VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Goedemiddag,
Wij zijn sinds kort in het bezit van een VW Touran uit 2015.
Na een paar weken voor het eerst de fietsendrager geprobeerd op de trekhaak te zetten; toen bleek dat de trekhaak kogel veel te dicht op de achterbumper zit waardoor je de fietsendrager niet kunt plaatsen zonder de bumper te beschadigen. Wij hebben het niet gezien bij de aankoop en de verkoper heeft het niet gemeld.
Het is een afneembare trekhaak (origineel VW).
Hebben jullie gezien het model van de trekhaak een idee voor welk VW model deze geschikt is? (Zie afbeeldingen).
Ik heb de verkoper gevraagd om dit te herstellen; dat doen ze niet. Enige mogelijkheid is een nieuwe (vaste)trekhaak laten monteren waarbij ik nog €350,- moet bijbetalen.
Aangezien het een lange reis is vanuit Alblasserdam naar Eindhoven hebben we ervoor gekozen om bij onze eigen garage een nieuwe trekhaak te laten monteren.
Ik zou graag deze afneembare trekhaak voor een passende prijs verkopen aan iemand die 'm wel Afbeeldinggoed kan gebruiken onder zijn VW.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groet, Wilfred
Bijlagen:
20210820_151453.jpg
20210820_151453.jpg (4.19 MiB) 653 keer bekeken
Lijkt inderdaad wel of er een aanrijding mee geweest is, of achteruit mee tegen een muur of zo gereden....

Was dit een NIEUWE trekhaak ?
Gezien de verroeste kogel is dit waarschijnlijk een gebruikte trekhaak... en dus mogelijk inderdaad krom.
Of een verkeerd model voor jouw auto.

Heb je deze trekhaak ook al gebruikt voor een caravan/aanhanger o.i.d. want dan zou je hetzelfde probleem hebben gehad als met je fietsendrager, dat je de koppeling niet over de kogel krijgt zonder de autobumper te raken.
Golfcountry91 schreef:Als ik de foto zo zie is de trekhaak zo krom als een hoepel.
Inderdaad zou je wel zeggen maar ligt ook aan de hoek van de foto (zie nu een andere foto toegevoegd)
Ik heb wel laten nakijken dat het trekhaak systeem wel goed gemonteerd zit onder de auto.
Dan zou alleen de kogel krom kunnen zijn? Is alleen de kogel ook te vervangen?
Bijlagen:
20210820_151443.jpg
20210820_151443.jpg (4.49 MiB) 612 keer bekeken
MarTiguan schreef:Lijkt inderdaad wel of er een aanrijding mee geweest is, of achteruit mee tegen een muur of zo gereden....

Was dit een NIEUWE trekhaak ?
Gezien de verroeste kogel is dit waarschijnlijk een gebruikte trekhaak... en dus mogelijk inderdaad krom.
Of een verkeerd model voor jouw auto.

Heb je deze trekhaak ook al gebruikt voor een caravan/aanhanger o.i.d. want dan zou je hetzelfde probleem hebben gehad als met je fietsendrager, dat je de koppeling niet over de kogel krijgt zonder de autobumper te raken.
Het is geen nieuwe auto en ook geen nieuwe trekhaak.
Ik heb er alleen een fietsendrager op gemonteerd en dit ging nauwelijks omdat er ca. 2 centimeter tussen de kogel en de bumper zit.

Hebben jullie verder nog ideeën?
Ik weet niet op welke manier de afneembare kogel/stang is bevestigd aan de dwarsbalk, anders zou je kunnen proberen een andere kogel/stang te kopen en monteren, die een grotere hoek heeft als de huidige.
Je dient er dan wel op te letten dat de gaten voor de bevestiging aan de dwarsbalk op dezelfde plek zitten, anders gaat het 'm niet worden.

Mijn advies:
Haal het afneembare deel van de trekhaak er af, en neem dit mee naar een automaterialenzaak of autodemontagebedrijf (lees: autosloperij) en kijk of er een passende kogel/stang te verkrijgen is die wel iets verder van de bumper staat.
Let hierbij op de afmeting van het bevestigings-gedeelte en de gaten waar de bevestigingsbouten doorheen moeten.

Hier staat een CNG UPje, benzinemeter staat ook op[…]

Toplaag panoramadak laat los

Hoe herkenbaar. Exact hier hetzelfde geval. Super […]

Sinds kort een eigenaar van een tweedehands Golf 8[…]

Radio volume knop

Hoi, ik heb ook precies zelfde geval meegemaakt.[…]

Ik heb ook het probleem dat mijn app zegt "Je[…]

Sleutel. Golf 8

Moest of moet geen batterij vervangen. Was gewo[…]

Koolaanslag

Ben al een tijdje aan het uitzoeken wat de Beetle […]

Trekhaak afneembaar