VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Benjamin3
#2691159
Goedemiddag,

allereerst, ik ben nieuw op dit forum, Benjamin, aangenaam.
Ik heb een golf 3 1.8 uit 1993.

Korte tijd geleden hoorde ik linksachter een hevige TIK ofzoiets, en sindsdien altijd gekraak aan die kant. Tijdens APK advies om een schokdemper te vervangen rechtsvoor omdat die lek was.
Ik wilde de auto al een tijdje verlagen, maar dacht die prijs is dat t wel waard blabla. In de tussentijd verliefd op geworden en heb de knoop doorgehakt, ik ga m in leven houden.
Ik heb een Vogtland schroefset gekocht, en die gemonteerd. Alleen achter is ie echt super laag, raak mn wielkasten als ik 10km/u rijd. Ik stel iets ongetwijfeld verkeerd af, maar voor zover ik het kan zien heb ik de veren helemaal naar boven geschroefd ( lijkt mij dat de demper dan zo ver mogelijk "uitgerekt" staat?). Jullie enig idee? K ben erg benieuwd, want zo heb ik alleen maar als optie om de wielkasten te rollen, maar dan nog vind ik m te laag zo.

K hoor t graag :tu:

Benjamin
door Benjamin3
#2691240
Bedankt voor je reactie. In alle enthousiasme per ongeluk de syncro versie besteld.. Lijkt daar aan te liggen, weet alleen niet zeker of dat onderstel andere poten heeft achter. Voor past wel perfect. Is het een slecht idee om voor de poten te laten zitten en achter een setje verlagingsveren te monteren?
Gebruikersavatar
door Antera
#2692000
2 verschillende merken montere is geen aanrader vanwege een verschillende veer/demping eigenschappen


Afbeelding
Melding "motor oververhit"

Al 2 jaar gaat om de zoveel tijd het lampje "[…]

Golf 5 aircoprobleem

Recente uitleesapparatuur... heb ik eerder gehoord[…]

Rechts of Links maakt voor de werkwijze niet uit, […]

Originele vw software en voor de zekerheid nog e[…]

Controleer alle vacuüm leidingen (met name van de[…]

Connect casually with like-minded individuals on t[…]

Bovenstaande factuur is niet volledig, dat heeft d[…]

Sterretje Voorruit behandelen

Wat je aangeeft is niet altijd het geval en er zij[…]