VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
door Lobbes25
#2037783
Beste Techneuten,
Ik heb een GROOT probleem met mijn Transporter T5 uit 10-2009 (ja, net uit de garantie..).
Er ligt een 2.5TDI (130pk) motor in met een handgeschakelde 6-bak.
Nadat ik met een warme motor was weggereden en rustig reed (2e versnelling, voor stoplichten), hoorde ik een zoemend/fluitend geluid. Ik heb toen de koppeling even ingetrapt en lichtjes gas gegeven. Het geluid reageerde mee op de toeren. Toen ik de koppeling weer liet opkomen en verder wilde rijden in de 2e versnelling hoorde ik een knak en direct daarna een flinke ratel in de motor. Ben rustig naar de vw dealer gereden (in de 2e versnelling) en daar staat de bus sinds een week. Ze kunnen tot nu toe geen oorzaak vinden. Ze hebben de waterpomp gecheckt, turbo gecheckt, brandstofpomp, kleppendeksel gedemonteerd, bovenste tandwieloverbrenging is ok...
Iemand suggesties?? Er wordt al gepraat over een ruilmotor a €10.000 (excl. inbouwen!!!!)
Hij heeft pas 46.000km gelopen...
Mvg, Richard
Gebruikersavatar
door Antera
#2037918
er zal toch eerst duidelijkheid moeten komen wat het geluid veroorzaakt. je motor loopt nog dus denk niet dat het daar in zit zo direkt. Zou eerder eens naar vliegwiel/koppeling laten kijken

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]