VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door MJT
#2766298
is het mogelijk om een odb stekker van een golf 3 in een golf 2 te zetten? zodat ik hem evt kan uitlezen?

specs:

golf 2 van 90 met een CE2 kabelboom
golf 3 2.0L 8V 2E motor uit een 94'er

is dit een stuk kabelboom wat rechtstreeks naar je zekeringskast loopt?
#2766413
Ik heb een probleempje met de binnenverlichting van mijn Vento.
Bij aanschaf viel me op dat de binnenverlichting blijft branden als je hem op stand portier zet, hou ik de deur open en druk ik de schakelaar in aan de bestuurderskant dan blijft het licht branden.
Op de sloop een andere schakelaar gehaald, erin gezet, deur dicht, licht blijft even branden en dimpt dan hoe het hoort. mooi dacht ik, totdat ik laats eens in de auto bleef zitten, deur dicht, licht na een paar tellen uit, enkele tellen later sprong het licht weer aan :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door bobbob
#2766462
MJT schreef:is het mogelijk om een odb stekker van een golf 3 in een golf 2 te zetten? zodat ik hem evt kan uitlezen?
Zeker, is zelfs aan te raden te doen.
Heb het bij mijn ABF ook gedaan. Aan de OBD stekker zitten waarschijnlijk 4 kabels.
Geschakelde plus (rood) en massa (bruin) kan je zo bij je zekeringkast pakken.

Stuur Stefan Bagen eens bericht voor de exacte kleuren en pinnen. Je hebt namelijk signaal nodig van je ECU. Op welke kabel bij de stekker je die moet aansluiten en van welke pin van de ECU je die moet hebben weet hij denk ik wel.
door MJT
#2766647
bobbob schreef:
MJT schreef:is het mogelijk om een odb stekker van een golf 3 in een golf 2 te zetten? zodat ik hem evt kan uitlezen?
Zeker, is zelfs aan te raden te doen.
Heb het bij mijn ABF ook gedaan. Aan de OBD stekker zitten waarschijnlijk 4 kabels.
Geschakelde plus (rood) en massa (bruin) kan je zo bij je zekeringkast pakken.

Stuur Stefan Bagen eens bericht voor de exacte kleuren en pinnen. Je hebt namelijk signaal nodig van je ECU. Op welke kabel bij de stekker je die moet aansluiten en van welke pin van de ECU je die moet hebben weet hij denk ik wel.
thanx pieter, zal even gaan kijken! zal even simpel kijken naar een uit een zelfde type donor
#2766659
MJT schreef:
bobbob schreef:
MJT schreef:is het mogelijk om een odb stekker van een golf 3 in een golf 2 te zetten? zodat ik hem evt kan uitlezen?
Zeker, is zelfs aan te raden te doen.
Heb het bij mijn ABF ook gedaan. Aan de OBD stekker zitten waarschijnlijk 4 kabels.
Geschakelde plus (rood) en massa (bruin) kan je zo bij je zekeringkast pakken.

Stuur Stefan Bagen eens bericht voor de exacte kleuren en pinnen. Je hebt namelijk signaal nodig van je ECU. Op welke kabel bij de stekker je die moet aansluiten en van welke pin van de ECU je die moet hebben weet hij denk ik wel.
thanx pieter, zal even gaan kijken! zal even simpel kijken naar een uit een zelfde type donor
OBD stekker :

Pin 16 = +15
Pin 4/5 = Massa
Pin 7 > Pin 43 ECU

En het werkt :)
door MJT
#2766735
iemand een idee wat deze schakelaar benut?

dacht zelf een geluids dimmer, geen idee of het klopt..

Afbeelding

zijn er verschillende? zoals een voor CE1 & CE2, ik zoek er evt een voor CE2
Gebruikersavatar
door Dopie
#2766758
MJT schreef:iemand een idee wat deze schakelaar benut?

dacht zelf een geluids dimmer, geen idee of het klopt..

Afbeelding

zijn er verschillende? zoals een voor CE1 & CE2, ik zoek er evt een voor CE2
dat is correct. eigenlijk geen idee of deze verschil. ik heb ze alleen nog maar voor ce2 gezien maar ze vragen best geld voor deze schakelaar. mocht je diep in de buidel willen tasten dan weet ik er miss nog wel een paar.
door MJT
#2766763
Dopie schreef:
MJT schreef:iemand een idee wat deze schakelaar benut?

dacht zelf een geluids dimmer, geen idee of het klopt..

Afbeelding

zijn er verschillende? zoals een voor CE1 & CE2, ik zoek er evt een voor CE2
dat is correct. eigenlijk geen idee of deze verschil. ik heb ze alleen nog maar voor ce2 gezien maar ze vragen best geld voor deze schakelaar. mocht je diep in de buidel willen tasten dan weet ik er miss nog wel een paar.

Thanx voor de info! :tu:

Ik ga eerst even mijn locale adresjes bij langs, hoort hier nog een kabelboompje bij?
door MJT
#2766768
Dopie schreef:Ik luister nog steeds naar bon jovi op mn bandje :mrgreen:
:LOL: +1

Tis voor mij meer een extra'tje, geen idee of ik het functioneel ga gebruiken
  • 1
  • 297
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 314

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]