Achter deur golf 4 wil niet openen

Problemen met Golf IV, V, VI, Bora/Jetta & Touran.

Achter deur golf 4 wil niet openen

» 09 feb 2010 00:14

Ik heb een lastig probleempje.

In mijn 5-deurs golf (type 4, 5 deurs 1999) wil de linker achterdeur niet meer open. Ik heb heb hem op het kinderslot gedaan en om nu krijg ik de deur niet meer open, van zowel binnen (logisch) als buiten. Ik ben al bij de VW-delaer geweest en de kosten zijn ruim 500 euro om eea te verhelpen. Ze zeggen dat het verwijderen van de deurbekleding 300 euro kost, een nieuw openeningsmechanisme 100 euro en 100 euro voor nieuwe raamklemmen. Veel te duur als je het mij vraagt (heb net voor 25 euro mijn achtersproeisysteempje gefixt, terwijl de VW-delaer hier 185 euro voor rekent, jaja)

maar goed, ik wil mijn deur openen.

- Hoe verwijder ik de deurbekleding, TERWIJL ik de deur niet kan openen. Onder de deur zitten 2 parkers waar ik niet bij kan.
- Is er een mogelijkheid om bij het slot te komen zodat ik de deur kan openen en verder eea kan reparen.

Ik heb deze site al gevonden:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=960833
Echter dit is voor als de deur OPEN kan.

Wie-o-wie kan mij verder helpen?

Thanks Vince
bricksystem
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Word VWForum Supporter en surf een jaar bannervrij

Re: Achter deur golf 4 wil niet openen

» 09 feb 2010 00:19

miischien heel stom hoor maar heeft een golf 4 niet van die deurpinnetjes? :oops:
tijnoo
VWF Amateur
VWF Amateur

» 09 feb 2010 00:34

Hmmm, deurpinnetjes? Bedoel je die pinnen die omhoogschieten als je de boel ongrendelt?
Zo ja, die doen het prima! alleen doet deze ze mee "voor de show"
Zo nee, vertel?

Gr,

Vince
bricksystem
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 09 feb 2010 01:45

Wellicht weet iemand hoe je een achterdeur op van Golf type 4 kunt openen zonder de deurgreep van buiten of de duergreep van binnen gebruikt.

(iets met een klerenhanger, zoals vroeger?)

Gr,

Vince
bricksystem
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 09 feb 2010 10:44

dan kun je proberen ja.. maar daar heeft de garage waarschijnlijk meer gereedschap voor.. je kunt bij een automaterialenzaak zo'n zet kopen met platte deuropeners met haakjes en inkepingen.. ik denk alleen dat ze die niet aan particulieren verkopen.. als je bezig gaat met zo'n setje dan ben je wel lang bezig hoor, dus heb geduld.. kan ook in 1 keer goed.. heb zelf een keer een opel kadet in 1 keer geopend maar ook een keer een mazda 6, 2 uur over gedaan :( allebei mensen die sleutel in de auto hadden liggen terwijl de deur op slot zat (hoe dom ben je)..

maja, succes in ieder geval !
Jetta MK ll Coupé '88 (14"verbreed staal 8J & 15"BBS RM 012 6,5J & 8,5J)

www.vwforum.nl/de-garage-f6/jetta-mkll- ... 96411.html

"Lower than your mothers tits"
Meller
VWF Average
VWF Average

» 09 feb 2010 14:48

Het voordeel met is dat ik van zowel binnen als buiten kan gaan proberen. Ik ben benieuwd.

Imand nog een tip voor het verwijderen van die deurbekleding?

Gr,

Vince
bricksystem
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 09 feb 2010 15:14

als de deur dicht blijft zal het moeilijk zijn om zonder schade je paneel te verwijderen.. je kan wel aan de binnenkant proberen bij je handvat bijv. alle schroefjes te demonteren en kapjes weg te halen, zo kom je misschien bij het slotmechanisme.. misschien/waarschijnlijk is er een stangetje losgeschoten (gebroken plastic houdertjes).

succes !!

