VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
#2847919
Goedemorgen!
Sinds januari ben ik in het bezit van een mooie lupo Cambridge met amper 80k op de teller. Na aanschaf direct groot onderhoud gedaan ; distributie en spanrollen , oliën , Carterventilatie en ga zo maar door. Nu is sinds gisteren de Interieurverlichting ermee gestopt. Normaal gaat deze aan bij het openen van de deur. Ik heb alle controles gedaan en vermoed dat de microswitch het heeft begeven . Mijn vraag is tweeledig
1. Wie heeft bestelgevens van een microswitch of heeft er 1 beschikbaar.
2. Een how to om deze te vervangen .
Ik heb een topic op dit forum gelezen hierover maar helaas blijken de links naar de bestelgegevens niet te werken en zijn de afbeeldingen van de how to niet te openen.

Wie kan me verder helpen ?
#2847921
He hallo, zo te zien ben je goed bezig mbt het onderhouden van je Lupo. Wat betreft je vragen, als het om een oude topic gaat, loop je kans dat de webpagina waar de links naar verwijzen ondertussen is verplaatst of verwijderd. Maar vrees niet, het antwoord is simpel.

JvdHeide schreef:1. Wie heeft bestelgevens van een microswitch of heeft er 1 beschikbaar.
Deze kun je bijvoorbeeld bij --> AliExpress <-- bestellen. Als je ergens nog een oude slot hebt rondliggen, kun je deze ook cannibaliseren voor onderdelen. De vraag is alleen of de microswitch die daar op zit 100% werkt. Je kunt ook een nieuwe slot bestellen bij Autodoc of Winparts. Deze kosten niet zo gek duur....maar dat kan ik niet voor jou bepalen.

JvdHeide schreef:2. Een how to om deze te vervangen .
In jouw geval, gaat het om de microswitch aan de onderkant van de slotmodule. Dat is de microswitch die een open/dicht signaal stuurt naar de comfortmodule. Deze is goed te vervangen zonder de slotmodule helemaal uit elkaar te hoeven halen. Mocht je dit toch nodig vinden, bekijk dan --> deze <-- video.

Edit: Ik vergeet nog 1 optie op te noemen. Je kunt ook even langs Frank in Apeldoorn van www.deurslotreparatie.nl en hij zal al jouw deurslot problemen verhelpen. Kosten zijn volgens mij 70,- per slot. Maar als je bij hem bent geweest, ben je voorgoed van al je problemen af :tu:
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]