VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2060836
mano schreef:Maak even een foto! Normaal zit er klein reservoirtje (vierkant) waar de hoofdpomp in zit, aan de ene kant de druk-accumulator en andere zijde het benzine-filter.
kom net van de sloop af, benzine pomp die eronder zit is wel het zelfde, maar die er bij mij nu onder zit heeft maar een koker er langs zitten, de dikste weet niet of dat de filter of druk-accumulator..
heb een stappenmotor benzine pomp en opvoerpomp gehaald 80 euro samen :SCRATCH: stappenmotor
zit er al op, werkt ook hij loopt nu namelijk net wat hoger stationair en je voelt hem ook als ie op contact staat. dalijk even beginne met de opvoerpomp.nu hopen dat ik het spul noet voor niks heb gekocht

@golf2, dat het aan mn bogies ligt lijkt me sterk. zitten net 4 nieuwe in ;)
#2060859
golf2 abuh schreef:
mano schreef:Maak even een foto! Normaal zit er klein reservoirtje (vierkant) waar de hoofdpomp in zit, aan de ene kant de druk-accumulator en andere zijde het benzine-filter.
kom net van de sloop af, benzine pomp die eronder zit is wel het zelfde, maar die er bij mij nu onder zit heeft maar een koker er langs zitten, de dikste weet niet of dat de filter of druk-accumulator..
heb een stappenmotor benzine pomp en opvoerpomp gehaald 80 euro samen :SCRATCH: stappenmotor
zit er al op, werkt ook hij loopt nu namelijk net wat hoger stationair en je voelt hem ook als ie op contact staat. dalijk even beginne met de opvoerpomp.nu hopen dat ik het spul noet voor niks heb gekocht

@golf2, dat het aan mn bogies ligt lijkt me sterk. zitten net 4 nieuwe in ;)
Excuses dan, had niet het hele topic doorgebladerd. Leek me anders een simpele en vrij goedkope oplossing (NKG 3pits rules :P). Vaak is een dergelijk probleem dan wel de benzinepomp of benzine filter. Benzinefilter zit voor of achter benzinepomp onder je auto rechtsachter. (bij mijn 16v KR omgebouwd iig) en opvoerpomp in je tank (bij reservewiel in de buurt heb je misschien een rondmetalen kapje zitten). Ik zou eerst je benzinefilter proberen (makkelijkst en goedkoopst), benzinepomp heb je al, maar krengen zitten erg vast en kan je bouten stuk draaien enzo.

Ook hallgever gecontroleerd, kan ook zorgen dat je niet boven 5000 toeren komt!
#2060887
ja, ben alweer 80 ballen lichter :O net opvoerpomp andere in gezet. maar zonder verbetering helaas. zal mij wel weer overkomen dat k weer 80 euro weg heb geflikkerd en dalijk het probleem nog niet is opgelost :SCRATCH: :?
#2061092
dus ff update.

hoofdbenzinepomp+filter eromheen was in orde. andere opvoerpomp erin gezet en het probleem is er nogsteeds. co was 3.3 . benzinde druk was 4.7bar onbelast, en 4.0bar als ik volgas gaf. stappenmotor gemonteerd(en werkt). dus nu verder kijken, of een andere oplossing maken.

aan het bovenste deel van de luchtfilterbak zit een soort pijpje aan als je er voor staat links achter de spinnekop, en daar zit ook een stekker op aangesloten, weet niet waar deze voor dient? maar dr is een opening vrij, daar zit normaal volges mij een slang aan die op het ronde deel van de aanzuigbuis zit waar je m op de luchtweger monteerd. weet niet of die nog voor problemen kan zorgen? of misschien alnog iets in de spinnekop?(daar kan je tog ook nog de brandstofdruk veranderen? mits je er verstand van hebt iig)

ik hoor alleen wel als ik op t contact zet de benzine bubbelen ofzo, naar mijn ide in de tank, weet niet of dat normaal is ofzo?..

nu is het probleem eigenlijk vrijwel nog het zelfde als waar het begon met mn oude motor... maar de spinnekop zit een andere op dus daar zit het probleem denk ik niet. maarja dan moet het ergens anders in zitten, hoe dan ook zal die ergens druk verliezen ofzo... ben echt onderhand ten einde raad..
#2061393
Schroef eerst eens die CO naar beneden, en laat het bij verschillende toerentallen controleren.

Heb je al bij stationeer draaiende motor gecontroleerd op valselucht? Kan met remreiniger over het inlaattraject nevelen, de motor gaat sneller stationeer lopen.

Heb je al gekeken of je injectoren wel een goede douche geven, als er geen goede verneveling is dan krijg je ook slechte verbranding.

