VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
door janus26
#2766171
[*]Hallo Forumleden, weet iemand raad? Ik heb sinds 6 weken een nieuwe golf 7 variant. Op zich rijdt de auto prima, alleen vind ik het zeer storend dat het onderstel bonkt en een dreunend geluid laat horen. Het is alsof het steeds onweert in de verte. Een vermoeiend geluid Alleen als je over een superstrak wegdek rijdt is het rustig. Eerst dacht ik dat er iets los lag en mee resoneerde in de bagageruimte, maar alles licht goed vast. Volgens de Dealer mankeert de auto niets en moet ik er maar aan wennen, ik ben niet niet blij mee. Heeft iemand hier ook ervaring mee? IK hoor het graag GR Janus26
door hendrikus
#2766317
Nadat ik met onze dealer een probleem had waar we niet uitkwamen, ben ik naar een andere dealer gegaan voor een second opinion.
Probleem is daarna opgelost.
Kun je ook bij de BOVAG vragen.
door hdeking
#2766366
Wellicht wel leuk als je aangeeft wat het probleem dan precies was en hoe het opgelost is door de dealer. Ter lering ende vermaakt van je mede forum leden.
door hendrikus
#2766453
http://www.vwforum.nl/viewtopic.php?f=1 ... m#p2653336

Even scrollen en mijn berichten op deze pagina(6) lezen.

Lering is duidelijk, de second opinion en overleg met een andere VW dealer was top!
Vermaak, ach nog eens een andere oefenplek voor een trainingsacteur.
Al was "professionele" afstand wel even een punt.

En weet je, daarvoor was er steeds een probleem met de airco.
Deze werd koud na een 150 km rijden.
Uitlezen leverde geen storing op. En dus waren in de garantietijd de kosten voor mij.
Want geen storing uit gelezen bij een klacht, dan zijn de kosten voor de klant!!!!!
Ik heb de klacht van de airco 3 jaar aan gezien.
Via een Duits forum iets gelezen, iemand herkende het lastige probleem.
Een Duitse VW dealer gevraagd tijdens onze vakante in D.
Hij gaf aan dat dat mogelijk het probleem was, hij had ook eerder zo dit probleem opgelost bij zijn klant.
Uiteindelijk is nu het probleem over, ik heb het climatronic bedienings-paneeltje vervangen door
een van het nieuwe type, met draaiknoppen en regelbaar per 0.5 graad.
Gekocht bij Car-tronic.
En over is het probleem! Heb ik niet zo snel kunnen vinden, maar staat ook op de site.
Opgelost voor een 100/130 euro!!
De dealer noemde het steeds "producteigenschap" want er viel geen storing uit te lezen!

Twee voorbeelden van second opinion, en wel goede dealers!!!
Of goede monteurs natuurlijk, die kunnen overal werken.
Ben niet voor niks naar JB gegaan voor verdere reparaties als bv de airco compressor.
Had niks met het te koud worden te maken, wel met een langzaam erger wordende rotherrie.

Dit verhaal op jouw vraag hdeking. Mocht het als vervuiling van dit draadje gezien worden,
verwijder het dan maar.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]