VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2825234
Bij openen van het dak werkt dit aanvankelijk naar behoren maar, het glasdak schuift niet eerst naar achteren. Zowel bij alleen het glasdak openen alswel het gehele dak openen is er een duidelijk mechanisch ratelen te horen aan de achterzijde van het glasdak, de aandrijving voor openen "slipt".
Ik denk dit wel zelf te kunnen repareren of eventueel het mechaniek vernieuwen maar, ik weet niet hoe ik de binnenbekleding van het dak (achter het glasdak) moet verwijderen om erbij te kunnen komen om te zien wat er mis is.
De VW dealer wil mij niet helpen, geen uitleg dus, ik moet de auto maar naar hen brengen voor reparatie!
Zo kan het dus wel :x
Iemand dit eerder overkomen, en zo ja, is dit dan zelf te repareren?
Ten overvloede, aan sleutelvaardigheid ontbreekt het mij geheel niet :-)
Bij voorbaad dank, Constant.
#2826544
Met de uitspraak dat alles nu in orde is ben ik té voortvarend geweest :grin: Slechts 1x gelukt het glasdak open en dicht met de ventilatiestand, daarna muurvast en tandwiel e-motor slipt (weer) op de spiralen.
Of dit tandwiel nu inderdaad versleten is kan ik niet bepalen, hoe dit nieuw er uitziet weet ik niet.
Foto's van tandwiel: gaarne uw commentaar of mening.
Indien blijkbaar toch versleten, dan de vraag voor een e-motor om over te kunnen nemen die wél geheel in orde is (excl. electronica).
Weerom mijn dank voor uw hulp :-)
Bijlagen:
Tandwiel glasdakmotor EOS A.jpeg
Tandwiel glasdakmotor EOS A.jpeg (263.42 KiB) 3048 keer bekeken
Tandwiel glasdakmotor EOS B.jpeg
Tandwiel glasdakmotor EOS B.jpeg (147.6 KiB) 3048 keer bekeken
#2826894
Op het tandwiel van je dakraam motor zie ik veel 'slijpsel' achtige vuil zitten. Hoe zit het met het tandwiel van het dakraam mechanisme zelf? Zoals in onderstaande video omschreven moet zo'n motor hard werken om zo'n zware dak te laten bewegen. Binnen in je motor zit een kunststof tandwiel, deze kan breken of slijten, daardoor zal je dakraam niets doen wanneer je de motor hoort draaien. Heb je dit ook gecontroleerd?

Constant vinden dit leuk
#2826899
Dank Juul, inderdaad nog niet gecontroleerd of het binnenwerk nog inorde is. Dan hoop ik dat ik bij de dealer nieuwe tandwielen kan bestellen of misschien deze online (idee waar?).
Dit filmpje is bijzonder handig, vervangen tandwielen is erg veel gemakkelijker dan ik gedacht heb :-)
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]