Eerst het zijscherm en de modderkuip gedemonteerd om ook de zijkant goed te kunnen bekijken

Eens kijken hoe erg het is met de roest

Het stuk van de bodemplaat naar de dorpel blijkt ook aardig aangetast

Eerst van de zijkant van de dorpel een stuk uitgeslepen zodat ik ook de binnendorpel goed kan bekijken:

Ook de binnendorpel is al door de roestduivel aangetast. Oplossing? Ook maar eruit slijpen dan

Dit begint al ergens op te lijken:

Vervolgens met een lamellen schijf het metaal schoon gemaakt en een plaat op maat gemaakt met gaatjes erin die de binnendorpel moet gaan vervangen:

Toen kon het lassen (MIG) beginnen. Het was een beetje lastig om de goede instellingen te vinden maar uiteindelijk kon ik aan de gang:

Verlengde binnendorpel gelast. Moet nog mooi glad worden gemaakt met een lamellen schijf, maar dit ziet niemand meer dus heel netjes hoeft het niet.

van binnenuit gezien (nu moet de bodemplaat nog erin gelast worden, en de dorpel uiteraard gelast!

Gasflesje even veilig gemonteerd:

Hoe had ik het ook alweer achtergelaten gister? Oja, zo dus:

Rotte bodemplaat verder uitgeslepen:

plaat op maat maken voor de bodem:

Beetje passen en meten:

En proplassen maar (heb eerst de onderkant gedaan) :

close-up:

Bodem dicht gelast en al een beetje vlak geslepen:

Klein hoekje moest ook nog bedekt worden:

alvast wat vlak geslepen:

Plaat maken voor de voorkant van de dorpel:

en gebogen:

Vervolgens vast gelast (onderste strip geproplast, rest gewoon rupslassen met pauzes om te koelen)

Voorkant vd dorpel ook afgelast (let niet op de vieze auto!)

Lassen al een beetje vlak geslepen:

Afgewerkt met brunox epoxy primer, anti steenslag spul en tectyl. De bedoeling is dat de originele dorpelverbreding eroverheen komt, anders had ik het nog wel een stuk netter afgewerkt met plamuur etc....