VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door TCD
#1455982
Hey,

Ben met een Kever 1303 bezig, motor moet eruit, wegens lekkage.

Nou heb ik alles los behalve de bout boven/bij de startmotor.

Deze heeft 2 vlakke kanten en loop dan rond, kan er wel een aangepaste sleutel 17 op krijgen, maar kan dan niet de kracht zetten om hem los te krijgen.

Iemand een idee hoe ik hem toch los kan krijgen?

Greetz,
Gebruikersavatar
door TCD
#1456049
RemyVR6 schreef:Daar hebben ze nou startmotorsleutels voor uitgevonden... ;) Suc6
Nee, die is niet voor deze bout bedoel, dat zijn ring-ringsleutels, hier past alleen een steeksleutel op ;)
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1456057
Nostalgie!!, laat wat foto's zien van de demontage, schijnt toch niet zo moeilijk te zijn, zag onlangs op tv dat men een complete motor binnen een paar minuten onder de Kever los had en daarna weer gemonteerd, een soort Wedden dat!
Gebruikersavatar
door TCD
#1456108
hawkeye schreef:Nostalgie!!, laat wat foto's zien van de demontage, schijnt toch niet zo moeilijk te zijn, zag onlangs op tv dat men een complete motor binnen een paar minuten onder de Kever los had en daarna weer gemonteerd, een soort Wedden dat!
Binnen een kwartier had ik alles los op die ene bout na, zal morgen ff pics maken, is de kever van me baas.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1456232
heb ook een 1303 gehad, maar kon daar in het dagelijkse verkeer niet goed mee uit de weg, het gemis van stuurbekrachtiging was nog te overzien, maar geen rembekrachtiging..dat was linke soep, je moest ruim van te voren anticiperen om geen brokken te maken, maar was wel machtig om in te rijden, auto was helemaal origineel en heeft menig automobilist en voetganger pijn in de nek bezorgd!
Gebruikersavatar
door omars
#1456281
hawkeye schreef:heb ook een 1303 gehad, maar kon daar in het dagelijkse verkeer niet goed mee uit de weg, het gemis van stuurbekrachtiging was nog te overzien, maar geen rembekrachtiging..dat was linke soep, je moest ruim van te voren anticiperen om geen brokken te maken, maar was wel machtig om in te rijden, auto was helemaal origineel en heeft menig automobilist en voetganger pijn in de nek bezorgd!
ik heb ook een 1303, ik heb nergens problemen mee in het dagelijks verkeer hoor.
dat je geen rembekrachtiging hebt betekend gewoon dat je harder moet trappen, als je remmen goed zijn is dit geen enkel probleem. het enige mindere is dat ik een heupgordel heb, als ik hard rem hang ik met mijn kin aan het stuur :P maar ook dat is op te lossen door een setje 3 punts gordels ;)

het rijd zeker super!


weer ontopic ;)

heb je het antwoord al gevonden op je vraag?
meestal zijn ze op de keversite redelijk snel met antwoorden.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1456300
In de tijd dat de Kever er was, jaren 70, was het verkeer bij lange na niet zo chaotisch/ hectisch als nu, toen had je als weggebruiker meer overlevingskansen dan nu, er rijden nu veel automobilisten rond met een veel te kort lontje, gelukkig heb ik de tijd nog meegemaakt dat dit niet, of veel minder het geval was, toen kon ik met mijn eerdere Kever, een 1200 uit 1969 met 6 volt installatie, moeiteloos meekomen in het verkeer, de tijden zijn veranderd, maar of het allemaal beter is geworden...in ieder geval succes met je reparatie, ga ik informeren hoe het met mijn Polo 6N is, die is ook in reparatie.
Gebruikersavatar
door omars
#1456537
Dat is denk ik toch de beste optie, om er nou gelijk gereedschap voor te gaan kopen is ook al zoiets.

Hopen dat die niet muur vast zit anders wordt die helemaal rond.

Suc6!
Gebruikersavatar
door TCD
#1457163
Motor is er uit, bak tevens ook, bout was neit origineel zat een losse moer achter, normaal zit er een bus met draad achter.

Zal morgen ff pica's maken, tis trouwens een cabbie,

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

@vwbasm Er zijn wel aardig wat foutcodes tevoors[…]

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Onderdeelnummer apparaat... ;-)

navigatie MIB2

Dat er een kaartje in zit waarop V18 staat zegt na[…]

Probleem opgelost, bleek inderdaad de module on de[…]

Echt alle kabels? Dat word een flink klusje zijn[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieks[…]