[Tutorial] [MK2] Blauwe Tellerverlichting

Schrijf een goede handleiding en help een ander

» 05 apr 2007 23:44

binnenkort zal ik een jetta voorzien van blauw maar overwegend rode verlichting, zal wel fotos schieten tussendoor

enkel een vraag, ben het nm vergeten zo lang is het geleden.
Hoeveel mcd leds heb ik nodig voor tellerbak, klokje en knoppen...

3000, 5000 of 8000??

knoppen en klok 3mm en tellerbak zelf 5 mm
Martinus83
VWF Average
VWF Average

Word VWForum Supporter en surf een jaar bannervrij

» 06 apr 2007 20:26

knoppen 3000
tellerbak 3000

Ik heb nu in knoppen 5000 mcd maar dat is mij toch iets te fel, dus binnekort ga ik daar effe 3000 mcd in maken.
TT
VWF Rookie
VWF Rookie

» 03 mei 2007 15:40

heej ik heb dit nu ook gedaan maar krijg die witte kabel niet meer op de teller
had hem vorge week er wel weer op maar toen ging me teller naal als een gek tekeer en me snelheid klopte voor geen meter 30km op een snelle weg

iemand een tip want hij zit zio strak die kabel
jim
VWF Rookie
VWF Rookie

» 03 mei 2007 15:59

dan zat hij er niet goed in, hij kan er maar op 1 manier op...blijven prutsen zou ik zeggen
Martinus83
VWF Average
VWF Average

TNX!

» 27 mei 2007 19:59

Bedankt Thysen, ik heb dan wel geen blauw licht gemonteerd, maar wist nu wel hoe dat dashbord en de kilometerteller eruit gingen voor een nieuwe kabel.

Groeten!
Caiphuur
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 30 mei 2007 10:31

Ik heb een Golf 3 uit 1994 volgens mij september. Ik heb de tellerverlichting vernieuwd en is uitstekend, maar ik kan mijn digitellers niet verwijderen om daar ook de kleur te veranderen. Ik krijg nl de witte kap die op de printplaat zit niet los, zonder de boel te slopen. Heeft iemand een serieuse oplossing voor mij? Ik ben van mening dat dat k*t-ding er gewoon heel simpel af te halen is.
Golfie_III
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 20 jul 2007 20:10

ziet er echt wel tof uit! wie o wie voor een golfje 3! GRONINGEN!

ik wil je er best voor betalen.. maar onthou wel .. zelfs ik ben geen mil-Yo-nair :P
Difyne_alias_FuBuBoY
VWF Amateur
VWF Amateur

» 28 jul 2007 11:27

Gister bij een jetta van Misha het dash omgebouwd. Deed er 4 uur over..

Afbeelding
Martinus83
VWF Average
VWF Average

» 28 jul 2007 12:25

ziet er netjes uit :)

moet ook nog ff weer witte leds in zetten.. heb nu in mijn tellerbak de originele lampjes gedrukt, maar dat licht is eerder oranje dan geel of wit.. ziet er niet uit..
VW our pride, our passion!

17-07-'86//17-01-'90//12-05-'05
Hakkers
Oud VWF Diender
Oud VWF Diender

» 01 sep 2007 11:59

Ik denk dat ik binnenkort mijn tellerverlichting ook maar eens ga vervangen, nu werkt er nog welgeteld 1 ledje achter de toerenteller, oftewel ik kan nog maar net de snelheid zien 's nachts. Gelukkig heb ik een 1.3i, dus echt hard kan ik niet rijden maar het is toch wel irritant. :D En het tijdstip dat een welgemikte vuistslag op het dashboard de oplossing bracht ben ik voorbij helaas.
Maar hoe zien de standaard ledjes / lampjes eruit, ik heb namelijk geen zin om te hobbien met weerstanden en dergelijken. Maar blauwe verlichting lijkt me dan wel weer mooi voor bij m'n Pioneer DEH P80MP. En voordat ik dadelijk m'n hele dash eruit heb en ik de ledjes niet kan vinden.. :)

Het was namelijk al een heel gehobby om die radio erin te krijgen en ik ben helaas niet gezegend met twee rechterhanden.
Toewan
VWF nieuweling
VWF nieuweling

» 01 sep 2007 15:41

orgineel zitten er gloeilampjes in, geen leds.

die lampjes vervangen door leds werkt niet, wordt dus toch met weerstanden spele en solderen
Martinus83
VWF Average
VWF Average

» 01 sep 2007 18:24

Dit alles is overigens makkelijk door een leek te doen mij is het namelijk ook gelukt! als je eerst wat informatie inwint over het solderen en goed isoleren daarvan komt alles goed :).
TT
VWF Rookie
VWF Rookie

» 01 sep 2007 22:12

Martinus83 schreef:orgineel zitten er gloeilampjes in, geen leds.

die lampjes vervangen door leds werkt niet, wordt dus toch met weerstanden spele en solderen
Ah ok, dan hebben die lampjes het nog lang gedaan bij mij! Auto is uit '91 en de lampjes zijn nog nooit vervangen.
Toewan
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Re: TNX!

» 01 sep 2007 22:59

Caiphuur schreef:Bedankt Thysen, ik heb dan wel geen blauw licht gemonteerd, maar wist nu wel hoe dat dashbord en de kilometerteller eruit gingen voor een nieuwe kabel.

Groeten!

np, die tutorial gaat ondertussen al heel wat jaartjes mee :mrgreen:

Toewan, ik ken ook 83er golfjes met nog de originele lampjes erin hoor, het al dan niet stuk gaan hangt een beetje van het aantal branduren, er zal gewoon veel met brandende lichten gereden zijn met jouw golf.
thysen
VWF Rookie
VWF Rookie

» 01 sep 2007 23:11

mijn gti heeft 308d km op zn teller.. mijn licht is nie al groen meer, heb al groen leds liggen maar ben bang dat het te fel wordt
Martinus83
VWF Average
VWF Average

VorigeVolgende

Keer terug naar Handleidingen en tutorials