VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van de ID3
door Paul65
#2848629
Toen ik mijn ID3 net thuis op de inrit had staan bleek dat ik iets over het hoofd had gezien bij de controle in de showroom. De auto is 15 maanden auto dus gebruikerssporen zijn te verwachten. De velg aan de bestuurderskant heeft stoeprand schade! Mogelijk heeft de garage het ook wat gecamoufleerd zodat het me wat minder zou opvallen; daar schijnen trucs met WD40 of siliconenspray voor te zijn. Hoe dan ook, ik zit er mee en wil ervan af. Dat blijkt nog best lastig te zijn. De velg moet afgedraaid (diamond cutting) worden en daarna weer met blanke lak gespoten te worden. Kost ca. €250 en ik ben de velg 3 dagen kwijt. Dat laatste is nog het lastigste. Kan moeilijk de auto 3 dagen op de krik op de inrit laten staan. Andere mogelijkheid is een nette tweedehands velg te scoren. Iemand dit probleem al eens gehad en hoe opgelost?
door Mari
#2848632
... niet netjes om hier op het forum te beweren dat de garage je besodemieterd heeft, als je die mening bent toegedaan dan ben ik van mening dat je DAAR je beklag moet gaan doen. Ze lezen hier waarschijnlijk niet mee en kunnen dan ook geen weerwoord geven...

Heeft het bedrijf waar je de velg wilt laten repareren niet een "leenwiel" welke je er gedurende die 3 dagen onder kan zetten... Vraag er gewoon naar, nee heb je, ja kan je krijgen...
door Paul65
#2848634
Ten eerste noem ik de naam van het bedrijf niet en ten tweede weet ik vrij zeker dat ze de stoeprandschade verdoezeld hebben. De schade werd namelijk steeds zichtbaarder. Volgens het schadebedrijf heeft de garage een standaard truc daarvoor gebruikt. Ik roep dus niet zomaar wat maar heb het van experts. Ik ben erg tevreden over de auto zelf maar de garage heeft nog een paar andere streken proberen uit te halen. Voor een auto die niet bepaald goedkoop te noemen is!
Maar goed, verlies nemen, gewoon laten repareren en dan snel vergeten en de pret niet laten bederven. Ik heb nog geen bedrijf gevonden die een leenvelg aangeboden heeft. Nu zijn bedrijven die diamond cutting doen ook niet zo dik gezaaid. Ik ben nu op Marktplaats aan het kijken of ik een nette tweedehands velg kan kopen. Scheelt niet veel met reparatie. Heb ook even velg protectors overwogen maar daar wordt de auto ook niet mooier van.
door Paul65
#2848638
Ik heb inmiddels een nette gebruikte East Derry velg gevonden. Inclusief omleggen van de band gaat me dat €285 kosten. Als ik nog iets voor de beschadigde velg kan krijgen valt het nog mee tov afdraaien. Zeker omdat ik dan de auto niet een paar dagen hoef te missen. Dus als je straks een East Derry velg met wat werk op Marktplaats ziet staan; dat ben ik! Morgen de velg oppikken, 230km. Mooi test voor de range!
door Paul65
#2848648
Nee, heeft ook weinig zin. Ik had de auto beter na moeten kijken voordat ik de showroom uit reed. De dealer kan altijd zeggen dat ik op mijn eerste ritje al een stoeprandje heb meegepakt en ik kan niet bewijzen dat het niet zo is. Ik ga gewoon de volgende keer naar een ander filiaal en hoop dat ze daar wat minder streken uithalen. Zo wilde deze dealer ook een afleverbeurt laten doen van €800 (auto nog geen 15 maanden oud en 20k op de teller) onder het motto dat een beurt alleen toch al snel €650 zou kosten. Vond het al vreemd omdat dit niet mijn eerste EV is en onderhoud juist vrij goedkoop is. Toen ik even aan het googlen was kwam ik er achter dat de inspectiebeurten van de ID3 en 4 de eerste 5 tot 7 jaar 'gratis' zijn. Ik heb de verkoper daar (op een nette manier) mee geconfronteerd en hij gaf toe dat hij zich vergist had. Uiteindelijk heeft hij €500 van het afleverpakket afgehaald zodat ik toch garantie heb. De auto is overigens pas op 29 december aan zijn eerste beurt toe. Ander akkefietje: toen ik de auto controleerde had ik gezien dat de achterbanden maximaal nog zo'n 10k aan leven in zich hadden, 3-4mm. Echter toen de auto eenmaal thuis stond bleek dat de slijtage indicatoren al bereikt waren. De volgende dag maar een ritje naar de bandenboer gemaakt. Tja.... Vandaar mijn bedenkingen bij deze dealer. Maar ik had beter moeten opletten en me niet moeten laten afleiden door een fraaie onthulling.

Daar staat tegenover dat ik de dealer beloofd had dat ik een lichte schade aan mijn inruiler eerst zou laten maken. Schaafplekje! Ik heb woord gehouden.
door Paul65
#2848657
Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de overgebleven beschadigde velg doe. Ik heb zo'n vermoeden dat de verkoop van een enkele velg niet snel zal gaan. Hij staat nu op dit forum en op tweedehands.net. Op Marktplaats moet ik voor de advertentie in deze categorie betalen en dat eet al aardig in het bedrag dat ik ervoor hoop te krijgen. Niet veel... Ik zit nu te dubben om hem gewoon te laten maken nu de band er toch af is en hem als reserve te bewaren. Er is tenslotte altijd een risico om een stoeprand te raken.

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]