VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2846701
Heren (en dames),

Ik heb gisteren een Tiguan uit 2011 gekocht. Auto heeft nagenoeg alles waar ik naar op zoek was maar ik mis op 2 onderdelen nog iets waar ik graag jullie ondersteuning bij nodig heb.

1. Het gaat namelijk om het achteraf (laten) inbouwen van een Multifunctionele Stuur. Deze is op het moment niet aanwezig.
Is het mogelijk om achteraf een MF stuur in te bouwen? Is dit iets wat je zelf kunt doen met informatie of moet ik hiervoor het beste ergens terecht?

2. Naast een stuur wil ik er ook een andere Autoradio in laten zetten, weet eigenlijk ook nog niet welke. Hebben jullie tips?

Foto van de interieur voeg ik toe.

Afbeelding
Afbeelding
#2846705
Of je zelf een MF stuur kan inbouwen hangt af van je eigen kunnen. Naast het plaatsen van een MF stuur moeten er wellicht modules vervangen worden en uiteindelijk zal er ook het een en ander gecodeerd moeten worden om het te laten werken.

Een andere radio is leuk, weet niet of het bij een Tiguan uit 2011 ook al zo was dat een deel van de instellingen die je kan doen via de radio gedaan worden... Dan komt er iets meer bij kijken en de vraag is of je het prijskaartje wat daar aan hangt wel wil betalen.

In mijn optiek kun je beter een auto kopen die reeds voorzien is van de opties die je wenst dan achteraf te moeten gaan klooien om iets alsnog voor elkaar te krijgen... het wordt er bij de moderne auto's niet makkelijker op gemaakt!
#2846897
Inmiddels uitgevonden dat het vervangen van een MF stuur iets meer behelst dan wat ik dacht. Ik moet eerst op zoek naar een stuur met bijbehorende Airbag. Daarnaast heb je installatiekosten en moet deze " ingeleerd" worden.
Ik ben rond aan het kijken en wat onderzoekjes aan het doen, zodra ik meer heb zal ik het hier melden voor een potentiële meelezer.
Voor nu nog geen vuurwerk, ben rond aan het kijken/bellen/onderzoeken.
#2846969
Let je goed op dat je sleepcontact geschikt is anders moet je die alsnog vervangen na het plaatsen van het stuur. :-) :-)

tevens misschien leuk voor anderen de info hier te plaatsen die je hebt voor het vervangen van het stuur
Welke I.C.E. heb ik?

Dank, al zoekend kom je termen tegen als MIB2, MIB[…]

waarde bepaling

Dank u voor de tips. Dan zal ik hem binnenkort toc[…]

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]

navigatie MIB2

Dat er een kaartje in zit waarop V18 staat zegt na[…]

Probleem opgelost, bleek inderdaad de module on de[…]

Echt alle kabels? Dat word een flink klusje zijn[…]