VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door erikG
#2695211
De vraag is waarschijnlijk al een paar keer gesteld maar ik kon via de zoekfunctie niet echt vinden wat ik zocht...

Mijn vader heeft een XC70 met zwarte wielomlijsting (zwart kunstof). Nu is er in het verleden slecht poetsmiddel gebruikt waardoor er allemaal witte vegen op het kunstof zitten. Dit is echt geen pan.

Mijn vraag is; met welk spul krijg ik dit weer netjes?
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2695235
Om te voorkomen dat het zich herhaalt, kun je de randen bespuiten met plastidip (matzwart), zijn ze dan weer vervuild of beschadigd, kun je dit herhalen.
Gebruikersavatar
door 90benjamin90
#2700717
Een goed stappenplan, wat ik voor alle harde kunststof delen gebruik.. Ge neemt een powersponsje van de action en gaat de kunststof delen heel lichtjes opschuren. Daarbij gebruik je een APC (van bijvoorbeeld Meguiars) als glijmiddel/schoonmaak middel. Vervolgens ontvet ik de delen altijd even en smeer ik de delen tenslotte in met een goede trim finesse.

Zodoende blijven je kunststof delen veel langer zwart!
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2700818
Voor dat je het voed zou je toch eerst het polijstmiddel moeten verwijderen...

Het meeste polijstmiddel is op waterbasis... Dus theoretisch zal je met een warm sopje een heel eind moeten komen...

Maar er van uitgaan dat je dit al geprobeerd heb... Ik gebruik de laatste tijd copo totaal ontvetter... Werkt als een tiet... Ik plak kunstof niet eens meer af! Na het polijsten insprayen en daarna met een sopje en een wasmitt erover een gaan.

Ik denk dat dit wel eens de oplossing kan zijn.

Succes!
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2700821
Na het onvetten moet de lak wel op nieuw beschermt worden... En het kunstof gevoed!
Gebruikersavatar
door 90benjamin90
#2700838
Zluytr schreef:Voor dat je het voed zou je toch eerst het polijstmiddel moeten verwijderen...

Ik denk dat dit wel eens de oplossing kan zijn.

Succes!
Ik neem toch aan dat je je trims toch niet polijst :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2701021
Hij zegt toch dat hij polijstmiddel op het kunstof heeft?!?
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2701177
Ja ok touche... Ik lees het verkeerd... Ga een beetje van polijstmiddel uit omdat dit eerder wit uitslaat.

Maar in my defence schijn je met s40 ook krassen uit kunstof te kunnen polijsten... Zelf niet aangewaagd overigens!
Gebruikersavatar
door 90benjamin90
#2701288
Begrijpelijk :E , ik dacht er eerst ook Aan.

Ik ben benieuwd of mensen daar ervaringen mee hebben. Ben benieuwd of TS nu ook geholpen is.

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]