VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2767804
Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels mijn toekomstig instrumenten paneel besteld, en deze komt eerdaags binnen.
Alleen heb ik nu wat hulp nodig voor het inleren hiervan.
Ik weet dat sowieso de pincode van beide tellers aanwezig moet zijn, en dat je daar VAG commander of soortgelijk voor nodig hebt.
Hierna moet je ook nog de sleutels opnieuw inleren.
Nu heb ik alleen geen idee hoe ik dit moet aanpakken.
VCDS heb ik zelf, maar dan...... :?

Kan iemand mij stap-voor-stap uitleggen wat ik moet doen?

Als er iemand in de buurt van Emmeloord (Flevoland) dit zou kunnen doen is dat natuurlijk ook prima :tu:
En kan die persoon dan misschien ook de EGR melding uitschakelen??

Hoor graag van jullie (middels PB) of er iemand dit kan en wil doen, en wat de kosten hiervoor zijn.

Thanks
#2767817
Hoi Stefan,

Tsja, nu weet ik dat jij dit ook allemaal kan (en ook wil) maar .......
Aangezien het best een eind rijden is, ligt dit niet zo voor de hand.
Je had ook aangeboden dat ik de ecu naar jou kon opsturen maar de auto is dagelijks nodig.
Dus ik zit met een dilemma.......
Daarom deze vraag of er iemand in de buurt van emmeloord dit zou kunnen....
#2769181
Nou, vandaag toch maar de stoute schoenen aangetrokken en het paneel gewisseld.
Had ik het maar nooit gedaan!
De nieuwe teller bleef maar immo actief aangeven, en wilde daarna alles maar weer terug bouwen zoals het was.
Nou, dat is nu mooi &$@#+-& aangezien ik de auto nu niet meer aan de gang krijg.
VCDS geeft onder immobilizer en dan meas blocks kanaal 1 aan dat de auto gestart mag worden, maar zodra ik hem start, slaat hij ook gelijk weer af!
Het gloeilampje blijft ook knipperen.....

Wie o wie weet hier een oplossing voor of kan mij helpen???
#2769405
Update:

Aangezien ik er niet meer uit kwam, en de auto echt broodnodig heb om naar het werk te rijden, de auto naar de dealer gesleept in de hoop dat zij er nog wat mee konden.
In eerste instantie werd ik na bijna 2 uur gebeld, dat ze met mijn "oude" teller niet veel konden beginnen.
Door een communicatiefout wilde de teller het chassisnummer niet overnemen en bleef de startblokkering aktief.
Vervolgens mijn "nieuwe" teller gebracht en daar is men mee aan de gang gegaan.....
Vandaag het verlossende woord gekregen..... Meneer, de auto doet het weer!
Alleen de KM-stand konden ze niet aanpassen....

Dus als tip voor eenieder: Begin hier niet zomaar aan, zelfs al denk je alle "tools" te hebben maar laat dit doen door mensen met verstand hiervan (MK2-VRT o.a.).
Je kunt meer slopen als dat je zelf zo 1-2-3 weer kan fixen!
Gelukkig een heel schappelijke dealer in Emmeloord en viel de rekening ook reuze mee!
#2769436
Het is een gebruikte teller met meer dan 100km op de klok.
Schijnt dat ze dan de km stand niet kunnen aanpassen.
Ach, verkopen doen we de auto toch niet in de komende jaren, dus daar ben ik niet heel bang voor.
Mocht ik toch nog besluiten om dit te laten aanpassen, laat ik dit doen door iemand die hier ervaring mee heeft ;)
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]