- 02 mar 2012 17:51
#2037783
Beste Techneuten,
Ik heb een GROOT probleem met mijn Transporter T5 uit 10-2009 (ja, net uit de garantie..).
Er ligt een 2.5TDI (130pk) motor in met een handgeschakelde 6-bak.
Nadat ik met een warme motor was weggereden en rustig reed (2e versnelling, voor stoplichten), hoorde ik een zoemend/fluitend geluid. Ik heb toen de koppeling even ingetrapt en lichtjes gas gegeven. Het geluid reageerde mee op de toeren. Toen ik de koppeling weer liet opkomen en verder wilde rijden in de 2e versnelling hoorde ik een knak en direct daarna een flinke ratel in de motor. Ben rustig naar de vw dealer gereden (in de 2e versnelling) en daar staat de bus sinds een week. Ze kunnen tot nu toe geen oorzaak vinden. Ze hebben de waterpomp gecheckt, turbo gecheckt, brandstofpomp, kleppendeksel gedemonteerd, bovenste tandwieloverbrenging is ok...
Iemand suggesties?? Er wordt al gepraat over een ruilmotor a €10.000 (excl. inbouwen!!!!)
Hij heeft pas 46.000km gelopen...
Mvg, Richard
Ik heb een GROOT probleem met mijn Transporter T5 uit 10-2009 (ja, net uit de garantie..).
Er ligt een 2.5TDI (130pk) motor in met een handgeschakelde 6-bak.
Nadat ik met een warme motor was weggereden en rustig reed (2e versnelling, voor stoplichten), hoorde ik een zoemend/fluitend geluid. Ik heb toen de koppeling even ingetrapt en lichtjes gas gegeven. Het geluid reageerde mee op de toeren. Toen ik de koppeling weer liet opkomen en verder wilde rijden in de 2e versnelling hoorde ik een knak en direct daarna een flinke ratel in de motor. Ben rustig naar de vw dealer gereden (in de 2e versnelling) en daar staat de bus sinds een week. Ze kunnen tot nu toe geen oorzaak vinden. Ze hebben de waterpomp gecheckt, turbo gecheckt, brandstofpomp, kleppendeksel gedemonteerd, bovenste tandwieloverbrenging is ok...
Iemand suggesties?? Er wordt al gepraat over een ruilmotor a €10.000 (excl. inbouwen!!!!)
Hij heeft pas 46.000km gelopen...
Mvg, Richard