VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
door dren
#2417300
Beste VAG liefhebbers,

Ik ben aan het kijken voor een passat van het bouwjaar 2004/2005 (ik wil de auto om laten bouwen naar LPG, de huidige FSI motoren draaien nog niet probleemloos op gas).

Zelf zat ik te denken aan een 2.0 20V of een 1.8T, weten jullie ook zaken waar ik op moet letten en/of wat de zwakke punten van de desbetreffende wagen is? ( ik laat de wagen niet chippen/tunen ofzo).

Ook zit ik te kijken naar een Audi A4 rond hetzelfde bouwjaar, weten jullie hier ook de voor/tegens van en de zwakke/bekende punten?


Alvast bedankt!

Groetjes,

Rowan
#2430043
Ik heb persoonlijk ook zitten te kijken naar een auto op LPG/gas. Er zijn autos tussen die op gas probleemloos de 3 ton passeren, maar er zijn ook autos die na enkele duizenden kilometers alleen maar problemen geven.

Ik ben even aan het rekenen gegaan en kwam tot de conclusie dat lpg net zo duur was voor mij dan diesel.

alleen al de brandstof, beetje benzine auto doet 1:12 (helemaal van formaat passat)
op gas zeg 1:10/ 1:11.
passat diesel doet tussen de 1:18 en 1:20 (de mijne althans)

1l gas kost 77 eurocent
1l diesel kost 1.40 euro.

je bent al 2l gas nodig om eigenlijk net zo ver te komen als op 1 liter diesel.

er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het niet met me eens zijn. Dit heb ik als redenering om toch een diesel dan te rijden.

... was je naar carglass/autototaalglas/glasgarage[…]

Kan hewt iets te maken hebben met automatische hoo[…]

Displays zwart

@Mick59 > Heb je al wat meer duidelijkheid? T[…]

Panorama dak gaat niet helemaal open.

Wubbe Engineering te Westervoort raadplegen... zij[…]

Airco lijkt niet te koelen

Deze heb ik ook gehad airco laten bij vullen en he[…]

Update discover media

Welke dongle is dat dan? Zoek in Google met:[…]

Car play /android/radio /navi

Hoi Rene. Ik heb een paar maanden terug een Xtrons[…]

Ik heb verschillende problemen met mijn ID.3 waaro[…]