Pagina 1 van 1

Geen vermogen

Geplaatst: 04 feb 2009 08:33
door golfii16tdi
Het volgende doet zich af en toe voor met mijn Golf4 TDI:

Ik rijd een tijdje 120/130 op de cruise. Dan trap ik het gas in tot op de bodem. De auto accelereert nauwlijks.
Trap ik de koppeling in en geef dan gas dan maakt de moter wel toeren.
Als ik dan stilsta en weer optrek gaat dit ook niet vlot.

Zet ik de auto even uit en aan dan is het probleem weer opgelost.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Geplaatst: 04 feb 2009 09:42
door GijsVr6
Motor diagnose lamp zet geen fout? Als hij in noodloop gaat heb je inderdaad minder vermogen. Kan hier wel in het wild gaan zitten gokken maar uitlezen zegt al iets meer. Waar kom je vandaan?

Geplaatst: 04 feb 2009 19:05
door gerritclazien
doet hij het ook zonder dat je de cruise gebruikt?
ik ben hier niet echt in thuis hoor, maar dat is soms met het vinden van het probleem makkelijker!
;)

Geplaatst: 04 feb 2009 19:14
door vwbeun
luchtmassameter lijkt me niet, zou die constant inhouden. wat wel kan is de N75 magneetkleplaaddrukregeling en/of vacuumslangen. of de laaddrukregeling aan de turbo zelf. dat de verstelling niet soepelgaat en auto in noodloop. laat je auto eens uitlezen, komt vast storing 00575 naar voren.

Geplaatst: 04 feb 2009 19:38
door golfii16tdi
De auto loopt verder wel mooi regelmatig. Ik heb het idee dat het optreedt als ik een tijd met de cruisecontrol rij. Als ik dan weer het gas pedaal intrap, tot op de bodem, treedt het af en toe op.

Geplaatst: 04 feb 2009 19:57
door gerritclazien
dan heb ik toch het snuggere vermoeden dat het met de cruise control te maken heeft!
denk dat er indd niets anders opzit dan hem telaten uitlezen.
;)

Geplaatst: 04 feb 2009 20:14
door jelmermm-16vt
waarschijnlijk turbodrukregeling. n75 dus.

ik zou inderdaad beginnen met uitlezen...

Geplaatst: 04 feb 2009 20:33
door demonic
Altijd eerst uitlezen, zijn er genoeg die dat kunnen. driebergen?
Zeypveld Autosport zit in Driebergen-Rijsenburg die kan je zeker helpen.

Check zn website voor verdere gegevens

Zoals jelmer t al zegt is t waarschijnlijk je N75 klep of je LMM
Uitlezen zal t duidelijk maken ;)

Geplaatst: 05 feb 2009 06:57
door Snip-TDI
inderdaad noodloop.

Uitlezen geeft de doorslag.

Als je veel rustig rijd en langere stukken zelfde snelheid, kan het je schoepenversteller zijn zoals vwbeun zegt.

Even met vagcom een logje maken dan kun je de lmm en n75 en turbodruk bekijken. die combinatie haal je heel veel info uit.

Noodloop heeft verder (normaal gesproken, en noodloop is best veel voorkomend) niks te maken met cruise control.

Waar woon je?