatie ga. (over 4 weken)
De speling word naar mijn idee steeds erger, ik merk het steeds meer met rijden..

Nu ik een beetje heb uitgelegd dat ik het dus wel echt belangrijk vind en er iets aan wil doen.. Kan iemand hier, die weet waar hij/zij het over heeft, mij uitleggen hoe ik dit (indien mogelijk) zelf kan aandraaien of vastmaken. Zo niet, wat is een beetje monteur kwijt aan tijd voor dit soort reparaties?

Sorry voor het lange verhaal, op school was dat ook een leerpunt voor mij. Niet gelukt.

Fijne zondag!

Zou er niet te zwaar aan tillen


Terug naar “Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten