VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
door evertmul
#1120077
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand wat advies kon geven over het volgende:

Een T4 multivan uit '92 met een 2.4L dieselmotor, bougies net vervangen, met 259.000 op de teller, is dat veel? Na hoeveel Km moet ik me bij een goed onderhouden dieselmotor zorgen gaan maken of gaan nadenken over een revisie? Ik weet dat het afhankelijk is van veel factoren, en dat het pas echt belangrijk wordt als de bus niet meer goed rijdt, maar kan iemand er toch iets algemeens over zeggen? Is 259.000 veel voor zo'n motor?

Bedankt!
door Polo-sdi
#1318306
Op het moment heeft onze T4 met op de teller 270+ dacht ik en heb een donkerbruin vermoeden dat deze 100k terug is gedraaid (teruggedraaid is ie zowieso) en sta op het punt om de motor voor vergaan te verklaren, het lijkt erop dat hij overdruk heeft op de olieretour (hij lekt uit vulopening)
door Vwbusje
#2811603
Ik heb ook een t4 camper met 2,4 D motor deze heeft al bijna
400.000 km gelopen en loopt nog steeds als nieuw
Probleem wat ik nu wel heb is dat de olie koeler is stuk gegaan maar heb nieuwe besteld
door T4AAB
#2813434
Het licht er maar net aan hoe de bus is onderhouden. Het onderblok van de 2.4 is hard en moet makkelijk 500.000km aankunnen.
De mijne is goed onderhouden en met 300.000 km bijna geen olie verbruik, rookt niet, start goed en loopt nog mooi.
Gebruikersavatar
door Dennuus1
#2813438
T4AAB schreef:Het licht er maar net aan hoe de bus is onderhouden. Het onderblok van de 2.4 is hard en moet makkelijk 500.000km aankunnen.
De mijne is goed onderhouden en met 300.000 km bijna geen olie verbruik, rookt niet, start goed en loopt nog mooi.
Dit is een topic van 9 jaar oud.....
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]