VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Seat aan de andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2736647
Inmiddels weer wat verder.

Remmen gespoten met VHT lak, daarna originele Brembo sticker erop en vervolgens in de blanke lak gezet van VHT. Resultaat is boven m'n verwachting.

Situatie voor

Afbeelding

Schuren

Afbeelding

En weer netjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard wielen nog even gepoets van binnen en buiten

Afbeelding

Afbeelding

Het is in ieder geval weer toonbaar. Irriteerde me er mateloos aan. Nu nog even een keer tijd en zin maken om achter ook even op te frissen.

Afgelopen week de auto laten keuren, uiteraard zonder aanmerkingen weer door de APK. Ze vonden m'n kenteken-plaat achter de ruit niet goed. Deze heb ik voor de keuring maar even vastgemaakt aan het gaas wat in de bumper zit. Even kijken hoe ik dit volgend jaar ga doen, desnoods maar een reserve bumper voor de apk?!

Eén dezer dagen komt m'n distributie-set binnen. Kan die er de komende tijd ook weer tegenaan.

Ondertussen maar nadenken over eventuele nieuwe updates.
#2740681
Afgelopen zaterdag met een paar leden van Team Ibiza afgesproken. Dennis heeft in totaal 3 Cupra's voorzien van een nieuwe distributie riem en toebehoren. Intussen heb ik m'n kvs reservoir vervangen voor een nieuwe. De oude zag er niet meer uit. Tevens heb ik toen m'n koelvloeistof ververst.

Aankomend weekend de RH wielen weer monteren.
#2743052
MSGH schreef:Goed bezig, blijft een fuckin dikke ibiza.
Hoop je nog een keer ergens te meeten als me ibiza klaar is van de zomer !!
Dat gaat vast goed komen! Meteen een paar dikke plaatjes schieten dan! Ben ook benieuwd na je eigen Cupra!
#2743054
Sinds een weekje zit er een Vibra-Technics motorsteun op. Wat een verschil! Zat er al een tijdje over na te denken, totdat ik ineens een zo goed als nieuwe via eBay tegenkwam. Na wat onderhandelen zijn we tot een deal gekomen. Toen de steun binnen was meteen gemonteerd. Alles voelt net wat steviger aan, ook lijkt het schakelen veel soepeler te gaan, omdat het blok nu niet meer kantelt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen tijd ook wat last gehad van inhouden, bleek "weer" een bobine te zijn. Rijdt nu weer heerlijk. Maar zit er toch aan te denken om met R8 bobine's te gaan rijden, of van een TFSI. Hiervoor zal ik wel met een adapterplaat moeten rijden, omdat de genoemde bobines langer zijn.

Ook zit ik er aan te denken om de wielen wat camber te geven. Verstelbare toplagers zou hierbij een mooie update zijn.
#2760034
Bobines zitten erin. Heb nog niet gereden, maar wat ik al had gelezen klopt. Motet loopt wat rustiger stationair. Vooral bij koud start lijkt het. Sommige zeggen dat het ook de boost wat langer zou vast houden. Maar als dat zo is betwijfel ik. (Moet nog gaan rijden) Tevens heb ik meteen de bougies vervangen.

Tevens heb ik ook het wel bekende rode kabelgootje gemonteerd. Het was even wat prutsen, past allemaal net met de kabels maar er zit best wat spanning op. Heel raar dat ze zoiets niet standaard monteren.

Nu nog even bekekijken wat ik met mn kleppendeksel en inlaatspruitstuk ga doen. Hoogglans verdichten lijkt me wel mooi, of wrinkle zwart. Verder moet alles even een keer goed schoongemaakt worden.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de mensen die ook met 2.0 TFSI / R8 bobines willen gaan rijden, ze zijn langer als origineel. Houd er rekening mee dat je een adapterplaat of spacers nodig bent.
#2760038
Knoepert1988 schreef:Voor de mensen die ook met 2.0 TFSI / R8 bobines willen gaan rijden, ze zijn langer als origineel. Houd er rekening mee dat je een adapterplaat of spacers nodig bent.
Gelukkig heeft VW/Audi daar zelf ook spacers voor in het assortiment(en niet eens zo gek duur...)

Mooie wagen hoor! :tu:
#2764239
Gister de oz velgen er weer onder gezet. Meteen de auto weer een eindje omhoog gezet. Ook even verse kendall 5W50 erin gedaan. Kan ik er weer een jaartje tegenaan. (Olie was overigens nog niet nodig. Zat er nog geen 5000 km in :lol: )

Ben rustig aan het kijken ma een Golf 4 25 jahre edition. Wie weet komt er wat op m'n pad. Tot die tijd geniet ik nog heerlijk van de Cupra.
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]