VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2765764
Ik heb een set opknap velgen gekocht met wat stoeprand schade etc. En ik wil ze zwart spuiten. Nou las ook ooit een keer een topic hier over dit te doen met action bussen alleen ik kan dit niet meer terug vinden.
Kunnen jullie er wat over zeggen en vertellen hoe en wat.
Opschuren en deen stoepranden veilen. Schuren met welke korrelgroote. Wat kan ik als opvul middel gebruiken om het egaal te maken of is dit niet nodig. Hoeveel verschillende lagen en de tijden tussen de verschillende lagen. Had het opgezocht en zag dat sommige mensen bij zelf spuiten geen lekker resultaat kregen telkens konden ze het zo eraf krabben. Hoop dat jullie me veder kunnen brengen!!!
Laatst gewijzigd door GolfGTIvandijk op 24 okt 2016 20:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Dennuus1
#2765768
Zo te zien heb je nog totaal geen ervaring met het spuiten van iets?
Dan zou ik persoonlijk eerst eens wat gaan oefenen op 'iets minder belangrijke dingen' want ik durf je te verzekeren dat het de eerste paar keer niet mooi gaat worden. Hoe vaker je het doet, hoe handiger je er mee word :tu: Er zijn op internet genoeg basis tips te vinden.
Gebruikersavatar
door GolfGTIvandijk
#2765771
Ja ik heb genoeg dingen goed gespoten vooral wat kleinere dingen geen velgen. Bij velgen is het toch een klein beetje een wat andere procedure lijkt mij. Vandaar dat ik het even vraag.
door Xizer
#2765789
GolfGTIvandijk schreef:Ja ik heb genoeg dingen goed gespoten vooral wat kleinere dingen
En hoeveel kids zijn daar uit ontstaan?

Om eerlijk te zijn: Laat dit doen, met een knikkerbus ga je dit nooit mooi krijgen.
Gebruikersavatar
door mark_almelo
#2765864
Dennuus1 schreef:Zo te zien heb je nog totaal geen ervaring met het spuiten van iets?
Dan zou ik persoonlijk eerst eens wat gaan oefenen op 'iets minder belangrijke dingen' want ik durf je te verzekeren dat het de eerste paar keer niet mooi gaat worden. Hoe vaker je het doet, hoe handiger je er mee word :tu: Er zijn op internet genoeg basis tips te vinden.
Voor de prijs van die action spuitbussen kun je heel wat oefenen :mrgreen: persoonlijk zou ik ook eerst ergens een oude sportvelg weghalen die toch niet meer gebruikt gaat worden en daar eerst op oefenen. Belangrijkste is zoals al gezegd de voorbereiding, het uiteindelijke spuiten is niet moeilijk maar zonder een goede primer en dergelijke zal het altijd mislukken hoe goed je ook kan spuiten
Gebruikersavatar
door Grover001
#2766072
Ik heb me velgen ook gespoten met action spuitbus en resultaat is erg goed(zit er nog op,lol)....Was wel veel schuurwerk en schoonmaak,daarna met primer 2x en dan 4 of 5 keer met zwart,dunne lagen met 15 minuten tussentijd,toen met blanke lak 3 lagen en met tussentijd van elk 15 minuten tussen lagen in.Het weghalen stoeprandschade was wel ff doorzetten.Ik deed het voorzichtig met een vijl(nieuwe schone zonder roest).....o ja alles gehaald bij action,lak primer en blanke lak en schuurpapier,alleen motip 600 ontvetter bij autohandel...en wat doekjes,liefst katoen en ook wat plakdoekjes bij gamma voor de stof.

http://www.vwforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=196845

Ergens onderin staan me velgen.Hoop dat je er wat aan heb.
Laatst gewijzigd door Grover001 op 22 okt 2016 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door GolfGTIvandijk
#2766156
Kingpin schreef:Je hoeft niet helemaal elchepo te doen, ga naar een goede zaak waar ze een hele collectie motip spuitbussen hebben, neem daar je primer en kleur en wellicht 2k blanke lak anders de 1k motip blanke lak.
Dus alles van action en een blanke lak van motip is geen probleem
Gebruikersavatar
door GolfGTIvandijk
#2766157
Grover001 schreef:Ik heb me velgen ook gespoten met action spuitbus en resultaat is erg goed(zit er nog op,lol)....Was wel veel schuurwerk en schoonmaak,daarna met primer 2x en dan 4 of 5 keer met zwart,dunne lagen met 15 minuten tussentijd,toen met blanke lak 3 lagen en met tussentijd van elk 15 minuten tussen lagen in.Het weghalen stoeprandschade was wel ff doorzetten.Ik deed het voorzichtig met een vijl(nieuwe schone zonder roest)In jouw geval de gehele velgen,hoop dat je die imbus boutjes los kan halen anders moet je het ergens laten stralen voorzichtig.....o ja alles gehaald bij action,lak primer en blanke lak en schuurpapier,alleen motip 600 ontvetter bij autohandel...en wat doekjes,liefst katoen en ook wat plakdoekjes bij gamma voor de stof.

http://www.vwforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=196845

Ergens onderin staan me velgen.Hoop dat je er wat aan heb.
Ja klopt had al een keer gereageerd. Vond Ze echt dik
Gebruikersavatar
door 85er
#2766161
En als je wel een duurzaam resultaat wil hebben met een harde afwerking:

Spraymax 2k blanke lak werkt perfect over motip 1k lak
Gebruikersavatar
door GolfGTIvandijk
#2766184
85er schreef:En als je wel een duurzaam resultaat wil hebben met een harde afwerking:

Spraymax 2k blanke lak werkt perfect over motip 1k lak
Thanks zal er naar kijken
Gebruikersavatar
door Grover001
#2766222
Altijd ff op een stukkie metaal proberen,zoals een oud plamuurmes of zo,ff schuren dat mes en primer en lak en blanke lak,heb je meer oude plamuurmessen of stukkies ijzer plaat kan je vergelijken en kijken of iets niet tegen werkt...over je vraag van opvulmiddel,je kan staal/polyplamuur gebruiken als er diepe stukken uit je velgrand zijn...zo niet dan gewoon met fijne vijl en eventueel met 600 dan 1000 korrel schuren,....enneu neem de tijd.......ja plastidip werkt ook,wel ff oneffenheden wegwerken....heb je in mat en je kan er gloss overheen doen is het net glanzend als gewone lak...zijn filmpjes zat over palstidip en velgen.......als je un keer geld over heb kan je altijd nog poedercoaten nadat je de palstidip beu ben.....succes.
Gebruikersavatar
door GolfGTIvandijk
#2766389
hawkeye schreef:Al eens gedacht aan plastidip?, kun je ook weer makkelijk verwijderen.
Heb het bij slager gezien op een velg. Je kan het er met je nagel afkrabben shitspul
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]