- 18 okt 2016 22:09
#2765798
Beste dames en heren,
na lekkages etc veel gedaan aan de wagen en alles inmiddels weer gemonteerd.
Gisteren de motor gestart, in 1 keer lopen. Alleen nu heb ik dus een tik in de motor.
Het betreft een VW golf 3 uit 1997 en een 1.6 AEE motor.
Ik heb op de merktekens alles opnieuw gesteld, omdat ik het vermoeden heb dat de nokkenas was versteld bij het vlakken van de kop.
Ondanks dat de motor direct loopt, moet er iets zijn wat niet helemaal 100 is.
Waar ik zelf aan denk is dat door zijn leeftijd de merktekens niet helemaal meer overeen komen en dat hij dus net niet op tijd staat.
Verder dan dit (na veel lezen) kom ik niet...
Twee vragen daarom dus:
- Hoe zou ik goed kunnen checken of de motor op tijd staat en dus niet tegen de kleppen aan het slaan is?
- Wat zou ik kunnen testen om dingen uit te sluiten?
Ik neem trouwens aan dat het niet verstandig is om de motor meer te laten draaien dan uiterst noodzakelijk of kan het zijn dat juist na een tijdje het weg gaat?
Alvast bedankt!
Ruud
na lekkages etc veel gedaan aan de wagen en alles inmiddels weer gemonteerd.
Gisteren de motor gestart, in 1 keer lopen. Alleen nu heb ik dus een tik in de motor.
Het betreft een VW golf 3 uit 1997 en een 1.6 AEE motor.
Ik heb op de merktekens alles opnieuw gesteld, omdat ik het vermoeden heb dat de nokkenas was versteld bij het vlakken van de kop.
Ondanks dat de motor direct loopt, moet er iets zijn wat niet helemaal 100 is.
Waar ik zelf aan denk is dat door zijn leeftijd de merktekens niet helemaal meer overeen komen en dat hij dus net niet op tijd staat.
Verder dan dit (na veel lezen) kom ik niet...
Twee vragen daarom dus:
- Hoe zou ik goed kunnen checken of de motor op tijd staat en dus niet tegen de kleppen aan het slaan is?
- Wat zou ik kunnen testen om dingen uit te sluiten?
Ik neem trouwens aan dat het niet verstandig is om de motor meer te laten draaien dan uiterst noodzakelijk of kan het zijn dat juist na een tijdje het weg gaat?
Alvast bedankt!
Ruud