VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door bert0077
#2846737
zijn ze bij VW totaal gestopt met de update`s van navigatie
voor de mib2 en mib3 is de laatste nog steeds nov 2022
niemand vind dit schijnbaar vreemd , want ik lees of hoor hier niets van.
Vind het vreemd en een slechtte reclame. (geen service)
mvg Bert
door Mari
#2846739
... de VW-site voor navigatie-updates is een zooitje... als ik voor mijn auto ga kijken krijg ik een verkeerde file...

Navigatie-updates maken ze bij VW niet zelf, het is al jaren een doorn in het oog dat er mondjesmaat updates komen... en op een gegeven moment stopt uiteraard de ondersteuning van het systeem...
Gebruikersavatar
door RobVrhff
#2846743
Ik maak al geruime tijd gebruik van mijn smartphone bij het navigeren in de auto. De (meeste) nieuwe modellen zijn standaard voorzien van Apple CarPlay en/of Android Auto. Zo kan je gebruikmaken van je eigen favoriete navigatietool. Verbind je toestel via Bluetooth met je auto en vaak wordt AC of AA daarmee ook geactiveerd. Zo navigeer je altijd volgens de laatste kaarten en rij je niet ineens in een weiland. Geen BT? Ook geen man overboord. Dan verbind je je device met een kabel en werkt het alsnog. Ik vind het dan ook geen probleem dat de navi van VW zelf achterloopt.
Gebruikersavatar
door daNpy
#2846744
Ik heb gisteren navigatie 2023/2024 verkregen voor MIB2?
door Mari
#2846753
Ik gebruik net als @RobVrhff mijn telefoon voor de navigatie... heb een MIB1 dus geen Apple Carplay/Android Auto... maar dat drukt de pret niet en kom overal ;-)
RobVrhff vinden dit leuk
Gebruikersavatar
door daNpy
#2846761
Persoonlijk vind ik de on-board navigatie ook fijner werken. Soms is het inderdaad onhandig als een kaart niet up2 date is, maar aan de andere kant heeft Google Maps me dit jaar ook al wat routes laten rijden waarvan ik denk, dat had véél beter gekund.
En ik heb geen zin om elke keer de telefoon eraan te hangen (bij onze Seat moet er een kabel verbinding zijn voor Android auto). Je berichten voor laten lezen vind ik dan weer wel lollig :D
Gebruikersavatar
door daNpy
#2846787
daNpy schreef: 11 nov 2023 20:22 Ik heb gisteren navigatie 2023/2024 verkregen voor MIB2?
Maar heb deze nog niet aan de gang gekregen.
door Mari
#2846788
Wat je kan proberen is het programma Discover Care... draait onder windows en kan een backup maken van je SD-kaart en vervolgens de update downloaden... Je hebt nu waarschijnlijk een verkeerde file gedwonload... reden heb ik al eerder hier gepost!
Gebruikersavatar
door daNpy
#2846794
Ik heb een Seat, ook met HD. Ik weet niet of dat nog uitmaakt?
Ga vandaag een andere file proberen. Moet je trouwens eerst de firmware updaten of heeft dat er niks mee te maken?

Edit: De andere update werkt ook niet zoals Mari al vermoedde :P
door josdavids
#2846801
Als ik op de site klik op "naar updates" dan wordt ik doorgestuurd naar de Duitse Volkswagen site, ook bijzonder.
door bert2
#2846851
bert0077 schreef: 11 nov 2023 16:32 zijn ze bij VW totaal gestopt met de update`s van navigatie
voor de mib2 en mib3 is de laatste nog steeds nov 2022
niemand vind dit schijnbaar vreemd , want ik lees of hoor hier niets van.
Vind het vreemd en een slechtte reclame. (geen service)
mvg Bert
Die is wel te vinden echter, je moet een account hebben.

https://www.vwbedrijfswagens.nl/nl/digi ... pdate.html
Gebruikersavatar
door daNpy
#2846855
Heb ondertussen al diverse files geprobeerd en hoewel sommige wel in het juiste formaat zijn (hij ziet wat er op de SD kaart staat), valt er niks te updaten. FYI mijn map is van 16/17 dus niet de nieuwste :D
Gebruikersavatar
door daNpy
#2847142
Heb inmiddels diverse dingen gepobeerd maar het updaten is niet gelukt.
De P350 update ziet hij wel op de SD-kaart staan, als je via het menu naar de software update gaat staat er een "F" achter NavDB.
Je kan hem aanklikken en dan zie je alle landen. Achter alle landen staat ook een "F". Achter de onderste 3 DBinfo, InfoFile en RegionList_eu staat ERR.
Als ik een land aanklik zie Bootloader\n(Update versie 0 -> versie 0) "--"
Application\n(Update versie 161 -> versie 350) "F"

Moet de firmware ook geupdate worden/zijn voor dit kan? Of doe ik iets fout met de bootlader oid?
Ik kopieer alle files naar de SD-kaart, het zou moeten werken volgens de bronnen op de internet.

Sinds enige tijd heb ik heel af en toe het problee[…]

Na de software upgrade naar versie 3.2 (volgens mi[…]

@Mari ik heb hem uitgelezen met een uitleesding[…]

Beste forumleden, Wij hebben sinds 27 februari ee[…]

Storing CarPlay Seat Leon

Ja meerdere telefoons geprobeerd.

Welke android radio?

Zou is naar Xtrons kijken.

Ja, daar ligt het niet aan helaas

Officieel mag VW het werken aan een auto door ande[…]