Het grote Low-Budget tuning topic

Algemene VW Tuning & Styling topics
Gebruikersavatar
Gerkenator
VWF Gangmaker
VWF Gangmaker
Posts: 278
Lid sinds: 22 Apr 2006
Locatie: vlakbij dokkum

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor Gerkenator » 18 jun 2014 00:47

ik had destijds in mijn tdi een johnny-box
iets van 100 euro, ging van 110pk naar ongeveer 150pk
kon zelfs nog meer maar dan begint ie te roken.

verbruik bleef 1 op 19

goedkoper dan een chip of obd tuning

egr dicht, kost ook bijna niks
kat leeg
totaal dus zo'n 40pk winst en een stuk meer koppel
vw golf4 automaat
honda blackbird

 



Gebruikersavatar
GOFAST
Oud VWF Diender
Oud VWF Diender
Posts: 10006
Lid sinds: 25 Nov 2008

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor GOFAST » 19 jun 2014 15:19

Gerkenator schreef:ik had destijds in mijn tdi een johnny-box
iets van 100 euro, ging van 110pk naar ongeveer 150pk
kon zelfs nog meer maar dan begint ie te roken.


en jij gelooft dat ?
dat red je echt niet.
--KEEP ON MODIFYING--

"Klamath"
Mooie quote van iemand die er toch wel alles aan doet om het verstandige van een diesel af te krijgen

Gebruikersavatar
KaRaKaN
Oud VWF Diender
Oud VWF Diender
Posts: 9436
Lid sinds: 10 Apr 2006
Locatie: Badhoevedorp

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor KaRaKaN » 19 jun 2014 16:05

GOFAST schreef:
Gerkenator schreef:ik had destijds in mijn tdi een johnny-box
iets van 100 euro, ging van 110pk naar ongeveer 150pk
kon zelfs nog meer maar dan begint ie te roken.


en jij gelooft dat ?
dat red je echt niet.

Mwa, met een box met diode dus voor turbodruk verhoging is dat redelijk te doen hoor. Mijn sdi was met een johny powerbox met alleen een powerbox van 64pk 114nm naar 75pk en 161nm gegaan. :tu: Gaat weliswaar om een kleine 11pk maar wel op een auto zonder turbo. 135 140pk is zeker wel haalbaar ook hoor met een powerbox en eventueel nog een bleedvalve.

Gerlof heette die dacht, die had ook een sdi, die was naar 86 pk !!! gegaan met lege kat, powerbox van johny en de tuutjes die op de inlaat zitten op een standaard sdi had hij eruit gehaald. Ging om polo sdi ook.

Gebruikersavatar
GOFAST
Oud VWF Diender
Oud VWF Diender
Posts: 10006
Lid sinds: 25 Nov 2008

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor GOFAST » 19 jun 2014 22:15

KaRaKaN schreef:Mwa, met een box met diode dus voor turbodruk verhoging is dat redelijk te doen 140pk is zeker wel haalbaar ook hoor met een powerbox en eventueel nog een bleedvalve.


deze jonny box heeft geen turbo druk verhoging.
misschien dat ze er ook met zijn.
maar ik zie ze zo niet.

Afbeelding

misschien met een chip op maat, fris blok en veel rook dat je de 150 pk haalt. :?
een bleedvalve heb ik gehad op me tdi, ja turbodruk ging omhoog maar constant noodloop omdat je maar 0,2 bar rek hebt.
waardoor de motor na een paar sec vol gas gas terug begon te nemen en ik iedere x weer opnieuw me poot moest optillen.
geen succes dus.

een powerbox op een vp is geweldige "value for money" tunning dat is een feit.
--KEEP ON MODIFYING--

"Klamath"
Mooie quote van iemand die er toch wel alles aan doet om het verstandige van een diesel af te krijgen

Gebruikersavatar
canonchiel
VWF Held
VWF Held
Posts: 1216
Lid sinds: 6 Nov 2013

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor canonchiel » 19 jun 2014 22:22

iemand tips voor de polo 6n2 gti?
1600 16v 2001?

mvg chiel

uitlaat?
cold air? of filter en welke setjes aanraden
Chiel's Vento 1992 1.8turbo in ombouw

Matig uw kinderen denk om onze snelheid



Daily Vento 1992 camo green
Vento 1800 turbo project red
Ex

1 Golf mk3 1997 purple
2 Polo 6n2 gti 2001 black

Gebruikersavatar
GOFAST
Oud VWF Diender
Oud VWF Diender
Posts: 10006
Lid sinds: 25 Nov 2008

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor GOFAST » 19 jun 2014 22:24

compleet uitlaatsysteem heeft wel nut natuurlijk.
is alleen niet meer low budget.
--KEEP ON MODIFYING--

"Klamath"
Mooie quote van iemand die er toch wel alles aan doet om het verstandige van een diesel af te krijgen

Gebruikersavatar
canonchiel
VWF Held
VWF Held
Posts: 1216
Lid sinds: 6 Nov 2013

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor canonchiel » 19 jun 2014 22:30

en nog wat andere dingen?
met pvc ben ik heel goed( als instalateur:)
Chiel's Vento 1992 1.8turbo in ombouw

Matig uw kinderen denk om onze snelheid



Daily Vento 1992 camo green
Vento 1800 turbo project red
Ex

1 Golf mk3 1997 purple
2 Polo 6n2 gti 2001 black

Gebruikersavatar
GOFAST
Oud VWF Diender
Oud VWF Diender
Posts: 10006
Lid sinds: 25 Nov 2008

