Raammechanisme verwijderen vw polo 2000 6n2 3deurs

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.

Raammechanisme verwijderen vw polo 2000 6n2 3deurs

Berichtdoor hameleers » 14-nov-09, 19:07

Het raam wil niet meer naar beneden, je hoort wel een dubbele klik alszijnde helemaal open, (schakelt dus meteen af), vandaag mechanisme gecontroleerd, kan niets vinden en volgens de VW garage kan het de motor niet zijn anders zou je geen dubbele klik horen,
Ik krijg het mechanisme er niet uit, want ik weet niet wat ik met het raam moet doen (bijna geen beweging in te krijgen), misschien kan me iemand op weg helpen!
hameleers
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Sinds: 05-Nov-09

Word VWForum Supporter en surf een jaar bannervrij

Re: Raammechanisme verwijderen vw polo 2000 6n2 3deurs

Berichtdoor sjeesbeest » 14-nov-09, 21:36

je moet ff je raammotor eraf halen en dan kun je voorzichtig je raam naar beneden drukken, als je dit bedoelt tenminste?!
sjeesbeest
VWF Amateur
VWF Amateur

Sinds: 10-Apr-06

Berichtdoor hameleers » 14-nov-09, 21:49

Hallo,

Ik kom niet fatsoenlijk bij de motor omdat het raammechanisme + ruit niet naar beneden te krijgen is, zodoende kan ik het raam niet loskrijgen van het mechanisme waardoor ik goed bij de motor kan komen,
Maw hoe krijg ik het raam naar beneden (zonder motor) zodat ik het mechanisme eruit kan halen
hameleers
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Berichtdoor markgoud » 23-nov-09, 16:33

Knop ingedrukt houden en dan met een schroevendraaier een tik op de motor geven, in sommige gevallen wil de motor het nog even doen.

Als dit niet werkt is er maar één methode voor zover ik gehoord heb, de staalkabels van het mechanisme doorknippen.

Edit: Dit is dus onzin, je kunt de motor loshalen waardoor je met de hand draaiend aan het asje het raam kan laten zakken.
Laatst bijgewerkt door markgoud op 6-apr-10, 15:42, in totaal 2 keer bewerkt.
markgoud
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Sinds: 21-Jun-06

Berichtdoor hameleers » 22-maart-10, 18:40

Ik zoek dus een manier om het raam iets te laten zakken zonder de staalkabels door te knippen,
hameleers
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Berichtdoor Tonkie » 23-maart-10, 13:36

ik heb hetzelfde probleem als bij jou.
ik rijd in een Lupo in 2000.

om het raam te laten zakken werd mij verteld dat je het hele mechanisme los moet maken zodat het niet meer op spanning staat.het raam zal dan een stukje zakken.

mijn rechterraam zit vast (motortje doet het nog)
linkerraam is de kunststof module kapot. (motortje doet het nog)
Tonkie
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Sinds: 10-Jan-10

Berichtdoor hameleers » 23-maart-10, 16:00

Het mechanisme heb ik reeds losgemaakt, maar het lukt niet om het raam verder dan 1 à 2 cm te laten zakken, ik hoor al enigszins gekraak (van het raam) waardoor ik niet verder durfde te wrikken, dus ik weet het anders ook niet meer
hameleers
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Berichtdoor Tonkie » 24-maart-10, 08:18

dan zal er toch iets moeten zijn die het tegenhoud. zie je nergens iets wat kapot is? en anders maar langs de dealer rijden. Succes ermee..

Gisteren mijn rechtermechanisme gefixed, panelen losgehaald. de geleiding goed ingevet. tegen het motortje aangetikt en tegelijkertijd het raam helpen mee naar beneden te drukken terwijl je het knopje van de bediening gebruikt (natuurlijk wel in de goede richting)
Tonkie
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Sinds: 10-Jan-10

Berichtdoor markgoud » 6-apr-10, 09:51

Je kunt de Torx schroefjes van de motor loshalen, je kunt dan met je hand aan het asje draaien om het raam te laten zakken.
markgoud
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Sinds: 21-Jun-06

Keer terug naar Polo, Lupo, Fox & UP! Problemen