VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door woutermk1
#1422983
Hallo

ik heb een probleem met mijn 1303 (AB motor), zoals de titel al doet vermoeden vonkt hij niet.

Bobine krijgt wel stroom maar krijg al geen vonk als ik de kabel van de bobine direkt contact laat maken met het blok.
Bougies zijn schoon (gemaakt) verdelerkap is ook heel en contact punten zijn ook goed, verder heb ik de condensator getest en deze zou ook goed moeten zijn.

Hij heeft wel een aantal jaar stil gestaan.

Wie o wie heeft een ideetje
Gebruikersavatar
door ClemensVento
#1423543
Dan zijn er maar twee opties lijkt me; óf bobinekabel, óf bobine zelf. Probeer eens een andere bobine. In je bougies, verdelerkap/rotor en puntjes hoef je het niet te zoeken als je al op je bobinekabel geen vonk krijgt. En als een condensator kapot is merk je het gauw genoeg, dan gaat je kever contactpuntjes eten ;) Succes!
door westfalia
#1450864
ClemensVento schreef: verdelerkap/rotor en puntjes hoef je het niet te zoeken als je al op je bobinekabel geen vonk krijgt. En als een condensator kapot is merk je het gauw genoeg, dan gaat je kever contactpuntjes eten ;) Succes!
ben ik niet mee eens; het zijn net de kontaktpunten die zorgen dat de bobijn vonkt

verdelerkop even weg halen en starten, als daar geen vonkjes zijn kan er ook geen ontsteking zijn
eerst beginnen bij puntjes en condensator, zelfs het massakabeltje in de verdeler kan los zitten en ook dat geeft problemen als dat allemaal ok is dan even verder doen met de bobijn en kabels
Gebruikersavatar
door RemyVR6
#1450886
westfalia schreef:
ClemensVento schreef: verdelerkap/rotor en puntjes hoef je het niet te zoeken als je al op je bobinekabel geen vonk krijgt. En als een condensator kapot is merk je het gauw genoeg, dan gaat je kever contactpuntjes eten ;) Succes!
ben ik niet mee eens; het zijn net de kontaktpunten die zorgen dat de bobijn vonkt

verdelerkop even weg halen en starten, als daar geen vonkjes zijn kan er ook geen ontsteking zijn
eerst beginnen bij puntjes en condensator, zelfs het massakabeltje in de verdeler kan los zitten en ook dat geeft problemen als dat allemaal ok is dan even verder doen met de bobijn en kabels

Dat dacht ik ook. Gaan de puntjes wel (ver genoeg) open?
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1451035
En vergeet de kabels niet, als het toch allemaal een tijd heeft stilgestaan, dan zou ik alles even na laten kijken of zelf doen, zodat je werkelijk weet dat alles weer goed functioneert.
door woutermk1
#1451252
Ik had de bobine al uitgesloten, had er nl 3 geprobeerd en niet 1 gaf een vonk. maar heb de kever van de week net verkocht, dus hoef ook niet meer verder te zoeken.

Op naar het volgende project, heb nog wel wat golfjes staan dus meld me wel weer als er problemen zijn. :tu:
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]