VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2847819
Hallo VW-kenners.

Korte voorstel ronde om te beginnen: Hi, Tony hier, 30 jaar en een groot Transporter fanaat / rijder. Als kind werd ik vervoerd in een T4, daarna een T5 en in 2013 heb ik mijn rijbewijs kunnen halen om zelfstandig te rijden (i.v.m. een spierziekte + rolstoel) in een aangepaste T5.

Na 10 jaar in de Transporter T5 te hebben gereden, ben ik sinds een week trotse eigenaar van een hele nieuwe Transporter T6.1.

Nu zit deze auto boordevol opties die mijn oude niet heeft gehad. Vandaag heb ik de halve dag alles ingesteld zoals ik wil, maar kwam toen achter de automatische buitenspiegels optie bij het vergrendelen van de auto.

Nu heb ik die optie aangevinkt in mijn wageninstellingen. In de handleiding staat dat ik de vergrendelknop 2 seconden ingedrukt moet houden, maar op geen enkele manier krijg ik het voor elkaar om automatisch mijn buitenspiegels in te klappen bij het vergrendelen en uit te klappen met mijn contact aan zetten.

De draaiknop staat op de posities zoals aangegeven in de handleiding.

Mis ik iets? Het is namelijk een functie die ik wel graag zou gebruiken.

Alvast dank voor het tijd nemen van het lezen van deze vraag!
#2847823
Ik wilde je net welkom heten op het forum, maar ik zie dat je al 10jr lid bent :LOL:

Fijn dat je zoveel plezier beleeft aan je T6. Wat de spiegels betreft....weet je zeker dat je de juiste spiegels hebt? Het kan zo zijn dat deze in het verleden ooit zijn vervangen voor een variant zonder motor. Wellicht omdat ze niet verkrijgbaar of te duur waren. Daarnaast lijkt het mij een goed idee om de T6 eerst uit te (laten) lezen. Dan kun je wat gerichter zoeken ipv gokken waar het aan zou kunnen liggen.
#2847832
Als je wijzigingen in het systeem doet en ze werken niet direct, probeer dan eens een soft-reset van het systeem door de aan/uit knop een seconde of 15 ingedrukt te houden en je ziet dat het systeem opnieuw opstart! Werkt het dan nog niet zal je verder moeten kijken... Staat je niet blind op alle opties, soms werken ze, soms ook niet!
#2847945
JUUL schreef: 05 feb 2024 08:56 Ik wilde je net welkom heten op het forum, maar ik zie dat je al 10jr lid bent :LOL:

Fijn dat je zoveel plezier beleeft aan je T6. Wat de spiegels betreft....weet je zeker dat je de juiste spiegels hebt? Het kan zo zijn dat deze in het verleden ooit zijn vervangen voor een variant zonder motor. Wellicht omdat ze niet verkrijgbaar of te duur waren. Daarnaast lijkt het mij een goed idee om de T6 eerst uit te (laten) lezen. Dan kun je wat gerichter zoeken ipv gokken waar het aan zou kunnen liggen.
Hi! Hahah, ja al beste tijd lid maar met de T5 had ik vrij weinig vragen.

Ik ga inderdaad het allemaal uit laten lezen. De spiegels zijn automatisch inklapbaar d.m.v. de draaiknop op de deur, die werken handmatig wel, maar het zou gewoon lekkerder zijn als ik mijn auto op slot kan gooien en de spiegels dan inklappen en met het contact aan doen weer uitklappen. Deze optie staat wel in de wageninstellingen maar werkt niet.

Ik ga denk ik morgen even een belletje plegen naar een garagist. Thanks voor het antwoord!
#2847946
Mari schreef: 05 feb 2024 18:22 Als je wijzigingen in het systeem doet en ze werken niet direct, probeer dan eens een soft-reset van het systeem door de aan/uit knop een seconde of 15 ingedrukt te houden en je ziet dat het systeem opnieuw opstart! Werkt het dan nog niet zal je verder moeten kijken... Staat je niet blind op alle opties, soms werken ze, soms ook niet!
Dit ga ik even proberen! Ik moet hoe dan ook langs een dealer i.v.m. een storing omtrent de cruise control dus kan ik eventueel deze vraag meteen meenemen. Maar ik dacht laat ik het forum ook eens raadplegen! You’ll never know!
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]