VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
#2849239
Ik heb een VOLKSWAGEN ID.3 PRO waarvan ik de hoofdsteun van de bestuurdersstoel wil verwijderen. Het lukt mij niet met gebruikmaking van de digitale en ook papieren instructieboekjes (uitgave 11-2022) (zie bijgevoegd bestand) en ook niet naar het bekijken van instructiefilmpjes op internet zoals bijv. https://www.youtube.com/watch?v=prIks57rr_Y
Mijn ID.3 is geproduceerd in december 2022 (bouwjaar 2022) en heeft modeljaar 2023.

Kan iemand mij helpen met advies c.q. instructie? Alvast bedankt
Bijlagen:
(240.21 KiB) 12 keer gedownload
#2849254
Beste Mari, Bedankt voor je reactie. Vandaag nogmaals diverse keren geprobeerd om het "priegeltje" te vinden en in te drukken. Helaas geen resultaat. Wellicht dat iemand anders op dit forum nog een suggestie heeft. Anders moet ik maar eens bij een VW dealer langsgaan.
#2849260
Omdat mijn echtgenote die sporadisch in de auto rijdt, nogal klein van stuk is en ver met de voorstoel naar voren moet zitten met een rechte rugleuning, dan niet lekker zit met die hoofdsteun die tegen haar achterhoofd stevig drukt.
En by-the-way, als ik over mijn autostoelen beschermingshoezen zou willen installeren, dan moeten die hoofdsteunen ook tijdelijk kunnen worden verwijderd.
Kortom, is er iemand die het "gouden advies"kan geven?
#2849277
Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan zetten met de knop op de zijkant van de hoofdsteun? Of zit er verschil tussen autotypes en uitvoeringen?

Ik kwam nog een plaatje tegen met een andere hoofdsteun dan ik heb.
Bij dit plaatje staat dat je de ring die om de steun zit naar beneden moet duwen en dat je dan de hoofdsteun naar boven kan uitnemen.
#2849295
Beste allemaal,

Ben vandaag naar de VW dealer geweest en die heeft mij een heldere instructie gegeven. Je voelt aan de achterkant van de bestuurdersstoel meerdere "priegeltjes" (zoals Mari dat noemt) maar je moet het priegeltje cq. de ontgrendelingsknop hebben die 9 cm onder de bovenste rand van de rugleuning zit. Het algoritme is nu:
1. Voorstoel in de voorste en laagste stand zetten zodat er voldoende ruimte is om de hoofdsteun te verwijderen .
2. Rugleuning 45 graden naar achteren kantelen.
3. De hoofdsteun uittrekken naar de hoogste stand met knop aan de zijkant van de hoofdsteun.
4. Ga op de achterbank zitten, achter de bestuurdersstoel.
5. Druk de ontgrendelingsknop van de hoofdsteun in de rugleuning in en houdt deze ingedrukt en trek de hoofdsteun eruit.

Hiermee is mijn probleem opgelost. Bedankt voor de reacties.
OEM webshops

Hallo allemaal, Welke NL of Duitse websites bevel[…]

Tiguan dashboard lampjes

ik kan hier n hele verhaal gaan schrijven maar als[…]

... ken ik niet, zal een universele tool zijn... l[…]

Dat is niet de originele ledstrip. Ledstrip is ook[…]

Goedemiddag mede-forumleden, Hierbij wil ik meze[…]

Klopt. Brandstoffilter vervangen is een eitje. Ik […]

Helix subwoofer Golf 8 variant

Ik heb zelf zo systeem laten inbouwen. Alle boxen […]

Inbouw ACC. Of cruise control

Klopt acc is niet mogelijk bij auto’s tot week 48.[…]