VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2840065
Km stand 177000

Ik heb sinds kort een zoete lucht uit mn uitlaat en dat is ook echt de enige klacht. Temperatuur blijft normaal, loopt perfect, koelvloeistof nivo stijgt minimaal met dop er af en draaiende motor, kachel werkt prima, fan slaat wel wat vaak aan maar niet vaker als voorheen, geen sludge bij olievuldop, wel donkere koelvloeistof trouwens... Is dit de koppakking of kan het ook wat anders zijn? Zo ja, weet iemand of het op te lossen is met dit goedje; https://www.wynns.nl/product/cylinder-block-seal/
#2840066
... als alle vloeistoffen op peil staan en blijven, je geen verontreinigingen ziet in de koelvloeistof of olie, dan zou ik me niet al te druk maken over dat zoete geurtje... Waarom iets in de motor gooien als je niet zeker weet of je problemen hebt (en of het daarmee opgelost gaat zijn)...

De buurt kan in elk geval niet zeggen dat je auto stinkt ;-)
#2840078
Ik ga het koelvloeistof nivo goed in de gaten houden. Ik zei donkere koelvloeistof maar als ik mn vinger er in steek is het gewoon helder. Het expansievat is vies en oud al sinds ik de auto heb en dat vertekend nogal. Olieverbruik lijkt juist minder te zijn geworden. Veel gereden laatste maand. Zit nu in Griekenland met de auto en dacht ook aan goedkopere reparaties hier i.v.m. lager uurloon. Grappig dat je in Bosnië Herzegovina heel veel Golf 2 en 3 ziet rijden, vooral type 2 is echt enorm. In NL zijn deze auto's schaars maar ik weet nu waar ze allemaal zijn gebleven haha
#2840080
Mooie plaatjes van een Golf 3 in Griekenland doen het hier altijd goed!!!

De auto's uit 1999 hebben helaas nog niet een erg […]

Vreemd geluid bij wegrijden

Alleen als de auto koud is, en het koud is buiten?[…]

Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]