Gestolen banden en velgen golf V

Diefstal en vernielingen aan VW's

Gestolen banden en velgen golf V

» 28 feb 2010 01:17

Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat er aan mijn auto gesleuteld was.
Op de nacht van 26 op 27 feb hebben ze blijkbaar mijn banden "verwisseld".
Ze hebben de twee wielen in het zicht vervangen voor mindere exemplaren, maar geen hele slechte banden. Staat van de velgen weet ik niet.
Aan de andere zijde hebben ze het rechter achter wiel volledig verwijderd, niets van terug te zien op de bouten na. Een vreemde band lag onder de wagen.
En de band voor was volgens mij ook niet wat erop zat, en was de wieldop verdwenen.
Ik had stalen velgen met Michelin banden.
Gek genoeg waren de drie banden die er nog op zaten ook Michelin banden, zelfde types volgens mij. Alleen in slechtere staat. Aan één band was duidelijk te zien dat dat die nooit gereden had, veel droog stof en bruin gekleurd.
Ik vind dit zo'n vreemde situatie.
Ik had gebeld naar de verzekering (ben allrisk verzekerd bij Ohra). En een takel wagen is hem komen ophalen om maandag naar een garage vervoerd te worden.
Nu had hij de drie banden gechecked, en die zaten erg hard vast gedraaid. Ook vreemd.
De twee wieldoppen die nog aanwezig waren aan één zijde waren wel heel erg vies.
Ik heb de auto nu net 600km, en de banden waren gewoon nieuw.
Maar van 600km kunnen de wieldoppen toch niet zo extreem vies worden onder de roet.
Die zijn dus ook niet van mij. Maar wel toevallig ook dezelfde typen.
De takel dienst beoordeelde meteen dat alle wielen waren verwisseld. Ook heel ongelijk vuil, duidelijk verschillende banden, toevallig wel van het juiste type.

Die avond ervoor zijn een drietal marocanen gezien met elk een baksteen die de parkeerplaatsten afliepen. Echter, die zijn vast niet gezien tijdens het weglopen met wielen, en ook vervangende wielen. Al met al, vreemde situatie.

Nu had ik dus stalen velgen, niet de mooiste (vreemd waarom ze die toch wilde hebben).
Ik ben allrisk verzekerd en neem aan dat ik dit 100% vergoed krijg.
Dit gaat wel af van je schadevrije jaren? Zelfs terwijl ik er niets aan kan doen?
Hebben jullie tips welke velgen en banden ik nu zou kunnen nemen.
Ik neem aan dat ik geen licht metaal velgen vergoed kan krijgen? Ookal weet de verzekering niet dat ik die niet had. Dus mischien een optie met bijbetaling licht metaal velgen te kopen?
Of is dit een erg groot prijsverschil?

En zijn er oplossingen te vinden om dit in de toekomst te voorkomen.
De auto is gewoon standaard, en heeft standaard beveiliging. Iemand goede tips om deze vorm van diefstal tegen te gaan?

Afbeelding

Afbeelding
mwhens
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Word VWForum Supporter en surf een jaar bannervrij

Re: Gestolen banden en velgen golf V

» 28 feb 2010 02:49

Hoi

Mijn hele auto is Gisternacht gewoon meegenomen zonder braaksporen of glassporen,
Ofterwijl HAPPY je hebt em nog!!! hihi
Nee maar heb je een alarm? dat helpt ook niet 1000% ouderwets maar wel goed,
GEwoon een stuurslot die je ook op je gaspendaal doet,;)

gr
vienna
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 28 feb 2010 02:52

Woon je toevallig in omg.nijmegen ?? Gebeurd best veel de laatste tijd hier wiele jatte!
Mensen zijn echt zielig/wanhopig aan t worden
Dnny 8v
VWF Amateur
VWF Amateur

» 28 feb 2010 10:57

:? 't wordt ook steeds gekker :?

