VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen VWForum archief
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Bobo91
#2769157
hendrikus schreef:Bobo 91
Ik hoop niet dat je mij onder de schreeuwers zet.
Ik ben benieuwd naar veranderingen in verbruik en karakteristiek.
Dit laatste vooral bij het caravan trekken.
Voor onze caravan van 1200kg is het een prettige motor, die 1.6TDI.
Helaas geloof ik niet op voorhand dat je er niks van merkt.
Ben wel benieuwd of het een verslechtering is, maar dat is mijn open vraag!
Vandaar ook dat ik na het omzetten mijn ervaringen her zal delen.
Natuurlijk heb ik ook de autoweek gelezen met de testen van de 2.0TDI.
Maar vond dat geen artikel waardoor ik antwoord op mijn vragen voor de 1.6TDI had.
De dealer kon ook niets anders aangeven als er in de brief staat, dat een onderzoek in Duitsland geen veranderingen had getoond. Maar hoe en wat testen ze?
Ik ga het zelf ervaren.
Met vertrouwen in de (service) dealer waar ze de aanpassingen gaan doen.

Nee staat geen naam bij tog.
En ook buiten forum om hoor je veel mensen er over.
Iedereen zegt wat anders
door bjkli
#2769764
jullie mogen denken wat jullie willen , vw heeft miljoenen mensen opgezadeld niet ik ,toen ik mijn auto golf 6 aan me zus verkocht was ik niet tevreden van de auto omdat ik het raar schakelen vond altijd zoeken met de versnellingen en vond de power ook niks vond het gewoonweg niet fijn rijden!
en vanaf dag 1 dat ik die gekocht had wou ik hem al meteen verkopen en toen de vw schandaal op het nieuws kwam stond mijn besluit vast,mijn zus wist ervan en zij heeft ze zelf gekocht , en heb haar geen kapotte auto verkocht heb haar een perfect kerende staat met onderhoud en nieuwe banden en remmen een auto verkocht en ze rijd er nog mee hoor , enkel mij stoort het die schandaal en haar niet dat is het verschil denk zelfs als zij een update krijgt mischien 5 of 10 pk minder of minder prestaties voor haar het niet uitmaakt, maar voor mij maakt het wel uit dat is het verschil.

in die paar jaar dat ze ermee rijd heeft enkel de egr klep laten veranderen en 1x oliebeurtje zij is er contont van geen remmen geen banden alles is nog goed!
door Xizer
#2769766
Zoeken met versnellingen bij een Golf 6? Beetje vreemd. Daarbij, je wilde hem vanaf dag 1 verkopen? Je hebt toch een proefrit gemaakt met de wagen voor je hem kocht. Had je toen ook vast kunnen stellen toch?

Dat je de auto alleen verkocht hebt vanwege het 'schandaal' is natuurlijk lulkoek he. Wat rijd je nu voor een auto? Als het ook een diesel is zou ik hem als ik jou was alvast op marktplaats zetten. Volkswagen is namelijk echt niet het enige merk wat dit gedaan heeft.
door bjkli
#2769775
toen ik met de auto test reed dacht ik van word het wel gewoon , zoeken met de versnelling wil ik zeggen vond het raar rijden als je wilt inhalen bv altijd terugschakelen enz...golf 6 1600 tdi heeft te zware versnellingen voor die auto vind het net een traktor. je geeft volle gas de auto doet 2 sec niks letterlijk niks precies iets trager dan schiet die los , mij niet gezien ik kon het niet gewoon worden voor de mensen die wel gewoon zijn geworden doe ik mijn hoedje voor af.

heb ook een passat en een andere golf 7 getest ze rijden allemaal als een traktor geen pit in de motor zware versnellingen!

nu rij ik een 530d van 2009
heb nog een golf 4 tdi waar ik nog veel plezier aan heb boven de 300.000km wat opzich toch beter is als die nieuwe modellen veel robuuster en plezieriger om te rijden een veel pittiger is zelfs met minder pk's.
door bjkli
#2769777
Xizer schreef:Zoeken met versnellingen bij een Golf 6? Beetje vreemd. Daarbij, je wilde hem vanaf dag 1 verkopen? Je hebt toch een proefrit gemaakt met de wagen voor je hem kocht. Had je toen ook vast kunnen stellen toch?

