VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
door EersteGolf2
Let wel: foute titel, het betreft een A80!!

Mijn hulp werd gevraagd door een familielid met bovengenoemde auto: het remlicht werkt niet, en ik heb geen schema van deze wagen; het volgende is geconstateerd:
lamp
remschakelaar en
zekering zijn allen goed.

de draad en lamp achter op de klep zijn ook goed: lamp brand als ik spanning zet op de Rood/Zwarte draad van de remschakelaar.
Ik heb, met contact 'aan', geen spanning op de remlichtdraad Rood/Geel, maar met contact aan, wèl spanning op beide kanten van de zekering.

Vraag: wat zit er nog voor grappigs tussen de zekering en de ingaande kant van de remlicht schakelaar?
Bedrading ziet er onbeschadigd en origineel uit [gewikkeld in dat zwarte textiel, bij de schakelaar.
Ook de relaiskast ziet er origineel, onbeschadigd uit.
Ergens een schema op het web van dit systeem?
Wie kan me de juiste tip geven??
Bedankt voor het meedenken.

Cor
Laatst gewijzigd door EersteGolf2 op 29 jun 2012 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
door MK2-VRT
Cor,

Heb je een 2 of 4 polige remlichtschakelaar ?

Als het een 4 polige is, moet je de buitenste contacten eens met elkaar door verbinden, op ene moet constant een + staan..

Als je 2x een 2 polige hebt, kun je de 2 kabels van de zwarte sensor met elkaar verbinden.

Als je hem kan uitlezen, zou je eens in de meetwaardeblokken kunnen kijken, daar kun je de sensoren zien en controleren.

Gr Stefan
Stefan,
Ik heb één stuks tweepolige schakelaar, en heb op geen van de contacten spanning met contact aan, en wèl spanning op beide zijden van de zekering [dus goed] .

Dus wat betekent dat dan?
UItlezen kan ik niet, helaas....maar kan dit bij deze wagen met betrekking tot het remlicht?
Heb even een foto'tje gemaakt, en heb titel aangepast: het betreft een model 80 :ZZZ: sorry

Afbeelding

Cor
Vreemd geluid Golf 7 GTE

Hallo allemaal, Sinds vorige week ben ik eigena[…]

Beetle warmlopen

Na aankoop van deze Beetle cabrio 1.4 uit 2006 gin[…]

Stotteren volkswagen touran

Hallo forumleden , Ik hoop dat iemand kan helpen […]

Egr Golf mk4 1.4 2001

Mijn golfje heeft al 2 jaar een egr storing (insu[…]

Ja helaas komt het nog steeds regelmatig voordat e[…]

Stuur zal vast wel passen, maar ben bang dat er no[…]