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor GOFAST » 19 jun 2014 22:37

ha, ha ,ha prachtig pvc !!
nou kijk een cold air intake kun je van pvc maken maar ik zou het zelf niet snel doen want het ziet er echt niet uit.
wel grappig.

de eerste stappen voor het opvoeren van een N/A motor zijn meestal wel het zelfde.
-nokken assen.
-verstelbaar nokken as tandwiel.
-compleet uitlaat systeem
-software op maat.

er is dus eigenlijk niet echt veel op te voeren aan een motor zonder turbo voor weinig geld.
met turbo zijn de low budget methode gewoon makkelijk uit te voeren met redelijk resultaat.
--KEEP ON MODIFYING--

"Klamath"
Mooie quote van iemand die er toch wel alles aan doet om het verstandige van een diesel af te krijgen

Gebruikersavatar
Patrickvdam
VWF Liefhebber
VWF Liefhebber
Posts: 179
Lid sinds: 17 Mar 2014
Locatie: Veenendaal

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor Patrickvdam » 20 jun 2014 00:07

Zijn er nog leuke upgrades voor een standaard Golf 2 1.6 uit 1985? ik denk dat je er zat op kan zetten of veranderen, maar ben echt een leek hierin.

Ik hoor het graag!
Never drive harder than your guardian angel can fly.

"MK2 1.6 uit 1985"

Gebruikersavatar
kevert
VWF Junkie
VWF Junkie
Posts: 2546
Lid sinds: 22 Mar 2009
Locatie: Beverwijk zo ongeveer

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor kevert » 20 jun 2014 13:58

Carburateurtje(s) dus die ellendige 2ee/2e2 carb eraf , spaghetti uitlaatspruitstuk incl knappe uitlaat of nokkenass maar dat kost eigenlijk al wel veel vergeleken wat je ervoor terug krijgt.
Ik zou het houden bij uitlaatje en de carbs dan , alles verder kost veel voor weinig extra.
Beter kun je er al dan een 1.8 8 kleppertje erin hangen , alles past zo 1 op 1 op elkaar en dit is in principe met een weekend allemaal gewisseld.
Een 1.6 kan wel aardig worden opgevoerd maar dan moet je je budget laten groeien :lol: .
Afbeelding

Gebruikersavatar
canonchiel
VWF Held
VWF Held
Posts: 1216
Lid sinds: 6 Nov 2013

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor canonchiel » 20 jun 2014 23:39

iemand tips wat voor filter of intake ik moet halen?
eventuwele link?
mvg chiel



midden demper weg halen scheeld al weer?
Chiel's Vento 1992 1.8turbo in ombouw

Matig uw kinderen denk om onze snelheid



Daily Vento 1992 camo green
Vento 1800 turbo project red
Ex

1 Golf mk3 1997 purple
2 Polo 6n2 gti 2001 black

Gebruikersavatar
Gerkenator
VWF Gangmaker
VWF Gangmaker
Posts: 278
Lid sinds: 22 Apr 2006
Locatie: vlakbij dokkum

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor Gerkenator » 22 jun 2014 03:49

GOFAST schreef:
Gerkenator schreef:ik had destijds in mijn tdi een johnny-box
iets van 100 euro, ging van 110pk naar ongeveer 150pk
kon zelfs nog meer maar dan begint ie te roken.


en jij gelooft dat ?
dat red je echt niet.


hangt ook van je blok af denk pompverstuiver of verdelerpomp
ik had kat ook leeg en egr dicht en k&n inlegfilter

met grotere verstuivers was er zelfs nog meer winst te halen werd mij verteld

is door middel van uitlezen met laptop vermogen gemeten, ik weet niet hoe betrouwbaar dat is maar ik zat bijna op 150 pk ( iets van 147-148 ofzo ) en hij rookte toen net niet.

blok was verder ook in goede conditie

maakt ook niet uit, leukste vond ik het eruitrijden van snelle benzine autotjes die denken er een diesel wel uit te kunnen rijden
of het in derde versnelling nog doorspinnen met 225 banden
vw golf4 automaat
honda blackbird

Gebruikersavatar
Gerkenator
VWF Gangmaker
VWF Gangmaker
Posts: 278
Lid sinds: 22 Apr 2006
Locatie: vlakbij dokkum

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor Gerkenator » 22 jun 2014 03:52

waarschijnlijk is met mijn huidige golf4 1.6 automaat niet veel winst te behalen.
is nog helemaal standaard.
vw golf4 automaat
honda blackbird

Gebruikersavatar
canonchiel
VWF Held
VWF Held
Posts: 1216
Lid sinds: 6 Nov 2013

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor canonchiel » 22 jun 2014 11:51

uitlaat systeem filtertje en spruitstuk?
maar denk dat uitlaat al aan de dure kant wordt?
Chiel's Vento 1992 1.8turbo in ombouw

Matig uw kinderen denk om onze snelheid



Daily Vento 1992 camo green
Vento 1800 turbo project red
Ex

1 Golf mk3 1997 purple
2 Polo 6n2 gti 2001 black

Gebruikersavatar
GOFAST
Oud VWF Diender
Oud VWF Diender
Posts: 10006
Lid sinds: 25 Nov 2008

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Berichtdoor GOFAST » 22 jun 2014 12:26

Gerkenator schreef:hangt ook van je blok af denk pompverstuiver of verdelerpomp


klopt achter een 115pk PD motor hangt ook een grotere turbo als de vn15 van een VP.
--KEEP ON MODIFYING--

"Klamath"
Mooie quote van iemand die er toch wel alles aan doet om het verstandige van een diesel af te krijgen


Terug naar “Volkswagen Tuning & Styling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten