VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2847004
Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met het volgende probleem, aangezien ik een beetje door de oplossingen heen ben.

De intervalstand van de ruitenwissers van mijn Lupo werken niet meer. De snelste stand werkt nog wel, dus je zou denken dat het relais naar de knoppen is.

Inmiddels de stuurschakelaar vervangen voor een nieuw exemplaar, de ruitenwisser motor vervangen voor 1 van de sloop en daarna voor een gloednieuwe, het relais (19)tot 2 maal toe vervangen voor een nieuwe.

Het enige wat volgens mij nog overblijft is ergens een breuk in de kabel of iets dergelijks, dus vandaag maar eens wat gaan doormeten. Daar werd ik niet veel wijzer van :bored: maar dat kan ook door mijn elektrische kennis komen :wacky:

Hebben jullie zo nog een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn?

Groeten,

Huib
#2847005
Lastig probleem, jammer dat je de oplossing ervoor nog niet hebt gevonden. Hoe en wat heb je gemeten? Je krijgt duidelijk stroom naar de motor, maar niet naar alle standen. Heb je (per stand) gecheckt voor +12v op de stekker naar de motor? Dan kun je uitsluiten of je kabelbreuk hebt of niet. Succes!
#2847070
Heey, zojuist weer even mee bezig geweest. De motor krijgt inderdaad op 1 kabel stroom. Dat is de kabel die de motor snel laat draaien. De andere kabel krijgt hij in geen enkele stand stroom. De motor werkt wel op beide draden. Ik heb ook geen schema van hoe het zou moeten lopen dus geen idee of hij direct vanaf het relais naar de motor gaat of dat er nog iets tussen zit.
#2847073
Volgens mij is het zo ingesteld dat je altijd stroom krijgt naar de hoogste stand zodat je altijd in de regen kunt rijden mocht er iets fout gaan. Zo is het ook geregeld met de aanjagermotor, daar zit weer een weerstand tussen....geen idee of dit voor de ruitenwissers ook zo is. Meet je ook stroom vanuit de relais achter in de zekeringskast?
#2847091
Heey, ja ik meet wel stroom op het relais. Ik meet ook dat er in een andere stand de stroom wegvalt, wat zou betekenen dat hij dan iets moet schakelen maar vervolgens zijn de andere kabels hetzelfde.
Tevens kan ik nergens meten welke kabel naar de motor gaat.
Inmiddels wel achterin, voordat de ruitensproeier leiding de achterklep ingaat een lek gevonden. Deze gedicht en ik zag dat er stekkers zaten van kabels die de achterklep ingaan. Deze waren helemaal geoxideerd. Inmiddels schoongemaakt. Lost het probleem niet op maar het zou zomaar eens sluiting kunnen veroorzaken. Voor de zekerheid maar weer een nieuw relais gekocht :bored:

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]