VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2684068
Jongens, ik heb ff wat vraagjes. Er ligt een 085 bak van een vroege MK3 1.4 voor me klaar.

Inclusief baksteun en schakelstangen. Deze zijn bij 085 bak anders dan bij 084 toch?

De flens aan passagierskant moet dus overgezet van de 4bak.

Moet ik verder rekening houden met dat er bepaalde dingen mee moeten worden vervangen?
Bakolie wil ik sowieso doen, moeten er verder nog pakkingen ofzo worden vervangen?
#2684202
Als het goed is heb je geen andere schakelstangen nodig. Is hetzelfde bij mk2's vanaf '85 meen ik. Schakelhuis is toen iets aangepast in vergelijking met jaren daarvoor i.v.m. beter schakelen 5e versnelling.

Als je de flens vervangt meteen even kijken hoe het met de keerring gesteld is. Of je maakt van de gelegenheid gebruik om deze meteen mee te vervangen, kost een eurootje of 12 en dan weet je zeker dat het goed is.

Verder naar mijn weten geen bijzonderheden
#2704967
Goeiendag.

Ik wil mijn mk1 1.1 motorcode gg. Ombouwen naar een 5 bak.
Wie kan mij vertellen wat ik allemaal nodig heb en wat er aangepast moet worden. Behalve de baksteun dan.
Moeten er andere assen onder? Schakelmechanisme?

Bij voorbaat dank!
Robin.
#2769730
ik heb een bakwissel gedaan rijdt heerlijk maar zit wel met een koppeling probleem ,dat ik heb gekregen met de wissel en dat niet zo was met de standaard 4 bak ! zins dat de 5 bak er op ziet ratelde mijn koppeling deze heb vervangen afgelopen weekend. maar deze begint nu ook te rammelen , in de oude zaten toen de veren erg los was net een tamboerijn XD iemand een idee waardoor dit komt , er zit een gereviseerde cnu bak op, met een druklager voor de bijhorende bak en koppeling komt vrij hoog op ! iemand een idee ? of moet er ook een andere koppeling van een mk3 op
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]