Pagina 10 van 11

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 22 mar 2012 14:16
door golf2 abuh
mano schreef:Maak even een foto! Normaal zit er klein reservoirtje (vierkant) waar de hoofdpomp in zit, aan de ene kant de druk-accumulator en andere zijde het benzine-filter.
kom net van de sloop af, benzine pomp die eronder zit is wel het zelfde, maar die er bij mij nu onder zit heeft maar een koker er langs zitten, de dikste weet niet of dat de filter of druk-accumulator..
heb een stappenmotor benzine pomp en opvoerpomp gehaald 80 euro samen :SCRATCH: stappenmotor
zit er al op, werkt ook hij loopt nu namelijk net wat hoger stationair en je voelt hem ook als ie op contact staat. dalijk even beginne met de opvoerpomp.nu hopen dat ik het spul noet voor niks heb gekocht

@golf2, dat het aan mn bogies ligt lijkt me sterk. zitten net 4 nieuwe in ;)

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 22 mar 2012 14:49
door Golf2
golf2 abuh schreef:
mano schreef:Maak even een foto! Normaal zit er klein reservoirtje (vierkant) waar de hoofdpomp in zit, aan de ene kant de druk-accumulator en andere zijde het benzine-filter.
kom net van de sloop af, benzine pomp die eronder zit is wel het zelfde, maar die er bij mij nu onder zit heeft maar een koker er langs zitten, de dikste weet niet of dat de filter of druk-accumulator..
heb een stappenmotor benzine pomp en opvoerpomp gehaald 80 euro samen :SCRATCH: stappenmotor
zit er al op, werkt ook hij loopt nu namelijk net wat hoger stationair en je voelt hem ook als ie op contact staat. dalijk even beginne met de opvoerpomp.nu hopen dat ik het spul noet voor niks heb gekocht

@golf2, dat het aan mn bogies ligt lijkt me sterk. zitten net 4 nieuwe in ;)
Excuses dan, had niet het hele topic doorgebladerd. Leek me anders een simpele en vrij goedkope oplossing (NKG 3pits rules :P). Vaak is een dergelijk probleem dan wel de benzinepomp of benzine filter. Benzinefilter zit voor of achter benzinepomp onder je auto rechtsachter. (bij mijn 16v KR omgebouwd iig) en opvoerpomp in je tank (bij reservewiel in de buurt heb je misschien een rondmetalen kapje zitten). Ik zou eerst je benzinefilter proberen (makkelijkst en goedkoopst), benzinepomp heb je al, maar krengen zitten erg vast en kan je bouten stuk draaien enzo.

Ook hallgever gecontroleerd, kan ook zorgen dat je niet boven 5000 toeren komt!

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 22 mar 2012 15:08
door golf2 abuh
ja, ben alweer 80 ballen lichter :O net opvoerpomp andere in gezet. maar zonder verbetering helaas. zal mij wel weer overkomen dat k weer 80 euro weg heb geflikkerd en dalijk het probleem nog niet is opgelost :SCRATCH: :?

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 22 mar 2012 17:31
door golf2 abuh
even fotos van de benzinepomp erbij gezet http://www.mijnalbum.nl/Album=MCTB3MLP de pomp was nog helemaal in orde, en 10 keer beter dan van de sloopt. filter die om de pomp heen zit was ook nog goed zuiver. maar probleem nog niet opgelost....

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 22 mar 2012 19:16
door golf2 abuh
dus ff update.

hoofdbenzinepomp+filter eromheen was in orde. andere opvoerpomp erin gezet en het probleem is er nogsteeds. co was 3.3 . benzinde druk was 4.7bar onbelast, en 4.0bar als ik volgas gaf. stappenmotor gemonteerd(en werkt). dus nu verder kijken, of een andere oplossing maken.

aan het bovenste deel van de luchtfilterbak zit een soort pijpje aan als je er voor staat links achter de spinnekop, en daar zit ook een stekker op aangesloten, weet niet waar deze voor dient? maar dr is een opening vrij, daar zit normaal volges mij een slang aan die op het ronde deel van de aanzuigbuis zit waar je m op de luchtweger monteerd. weet niet of die nog voor problemen kan zorgen? of misschien alnog iets in de spinnekop?(daar kan je tog ook nog de brandstofdruk veranderen? mits je er verstand van hebt iig)

ik hoor alleen wel als ik op t contact zet de benzine bubbelen ofzo, naar mijn ide in de tank, weet niet of dat normaal is ofzo?..

nu is het probleem eigenlijk vrijwel nog het zelfde als waar het begon met mn oude motor... maar de spinnekop zit een andere op dus daar zit het probleem denk ik niet. maarja dan moet het ergens anders in zitten, hoe dan ook zal die ergens druk verliezen ofzo... ben echt onderhand ten einde raad..

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 22 mar 2012 22:23
door golf2 abuh
iemand nog enig ide toevallig. wil het namelijk gefixt hebben ...

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 22 mar 2012 22:34
door sjeesbeest
Schroef eerst eens die CO naar beneden, en laat het bij verschillende toerentallen controleren.

Heb je al bij stationeer draaiende motor gecontroleerd op valselucht? Kan met remreiniger over het inlaattraject nevelen, de motor gaat sneller stationeer lopen.

