Pagina 2 van 2

Re: Carterontluchting afsluiten

Geplaatst: 25 nov 2011 10:35
door MrKikker
mano schreef:Een beter milieu begint bij jezelf. Daarnaast als je in een fuik terecht komt, en ze zien dit zo, en je onderkant onder de olie wil ik wel eens zien of ze je kenteken niet in beslag nemen.

En nu ga je allemaal dingen doen aan je motor, terwijl als je 5 tientjes uitgeeft aan goede olie en een nieuw filter, je zeer waarschijnlijk voor een groot gedeelte er vanaf bent. Dat snap ik niet.

Olie op een warme uitlaat is echt lekker ! Zeker als je veel in de stad moet rijden.
das ook weer waar.

ik ga het allemaal even afwegen en verzin vast wel een goeie oplossing :mrgreen:

Re: Carterontluchting afsluiten

Geplaatst: 25 nov 2011 10:36
door MK2EditionOne
Bij mij gaat er maar een paar liter in de carterpan en die gooit hij echt niet allemaal tegelijk uit de carterpan via de carterontluchting :tu:

Dus die `olie op de warme uitlaat` zou ik niet zo bang voor wezen hoor.
Ik ben zelf vrachtwagenmonteur en in de zware vrachtwagens daar gaat zo´n 27 a 35 Liter motorolie in, en ze hebben allemaal open carterventilatie. Er hangen echt geen liters olie onder hoor.

Re: Carterontluchting afsluiten

Geplaatst: 25 nov 2011 10:37
door mano
kleppendeksel, slang, ingaande-tankje-uitgaande, slang, carb. Dat is jouw beste oplossing. En het netste. Maar voor dat geld heb je ook je olie ververst met een A-merk.

Leuk voor je, maar als de TS zoveel last heeft van sludge dat heel de carb eronder zit (of nog nooit schoongemaakt ??) kan je er donder opzeggen dat het genoeg zal zijn om stank te veroorzaken.

Laat staan dat het ergens gaat druppelen.

Vandaar; een beter milieu begint bij jezelf :tu:

Re: Carterontluchting afsluiten

Geplaatst: 25 nov 2011 10:40
door MK2EditionOne
Ik zeg niet dat het mijn beste oplossing is.

Ik zeg: Betere olie erin, inlaat schoonmaken en dan de carteronluchting open maken :tu:

Re: Carterontluchting afsluiten

Geplaatst: 25 nov 2011 10:41
door MrKikker
mano schreef:kleppendeksel, slang, ingaande-tankje-uitgaande, slang, carb. Dat is jouw beste oplossing. En het netste. Maar voor dat geld heb je ook je olie ververst met een A-merk.

Leuk voor je, maar als de TS zoveel last heeft van sludge dat heel de carb eronder zit (of nog nooit schoongemaakt ??) kan je er donder opzeggen dat het genoeg zal zijn om stank te veroorzaken.

Laat staan dat het ergens gaat druppelen.

Vandaar; een beter milieu begint bij jezelf :tu:
dikgedrukte is het geval ;)

en heb monopoint-injectie, maar we snappen het idee :D

Re: Carterontluchting afsluiten

Geplaatst: 25 nov 2011 10:43
door MK2EditionOne
Veel succes! :tu:

Re: Carterontluchting afsluiten

Geplaatst: 25 nov 2011 10:46
door mano
Ja je monopoint is gewoon een elektrische carb. Heb em ook gehad, en nooit geen sludge.

Maar reed met goede olie, en langere stukken snelweg. Vandaar dat ik zo zit te hameren op goede olie en goed warm rijden, iedere rit. Thats all ! De mijne had +- 205dkm toen ik em verkocht.

Zijn gewoon leuke motortjes.

Re: Carterontluchting afsluiten

Geplaatst: 25 nov 2011 10:56
door MrKikker
mano schreef:Ja je monopoint is gewoon een elektrische carb. Heb em ook gehad, en nooit geen sludge.

Maar reed met goede olie, en langere stukken snelweg. Vandaar dat ik zo zit te hameren op goede olie en goed warm rijden, iedere rit. Thats all ! De mijne had +- 205dkm toen ik em verkocht.

Zijn gewoon leuke motortjes.
zeker. had alleen in de wintertijd veel last van niet/slecht starten en uitvallen bij het stoplicht. gasklephuis schoongemaakt, toen zag ik dus erg veel oliesporen. veel problemen blijken van de stappenmotor vandaan te komen, die zo goed als kwaad schoongemaakt en hij begint steeds beter te lopen. :)