Als je de blauwe temp sensor onder het ontstekingshuis los neemt, gaat de motor dan anders lopen, bij nagenoeg koude motor?
#2061436
staat dw co tw hoog nu dan? hoeveel slagen zal ik de inbus uitdraaien dan ongeveer?want om steeds 20 euro af te tikken bij de garage voor n co test zie ik ook nie zo zitten. ik zal morgen even die dingen testen als ik net de motor start. die remrijniger dus gewoon over de inlaat buis bogies injectors e.d.? en hoe kan ik de injectors het beste testen of ze een goede neveldouche geven? dan zal ik die dingen morgen even testen.
#2061449
Niet rechtstreeks op de ontsteking spuiten !! Remreiniger is zeer brandbaar, dus kijk wel uit wat je doet.

Ik heb een air/fuel meter met lambdasonde, zo kan ik altijd mijn verbranding in de gaten houden en zo nodig de ontsteking/brandstof bijstellen.

Je CO zou op 1,5 moeten staan, daar loopt die het mooist op. Je verrijking op hogere toeren wordt door het vacuum geregeld op je ECU, dus als je die op 3 heb staan dan wordt die bij hogere toeren nog hoger.

Zoals eerder al gemeld was, als je langzaam je vermogen op zou voeren zou je er minder last van hebben dan als je het gas opeens vol intrapt......... dan verzuipt ie. Je ontsteking op fabriekswaarden zetten werkt bij een oude KR averechts, de ontsteking zo verdraaien dan als ie warm is sneller stationeer gaat draaien en dan iets terug zetten. Op deze manier stelde ik altijd mijn ontsteking op de K-jet af. ja ja rare manier van afstellen maar de motor liep erg goed en ook niet warm.
#2061472
oke, ja dat remrijniger erg brandbaar is snap ik, maar wel goed dat je het er even bij vermeld;). dus het zou ook nog kunnen dat de auto verzuipt dan? want het is net hoe je het beredeneert, of ie stottert van inhouden of stottert van verzuipen. kan ik dat zonder meet gereedschap doen(gewoon de rotor veratellen en dan terug hoe die stons? ja zon meter is idd wel handig. de co was overiggens 3.3 op 2500toeren ongeveer, maar dit is dus teveel? en ik had gelezen dat co 1,5 was voor normaal gebruik, en 2,5 a 3 voor max vermogen. hoor graag hoe ik dat moet doen, dan kan ik morgen aan de slag
#2061883
co op gevoel wat lager gezet en ontsteking afgesteld zo als je had gezegd. maar weinig tot geen verschil helaas. kan het zijn dat de stekker onder het ontstwkingshuis bruin is? of heb ik dan de verkeerde?bij het lostrekken van deze gebeurde er niks iig. heb ook remreiniger over inlaat traject geneveld maar ook daar reageerde de motor niet op. maar bij de spinnekop kan je tog ook de benzinedruk aanpassen? of heeft dat,pas nut als de auto fatsoenlijk loopt?
#2061983
ik zou eigenlijk eens een spinnekop/luchtweger, en/of opvoerpomp van een goed lopende kr er bij mij op moeten zetten, om deze 2 dingen echt uit te kunne sluiten of het probleen wel of niet daarin zit.
en op de ecu zit gewoon het vacuum slangetje aangesloten. waar is eigenlijk die groene draaiknop voor op dat kastje?
#2061999
Bruine stekker zit op de thermotijd schakelaar, de blauwkleurige sensor moet je hebben, die zorgt ook voor extra vervroeging via de ECU namelijk.

Die groene "draai"knop doet niets. Heb je het vacuum slangetje al eens goed bekeken op scheurtjes?

tja, ik denk toch echt dat je er iemand moet naar laten kijken die veel van die motoren weet.
Zo op afstand blijft het erg moeilijk, vooral als er steeds geen vooruitgang is.
#2062095
oke, een 1polige stekker(kabelschoentje als stekker) en aan de andere kant onder het ontstekingshuis zat zo een zelfde vorm sensor, heb ze bijde losgehaald maar de motor reageert er niet op.. dat vacuumslangetje is ook helemaal heel. zoek iemand die er eens naar wil kijken...

heb ook de bogie kabels/bobine e.d. nat gesproeid, maar hij vonkt of knettert nergens.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Aansluiten Golf 2 dashboard

Omdat ik het dashboard op zolder wil gebruiken voo[…]

Zal binnenkort ff testen dan! Maar rare is zoals […]

Ik ben sinds een maand in het bezit van een VW UP […]

Ja kan mij mailen voor de afhandeling o.van.hees e[…]

Verlaging veren

Ik ben opzoek naar verlaging veren maar nu vroeg i[…]

cockpit valt uit Golf 5 GTI 2005

Ik heb het probleem dat mijn cockpit soms even uit[…]

Juiste bandenmaat Tiguan (3) ??

@Mari Dank voor je reactie! Die kilometerteller […]

Verkeerde of teveel lucht toevoer?

Het lampje heeft gister besloten aan te gaan jamme[…]