Carter Ontluchting (kleine Filter)

Tuning en Styling van Polo, Lupo, Fox & UP!.

Carter Ontluchting (kleine Filter)

Berichtdoor VwPolo1.4 » 24-aug-09, 10:18

wat is nou een voordeel als je dus met een Kleine filter gebruikt of zonder filter (standaard)

Carter Ontluchting...
is dat nodig een filter voor je Carter Ontluchting..??

Graag Voordelen, en Nadelen !

dank je wel..
VwPolo1.4
VWF Rookie
VWF Rookie

Sinds: 30-Jul-09

Word VWForum Supporter en surf een jaar bannervrij

Re: Carter Ontluchting (kleine Filter)

Berichtdoor harald » 25-aug-09, 18:18

Volgens mij is het voornamenlijk als je een open luchtfilter hebt zonder aansluiting voor je carter ontluchting, zo'n klein filtertje zorgt dat er geen rommel in je onderblok komt.
harald
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Sinds: 18-May-09
Plaats: Tolbert

Berichtdoor ruudje » 1-sep-09, 23:00

noormaal gebruikd je moto zijn carter ontluchting gassen opnieuw vaak via zijn luchtfilter aanzuigbuis of op je spruitstuk, veel mensen die een open luchtfilter erop zetten doen hier een klein fitertje op zal weinig nut hebben de dapen ontsnappen dan.
dit kan je doen, maar houd wel rekening mee dat de keurmeester hem ( als hij het ziet ) zo niet mag goed keuren, deze moeten hergebruid worden en niet in de open lucht terecht komen. ( nee heb deze apk regel niet zelf verzonnen!)
seat ibiza cupra 20vt
fore sale!
ruudje
VWF Rookie
VWF Rookie

Sinds: 31-Oct-06

Berichtdoor bono_ts » 2-sep-09, 18:13

ruudje schreef:noormaal gebruikd je moto zijn carter ontluchting gassen opnieuw vaak via zijn luchtfilter aanzuigbuis of op je spruitstuk, veel mensen die een open luchtfilter erop zetten doen hier een klein fitertje op zal weinig nut hebben de dapen ontsnappen dan.
dit kan je doen, maar houd wel rekening mee dat de keurmeester hem ( als hij het ziet ) zo niet mag goed keuren, deze moeten hergebruid worden en niet in de open lucht terecht komen. ( nee heb deze apk regel niet zelf verzonnen!)

Klopt inderdaad. K&N heeft bijvoorbeeld zelden een aansluiting op hun meegeleverde inlaatbuizen (als deze al gebruikt worden). Vandaar dat kleine filter als oplossing. Filter word enorm snel smerig door de olie dampen die meekomen dus makkelijkste is dan nog zelf een aansluiting te maken op de inlaatbuis (na het filter, dicht bij de gasklep).
bono_ts
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Sinds: 18-May-06

Berichtdoor VwPolo1.4 » 3-sep-09, 20:30

ok, ik heb wel een aansluiting,. voor mijn K&N filter (paddestoel) maar die CarterDamp wordt toch ook warm(heet) soms wordt die paddenstoel (filter) heel erg warm/heet is dat normaal !???

wat is beter met aanzuig buis of zonder ( paddenstoel)???

ergens voordelen of nadelen ??? bij mij benzine gebruik is zelfde met of zonder powerfilter !!!
VwPolo1.4
VWF Rookie
VWF Rookie

Berichtdoor bono_ts » 4-sep-09, 15:36

VwPolo1.4 schreef:ok, ik heb wel een aansluiting,. voor mijn K&N filter (paddestoel) maar die CarterDamp wordt toch ook warm(heet) soms wordt die paddenstoel (filter) heel erg warm/heet is dat normaal !???

wat is beter met aanzuig buis of zonder ( paddenstoel)???

ergens voordelen of nadelen ??? bij mij benzine gebruik is zelfde met of zonder powerfilter !!!

Zit je filter niet gewoon te dicht naast je blok? en zit hij wel op een plek waar hij veel (lees alleen maar) frisse koude lucht krijgt? K&N heeft een metalen bescherming om het filter dus die zal wel eerder warm aanvoelen als een kunststof behuizing zoals green veelal heeft of schuimfilter als pipercross.

Carterdamp is inderdaad warm maar bij een goede motor komt hier bijna niets uit.

Met aanzuigbuis bedoel je de extra slang die je aanlegt om je filter van meer koude lucht te voorzien als deze op een lastige plek zit? dan mét natuurlijk.

Het benzine verbruik zal inderdaad minimaal verschillen met standaard filter maar dat is hetzelfde met het vermogens winst op dit soort motoren... ook minimaal.
bono_ts
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Sinds: 18-May-06

Berichtdoor VwPolo1.4 » 4-sep-09, 16:50

oke ik weet voldoende dank jullie wel :D :D :D
VwPolo1.4
VWF Rookie
VWF Rookie

Keer terug naar Polo, Lupo, Fox & UP! Tuning & Styling