Heb je al gekeken of je injectoren wel een goede douche geven, als er geen goede verneveling is dan krijg je ook slechte verbranding.

Als je de blauwe temp sensor onder het ontstekingshuis los neemt, gaat de motor dan anders lopen, bij nagenoeg koude motor?

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 22 mar 2012 23:15
door golf2 abuh
staat dw co tw hoog nu dan? hoeveel slagen zal ik de inbus uitdraaien dan ongeveer?want om steeds 20 euro af te tikken bij de garage voor n co test zie ik ook nie zo zitten. ik zal morgen even die dingen testen als ik net de motor start. die remrijniger dus gewoon over de inlaat buis bogies injectors e.d.? en hoe kan ik de injectors het beste testen of ze een goede neveldouche geven? dan zal ik die dingen morgen even testen.

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 22 mar 2012 23:32
door sjeesbeest
Niet rechtstreeks op de ontsteking spuiten !! Remreiniger is zeer brandbaar, dus kijk wel uit wat je doet.

Ik heb een air/fuel meter met lambdasonde, zo kan ik altijd mijn verbranding in de gaten houden en zo nodig de ontsteking/brandstof bijstellen.

Je CO zou op 1,5 moeten staan, daar loopt die het mooist op. Je verrijking op hogere toeren wordt door het vacuum geregeld op je ECU, dus als je die op 3 heb staan dan wordt die bij hogere toeren nog hoger.

Zoals eerder al gemeld was, als je langzaam je vermogen op zou voeren zou je er minder last van hebben dan als je het gas opeens vol intrapt......... dan verzuipt ie. Je ontsteking op fabriekswaarden zetten werkt bij een oude KR averechts, de ontsteking zo verdraaien dan als ie warm is sneller stationeer gaat draaien en dan iets terug zetten. Op deze manier stelde ik altijd mijn ontsteking op de K-jet af. ja ja rare manier van afstellen maar de motor liep erg goed en ook niet warm.

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 23 mar 2012 00:06
door golf2 abuh
oke, ja dat remrijniger erg brandbaar is snap ik, maar wel goed dat je het er even bij vermeld;). dus het zou ook nog kunnen dat de auto verzuipt dan? want het is net hoe je het beredeneert, of ie stottert van inhouden of stottert van verzuipen. kan ik dat zonder meet gereedschap doen(gewoon de rotor veratellen en dan terug hoe die stons? ja zon meter is idd wel handig. de co was overiggens 3.3 op 2500toeren ongeveer, maar dit is dus teveel? en ik had gelezen dat co 1,5 was voor normaal gebruik, en 2,5 a 3 voor max vermogen. hoor graag hoe ik dat moet doen, dan kan ik morgen aan de slag

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 23 mar 2012 07:09
door sjeesbeest
Zet eerst een streepje op je montagevoet EN kleppen deksel, dan kun je altijd terug.

Als je voorontsteking niet lekker is gaat dit ook niet beter worden bij hogere toeren.

Is het vacuumslangetje wel aangesloten naar je ECU?

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 23 mar 2012 17:07
door golf2 abuh
co op gevoel wat lager gezet en ontsteking afgesteld zo als je had gezegd. maar weinig tot geen verschil helaas. kan het zijn dat de stekker onder het ontstwkingshuis bruin is? of heb ik dan de verkeerde?bij het lostrekken van deze gebeurde er niks iig. heb ook remreiniger over inlaat traject geneveld maar ook daar reageerde de motor niet op. maar bij de spinnekop kan je tog ook de benzinedruk aanpassen? of heeft dat,pas nut als de auto fatsoenlijk loopt?

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 23 mar 2012 19:04
door golf2 abuh
ik zou eigenlijk eens een spinnekop/luchtweger, en/of opvoerpomp van een goed lopende kr er bij mij op moeten zetten, om deze 2 dingen echt uit te kunne sluiten of het probleen wel of niet daarin zit.
en op de ecu zit gewoon het vacuum slangetje aangesloten. waar is eigenlijk die groene draaiknop voor op dat kastje?

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 23 mar 2012 19:24
door sjeesbeest
Bruine stekker zit op de thermotijd schakelaar, de blauwkleurige sensor moet je hebben, die zorgt ook voor extra vervroeging via de ECU namelijk.

Die groene "draai"knop doet niets. Heb je het vacuum slangetje al eens goed bekeken op scheurtjes?

tja, ik denk toch echt dat je er iemand moet naar laten kijken die veel van die motoren weet.
Zo op afstand blijft het erg moeilijk, vooral als er steeds geen vooruitgang is.

Re: golf 2 1.9 gti 16V hapert bij 5000 toeren

Geplaatst: 23 mar 2012 20:42
door golf2 abuh
oke, een 1polige stekker(kabelschoentje als stekker) en aan de andere kant onder het ontstekingshuis zat zo een zelfde vorm sensor, heb ze bijde losgehaald maar de motor reageert er niet op.. dat vacuumslangetje is ook helemaal heel. zoek iemand die er eens naar wil kijken...

heb ook de bogie kabels/bobine e.d. nat gesproeid, maar hij vonkt of knettert nergens.