Enige wat je eraan zou kunnen doen is een alarm met hellingshoekdetector plaatsen (signaleert dat de auto opgekrikt wordt) en 5 verschillende wielsloten per velg, dat remt ze in ieder geval ff af (maar je bent dan zelf ook lang bezig met een wieltje wisselen :mrgreen: ) maar 100% voorkomen lukt je gewoon niet...Beste is als zulke figuren een keer betrapt worden door de juiste personen :twisted:
Marcel_VW
VWF Average
VWF Average

» 28 feb 2010 13:07

ik heb op alle velgen 2 totaal verschillende wilesloten zitten........

Of het helpt weet in niet....het vetraagd wel........
Niets is geheel waar....En zelfs DAT niet !!!!!

VoorzitterT
Team VW-Speed.nl
dragracer
VWF Rookie
VWF Rookie

» 28 feb 2010 13:54

zo dat is echt bizarre dieven :S nou anders alarm met wielbeveiliging erop gooien. dat helpt wel..
Afbeelding
MaSe
VWF Supporter
VWF Supporter

» 28 feb 2010 15:47

mc gard wielsloten monteren verkrijgbaar bij brezan ofzo. http://www.mcgard.com
willemvansoeren
VWF Average
VWF Average

» 01 maart 2010 21:31

Word ook steeds gekker :?
Golf MKIV 1.6 16V Sportline
Kijk ook eens op: http://www.vw-club.nl
vw-gek
VWF Rookie
VWF Rookie

» 15 maart 2010 20:43

te treurig voor woorden succes met de verzekering
Polo 6n2
http://www.vwforum.nl/de-garage-f6/koen-s-polo-6n2-2001-t97424.html
ko3n
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 15 maart 2010 20:57

Is idd lullig als je smorgens je auto zo terug vind.

Denk dat je geen licht metalen van de verzekering vergoed krijgt, maar er zit geen al te groot prijsverschil tussen stalen velgen en licht metalen velgen.

Heb zelf namelijk 2 maanden geleden ook nieuwe winterbanden gekocht.
Stalen velgen moesten €65 per stuk kosten en lichtmetalen konden al vanaf € 75 per stuk erop gelegd worden.
Pjearke
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 21 maart 2010 02:05

wees blij dat je nog andere wielen in de plek hebt... mijn wielen hebben ze gewoon eronderuit gehaald en gewoon pardoes op het gras laten vallen zonder enige vorm van ondersteuning buiten een klein klinkertje van 4cm hoog onder de rechterremschijf. Ik ben de hele dag bezig geweest met de pechverhelping om dat ding uberhaupt omhoog gekrikt te krijgen...

Het waren wel alu velgen maar echt de goedkoopste rommel die je kan vinde...banden waren wel bijna splinternieuw. Gelukkig had ik ng winterbanden om tot aan de garage te geraken ermee om andere banden te laten leggen.

Geluk bij een ongeluk voor mij (had geen full omnium, dus alles zelf betalen) was dat ik op internet een setje BBS Denvers op de kop heb kunnen tikken voor 250€. Amper gebruikt door de gti eigenaar die de detroits toch mooier vond blijkbaar en van de denvers afwou :mrgreen:

Nuja... het is een echte plaag tegenwoordig. Ik denk dat zelfs met slotbouten ze nog gaan lopen ermee als ze echt willen. Nadeel op stalen velgen is dat de bouten uitsteken. Dan kunnen ze op de meeste slotbouten nog een tang zetten om ze los te krijgn. Bij alu zitten ze verzonken in de velg.

Het is erg dat door dat soort krapuul een mens extra alarm of verzekering moet pakken. Ik moet al zo hard werken om uberhaupt met mijn golf te kunnen rijden en deftig te onderhouden. Dan gaan zo een stelletje f*ckers met je velgen lopen...

Hopelijk niet al te veel extra kosten voor je!
baetjes
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 26 maart 2010 22:55

Even een update...

Inmiddels heeft de verzekering alles betaald op de afschijving van de banden, en eigen risico na.
Maar toch totaal 230,- euro moeten betalen.

Er komt wel een goed klasse 3 alarm in, kost ook 670,- euro.
Moet maar, helaas.
mwhens
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Keer terug naar Gestolen / Vernield