Meller
VWF Average
VWF Average

» 09 feb 2010 16:43

Soms helpt t ook nog wel es dat pinnetje dat omhoog schiet van je slot wat verder omhoog te trekken

AChterudeur van de golf 3 van men vader heeft daar nog wel es last van
Net een stukje hoger trekken, ook al lijkt t of t niet kan, en dan gaat ie wel gewoon open
06-2007 - 10-2007: Mazda 323F 1.6i BG 1993
10-2007 - 03-2009: Mazda 323F 1.8i BA 1995
03-2009 - 04-2009: VW Golf 3 Variant 1.8i 1996
04-2009 - heden: Mazda 323F 1.6i BG 1991 & VW Golf 2 1.3 1986
speedy500
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 09 feb 2010 17:14

Ik heb dat ook wel eens met mijn 4'tje, ik moet dan even goed tegen de deur duwen en dan valt ie in het slot waarna ik de deur wel weer goed kan open maken....

Suc6
Rusty
VWF Rookie
VWF Rookie

» 09 feb 2010 17:20

heb het ook gehad bij m'n leon...zelf van binneuit de bekleding deruit halen, alles loshalen, kabelboom, raammechanisme enz enz....zodat je uiteindelijk bij je slot kan komen!

maar als ik me niet vergis heeft de golf4 aan de onderkant het deurpaneel vast zitten met 2 schroeven, krijg je dus onmogelijk los of je moet hem geheel kapot maken, bij de leon zitten geen schroeven!

daarna gewoon flink kloten aan het slot, heel vaak open en dicht totdat je het slot ineens openspringt, das mij gelukt na 1 hele dag kloten....

daarna nieuw slot erin gezet en nergens meer last van gehad!

het is een vreselijk klotewerk das 1 ding dat zeker is!
Leon 20VT, BSS airride, 18'' Sportec, Vol-Leer, W8 verlichting, turbo+olie-meters, r32 stabistang, cupra R lip, Fabia wisser, Cleaned klep
V5-driver-limburg
VWF Amateur
VWF Amateur

» 09 feb 2010 17:46

Rusty schreef:Ik heb dat ook wel eens met mijn 4'tje, ik moet dan even goed tegen de deur duwen en dan valt ie in het slot waarna ik de deur wel weer goed kan open maken....

Suc6

Ha, niet-te-geloven! Dat werkte dus! metteen van het kinderslot gehaald, en voila!

HEEL ERG BEDANKT, Rusty!

ik ga nu verder de deur demonteren, want het is nog best wel gammel allemaal.

Super forum (en site)

Greetz, Vince
bricksystem
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 09 feb 2010 18:12

speedy500 schreef:Soms helpt t ook nog wel es dat pinnetje dat omhoog schiet van je slot wat verder omhoog te trekken

AChterudeur van de golf 3 van men vader heeft daar nog wel es last van
Net een stukje hoger trekken, ook al lijkt t of t niet kan, en dan gaat ie wel gewoon open

Ha, niet-te-geloven! Dat werkte dus! metteen van het kinderslot gehaald, en voila!

HEEL ERG BEDANKT, speedy500! (en rusty, youw input was ook handig)

ik ga nu verder de deur demonteren, want het is nog best wel gammel allemaal.

Super forum (en site)

Greetz, Vince
bricksystem
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 09 feb 2010 18:52

mooi dat het gelukt is !! weet je waar het probleem lag ? zat er iets tussen? anders een slot vervangen lijkt mij anders heb je het straks weer..

Meller
VWF Average
VWF Average

» 09 feb 2010 22:52

Meller schreef:mooi dat het gelukt is !! weet je waar het probleem lag ? zat er iets tussen? anders een slot vervangen lijkt mij anders heb je het straks weer..

Nope nog niet, ik ga zaterdag de boel uitbouwen. Ik moet allen nog uitzoeken hoe ik de draaigreep van het raam moet losmaken....iemand die hier ervaring mee heeft?

(gewoon er af trekken?)
bricksystem
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 09 feb 2010 23:36

bricksystem schreef:

Nope nog niet, ik ga zaterdag de boel uitbouwen. Ik moet allen nog uitzoeken hoe ik de draaigreep van het raam moet losmaken....iemand die hier ervaring mee heeft?

(gewoon er af trekken?)

Achter de slinger zit een ring, zeg maar een afstands ring.
Als je nu je vinger achter de slinger doet kan je deze ring een stukje opzij schuiven en deze klikt dan een stuk opzij, in de lengte richting van de slinger, hierna gaat de slimger er gewoon af.

Succes, Joost
Er komt een tijd dat heel Nederland Volkswagen rijdt!!!.
Blueshark
VWF Amateur
VWF Amateur

Volgende

Keer terug naar Golf IV, V, VI, Bora/Jetta & Touran Problemen