VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Skoda aan de andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Dpassion
#2725798
Hoi,

Ik ben william, ik meld mij bij deze op het forum met de auto van mijn vrouw.
op 23 december hebben wij onze eerste vag auto gekocht.
Met name een skoda fabia 1.4 uit 2002 met maar 102dkm.
De reden van deze aankoop was dat onze vorige auto te veel onderhoud in het aantocht kreeg.
De distributie moest gedaan worden, de uitlaat moest van voor Tot achter vervangen worden,
En dan heb ik het nog niet over de roest :?.

Foto's heb ik nu even niet bij de hand dus die houden jullie nog te goed van me.
Al zijn er nog wel wat dingen die gedaan moeten worden helaas.
De vorige eigenaar heeft de passagiers airbag uit laten schakelen, dus die moet weer aan.
En de ECU is momenteel van het padje af, deze denkt dat de auto in de prak zit! En daardoor heeft tie de stuurbekrachtiging uit geschakeld :GRR: .

Verders is het een nette wagen, wel wat oppervlakkige krasjes maar die poets ik nog wel weg zodra het weer wat beter weer wordt. Al heb ik al wel een ander dashboard kastje gehaald, Door mijn onhandigheid had ik de handgreep afgebroken :mrgreen:
door Dpassion
#2725833
En hierbij de beloofde foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De radio is wel gelijk vervangen, deze was zo gaar dat die niet meer te gebruiken was.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2725963
Stuurbekrachtiging kun je niet uitschakelen in de ecu, deze is electronisch bij deze, kan best dat de pomp kapot is, of een zekering..

En als er crash data in de ecu staat, heeft de auto schade gehad en zijn de airbags eruit gekomen.
door Dpassion
#2726229
De airbag heeft helaas geen sleutel contact dus dat kan ik niet zelf. Mn maat heeft hem al uitgelezen met delphi.
Daar gaf de ecu wel crash data aan. Alleen de airbags zijn prima in orde. Nou valt het stuur natuurlijk zo te vervangen, maar die aan de passagiers kant niet. Of ze hebben er een nieuw dashboard in gemonteerd.
Maar valt zo'n crash data melding te verwijderen met vagcom? Of wordt dit een nieuwe ecu?
Gebruikersavatar
door tommievw
#2726231
Je heb de auto ook gehaald bij de autodemontage bedrijf, dus er kan van alles mee gebeurt zijn.

Hoop voor je dat het allemaal meevalt en dat de auto niet teveel schade heeft gehad.
Succes met het oplossen van de problemen :tu:
door Dpassion
#2727048
Gisteren bij mn eigen garage geweest,
Daar hebben ze de crash melding zonder enige moeite eruit kunnen krijgen. Nu nog een keer de airbag aan laten zetten. Helaas is de plaatselijke vw garage hier niet op zaterdag open :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2727056
Welkom op dit forum met je Skoda, je had het over een 1.4, is dat een 16 klepper?. Ik zie een Jap radio/cd in de Tjech, mocht je een andere zoeken (Blaupunkt, type San Francisco 300), heb ik nog een mooie liggen voor je!.
door Dpassion
#2727059
Bedankt voor het aanbod maar de radio is al vervangen voor jvc .
1 die toevallig matched met de skoda dash verlichting :D

*edit*

Als ik naar het vermogen dat het blokje beschikbaar stelt ga ik er vanuit dat het een 8 klepper is.

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]