Op de nacht van 26 op 27 feb hebben ze blijkbaar mijn banden "verwisseld".
Ze hebben de twee wielen in het zicht vervangen voor mindere exemplaren, maar geen hele slechte banden. Staat van de velgen weet ik niet.
Aan de andere zijde hebben ze het rechter achter wiel volledig verwijderd, niets van terug te zien op de bouten na. Een vreemde band lag onder de wagen.
En de band voor was volgens mij ook niet wat erop zat, en was de wieldop verdwenen.
Ik had stalen velgen met Michelin banden.
Gek genoeg waren de drie banden die er nog op zaten ook Michelin banden, zelfde types volgens mij. Alleen in slechtere staat. Aan één band was duidelijk te zien dat dat die nooit gereden had, veel droog stof en bruin gekleurd.
Ik vind dit zo'n vreemde situatie.
Ik had gebeld naar de verzekering (ben allrisk verzekerd bij Ohra). En een takel wagen is hem komen ophalen om maandag naar een garage vervoerd te worden.
Nu had hij de drie banden gechecked, en die zaten erg hard vast gedraaid. Ook vreemd.
De twee wieldoppen die nog aanwezig waren aan één zijde waren wel heel erg vies.
Ik heb de auto nu net 600km, en de banden waren gewoon nieuw.
Maar van 600km kunnen de wieldoppen toch niet zo extreem vies worden onder de roet.
Die zijn dus ook niet van mij. Maar wel toevallig ook dezelfde typen.
De takel dienst beoordeelde meteen dat alle wielen waren verwisseld. Ook heel ongelijk vuil, duidelijk verschillende banden, toevallig wel van het juiste type.
Die avond ervoor zijn een drietal marocanen gezien met elk een baksteen die de parkeerplaatsten afliepen. Echter, die zijn vast niet gezien tijdens het weglopen met wielen, en ook vervangende wielen. Al met al, vreemde situatie.
Nu had ik dus stalen velgen, niet de mooiste (vreemd waarom ze die toch wilde hebben).
Ik ben allrisk verzekerd en neem aan dat ik dit 100% vergoed krijg.
Dit gaat wel af van je schadevrije jaren? Zelfs terwijl ik er niets aan kan doen?
Hebben jullie tips welke velgen en banden ik nu zou kunnen nemen.
Ik neem aan dat ik geen licht metaal velgen vergoed kan krijgen? Ookal weet de verzekering niet dat ik die niet had. Dus mischien een optie met bijbetaling licht metaal velgen te kopen?
Of is dit een erg groot prijsverschil?
En zijn er oplossingen te vinden om dit in de toekomst te voorkomen.
De auto is gewoon standaard, en heeft standaard beveiliging. Iemand goede tips om deze vorm van diefstal tegen te gaan?