VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
#2848979
Vanmiddag onder auto gelegen om heated oxygen sensor bank 1 sensor 2 te vinde aanzien we een storing daar van haden.

Ik kan die alleen die bij het spruitstuk ( s1) vinden en de temperatuur sensor en de Nox sensor.

Ik snap er niks meer van haha. Zit S2 verstopt achter het blok ofzo? Kan ook geen tweede stekker vinden buiten om de gene voor aan bij de starter en de stekers onder de auto bij de Nox

Gaat om een touran 1.6 16v FSI BAG 2004
Bijlagen:
Screenshot_20240406_204802_Gallery.jpg
Screenshot_20240406_204802_Gallery.jpg (2.33 MiB) 130 keer bekeken
#2848982
Het lijkt er ook op dat je er maar 1 hebt.
Je kunt hem doormeten op de volgende manier, want weet je zo of je defecte hebt:
- tussen pen 2 en 3 de weerstand meten, met stekkertje los, hoort tussen de 1 en 5 Ohm te zijn
- aangesloten hoort bij die pennen er 12V+ op te staan. (bij draaiende motor)
- verder kun je het kabeltje doormeten tussen alle pennen bij de sensor en de ECM, alle draden horen rond de 1ohm te zijn.
O2-sensor.png
O2-sensor.png (158.25 KiB) 104 keer bekeken
O2-sensor-wiring.png
O2-sensor-wiring.png (59.25 KiB) 104 keer bekeken
#2848983
Aah dus toch maar 1.. maar welke is de U1 dan ? En waarom krijg ik een storing in s2 ? Word de Nox sensor als s2 gezien ? Want ja die is kapot zo als bij elke vw denk ik haha
Bijlagen:
Screenshot_20240424_155043_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20240424_155043_Samsung Internet.jpg (558.13 KiB) 96 keer bekeken
#2848991
vwbasm schreef: 24 apr 2024 19:35 Ik zou in eerste instantie gewoon de enige lambdasensor eens doormeten.
Het is niet voor het eerst dat diagnose apparatuur er net naast zit.
Heb ook maar een scanner van 10 euro ofz xD elm327 ofzo iets . Maar wil obdeleven of mycarly halen.
Maar zal als et weer is droog is de sensor testen. Nog tips ? Want dit is een 6 pin stekker. Klopt het nog steeds zoals jij zei ?
#2848993
Een elm327 is zeker een leuke start om in de wereld van diagnose te raken. De software die er voor te krijgen is uiteraard vaak wel minder uitgebreid dan de wat professionelere apparatuur. Maargoed, daar zit dan ook een heel ander prijskaartje aan wat voor de meeste particulieren totaal niet rendabel is.

De schema’s komen uit een database die ik zelf regelmatig raadpleeg en eigenlijk nog niet heb betrapt op foutjes.
Bij de defecte lamdasensoren is het in de meeste gevallen het verwamingselementje, en die is eenvoudig met een ohmmeter te controleren.
#2848994
Zal binnenkort ff testen dan!

Maar rare is zoals op de foto (groen) o2s2 is ( soms) Op 2 volt maar de andere 2 nooit iets te zien. O2s1 en de uitlaat temperatuur sensor(blauw).. dus snap er niet veel van. En nu alleen helemaal niet aangezien ik maar 1 sensor heb xD dus er zal meer onduidelijk zijn door deze scanner i guess..
Bijlagen:
Screenshot_20240424_201733_Torque.jpg
Screenshot_20240424_201733_Torque.jpg (940.81 KiB) 77 keer bekeken
#2848996
Je probeert met een stukje speelgoed een diagnose te stellen... gebruik een echte tool zoals VCDS... Met Torque Pro kan je allerlei grafiekjes openen, ook van dingen die niet in je auto zitten of verkeer geconfigureerd zijn... lekker betrouwbare data die je dan krijgt.
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan ui[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

oliedruk is te laag maar de pomp sluiten ze uit? V[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]