VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
door Nosscha
#2838273
Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet uit. Mijn Vw passat 2.0 TDI B8 2015 DSG die rijdt op een volle tank 500-600KM. Dat is natuurlijk veelste weinig. Ben langs de garage gegaan en die hebben wat ringetjes en bouten vervangen bij de injectoren, dat heeft niks opgeleverd. Tijdens het uitlezen geeft die ook helemaal niks aan, enkel een sensor van de roetfilter. Die heb ik ook laten vervangen maar dat heeft ook niet geholpen. Verder gaat mn roetfilter lampje branden na 2-300Km te hebben gereden en als ik de motor uit zet en weer aan is het weer verdwenen. Iemand die het zelfde heeft gehad of dergelijk?
door Mari
#2838274
Dat het roetfilterlampje gaat branden is een indicatie dat er wat mis is en dat zou naar voren moeten komen bij uitlezen...
door Nosscha
#2838276
Tijdens het uitlezen gaf die alleen een sensor aan van de roetfilter en die heb ik ook direct laten vervangen. Gister na 200Km is de roetfilter lampje weer aangegaan
Gebruikersavatar
door mano
#2838277
Waarom de brandplaatjes vervangen? Had de auto daar lekkage?

Staat de auto niet vrijwel continu te regenereren? Vandaar je roetfilter problemen cq storing?
door Nosscha
#2838278
Die zag daar wat nattigheid vandaar laten vervangen, heeft ook helemaal niks verholpen qua brandstof verbruik. Wat betreft de roetfilter zou ik het echt niet weten. Der komen ook geen andere storingen naar boven.
door Mari
#2838282
... in de meetwaarde blokken kijken, daar kan je o.a. zien wanneer de laatste regeneratie is geweest, of deze correct is uitgevoerd en wat de status is van je roetfilter... waarmee lees je de auto uit, standaard tooltjes of wat anders?

Dat het lampje aan gaat na paar honderd kilometer is niet goed, niet te lang mee door blijven rijden want dan kan je straks zeker je roetfilter laten vervangen en deze kost het nodige.
door Nosscha
#2838283
Ik ga dat ff doorgeven aan de garage dan. Garage leest het voor me uit. Maar die hebben zo’n universele uitlees apparaat denk ik. Denk je dat mn hoge brandstofverbruik daar door komt?
door Mari
#2838285
... als jij verteld dat het roetfilter-lampje gaat branden na 200-300km dan zouden zij toch moeten weten dat ze verder moeten kijken dan die sensor... als ze dat niet snappen zit je bij de verkeerde garage.

Google maar eens wat regenereren van een roetfilter precies inhoud en hoe dat gebeurd... dan snap je het hoge brandstof gebruik wel 1+1=2...
Reparatie lijkt me erg duur.

Ja zeker wel, natuurlijk is het achteraf. Maar je […]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]