Dat je de auto alleen verkocht hebt vanwege het 'schandaal' is natuurlijk lulkoek he. Wat rijd je nu voor een auto? Als het ook een diesel is zou ik hem als ik jou was alvast op marktplaats zetten. Volkswagen is namelijk echt niet het enige merk wat dit gedaan heeft.
tja ondertussen zijn we al een jaarke verder ik zie enkel vw met dit schandaal , schandalig toch he ze willen zelfs geen cent geven aan de mensen in europa echt schandaal merk met schandaal beslissingen in amerika is het we anders daar kunnen ze fluiten anders zet amerika de markt dicht voor enkel vw en niet de andere merk dus enkel vw heeft gesjoemeld anders zouden ze die andere merken toch ook sanctioneren of niet ?
door bjkli
#2769779
denk vw is achtergebleven met de commonrail techniek omdat ze destijds met pd motoren bezig waren. daarom hebben ze ook gesjoemeld ze zijn veel te veel achter met het techniek en daarom heb je ook veel is normaal mankementen bij de commonrail vw's ga maar naar de dealer alles is normaal daar alles is een eigenschap van de wagen !!! ze zijn gewoon 10 jaar achter met het techniek ik durf te wedden dat op het moment fiat motoren veel beter zijn en beter rijden en presteren dan een vw motor! waarom omdat vw achter is om de kloof te dichten hebben ze gewoonweg gesjoemeld!
door bjkli
#2770006
whatever zeg u 1 ding ben af van de miserie :-) rij met een oersterke pantser wagen !

vind het spijtig voor vw zag die merk graag maar met die sjoemel geschiedenis heb ik toch een afkeer gekregen van die merk en vooral dat ze veel problemen hebben bij dsg, egr vliegwielen , roetfilters en injectoren, zijn allemaal dure grappen wat ze produceren, daarom zeg ik van de komende 10 jaar zeker geen niewere modele vw komt thuis binnen! wens iedereen die met een vw rijd veel sterkte
Gebruikersavatar
door JochemV
#2770025
Misschien een wel interessante aanvulling op dit topic...

Een onafhankelijk expert, die dus de expertise voor grote lease maatschappijen en ook voor verzekeringen doet om te kijken of er nadelige gevolgen zijn aan de "Sjoemel software update" heeft inmiddels een tiental VW Polo's (6r) beoordeeld aangezien de berijders een schade claim wilden maken. In de basis hebben de auto's iets vermogen gewonnen en het verbruik is naar beneden! Dit heeft te maken met het herschrijven (verdelen) van de manier van meten die nauwkeuriger wordt. Claims hebben ook allemaal geen stand gehouden. Enige wat mij opvalt is dat de motoren stationair iets meer nagelt na deze update. Weet natuurlijk niet hoe dit bij de VW Golf uitpakt, dit was bij de 1.2TDI (CFWA)
door Fritsdeblitz
#2770049
85er schreef:Jezus wat een krom en slecht Nederlands,
Hebben ze voor jou geen sjoemel-software :LOL: :LOL:
(lees: spellingscorrector) :E :E :tease:
En jij voelt je een stuk beter nu als je mensen voorschut zet stoere kerel
#2770101
Fritsdeblitz schreef:
85er schreef:Jezus wat een krom en slecht Nederlands,
Hebben ze voor jou geen sjoemel-software :LOL: :LOL:
(lees: spellingscorrector) :E :E :tease:
En jij voelt je een stuk beter nu als je mensen voorschut zet stoere kerel
Frits, hou nou eens je bek een keer, je hebt echt alleen maar wat te zeiken op het forum man..
door Fritsdeblitz
#2770158
Nee mensen afzeiken dat is toppy en daar mag je niks van zeggen En voor jou me bek houden al zeker niet pannenkoek wie ben jij dan wel
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]