VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Caddy
  • Gebruikersavatar
#2848443
Hallo allemaal.
Ik heb een Caddy Maxi. Sinds een behoorlijke tijd hoor ik rare geluiden tijdens het rijden. Maar niet altijd. Wat eigenlijk betekent dat hij het nooit doet als hij bij de garage staat. Wat er gebeurt is het volgende: als de motor warm is en ik terugschakel (meestal rond de 3 naar de 2) hoor ik een knarsend geluid. Na dat geluid, als ik de motor af zet, stinkt het rond de auto erg naar verbrand rubber. Soms gaan er dagen voorbij dat dat geluid niet te horen is. De laatste tijd hoor ik het wel steeds vaker. Ik heb het geluid opgenomen en het is heel duidelijk te horen. Het zegt de garagemensen niks.
Voor mijn idee hoor ik het links voor, maar misschien vertekent dat.
Vanmorgen was het weer anders: direct bij het starten een bonkend en kloppend geluid. Ik heb de auto uitgezet, even laten staan en later weer gestart. Geluid weg. Wel hoorde ik onder het rijden, tijdens het gas geven, opeens tijdelijk een geluid alsof er iets doorslipte. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Geluid uploaden lukt me helaas niet, ontdek ik nu.
#2848447
Ok. Klinkt alsof het bij de koppeling uit de buurt komt. Ook de geur etc, mogelijk verbrande koppelingsplaat? Hoewel dat eigenlijk wel anders ruikt als verbrand rubber.
Het probleem is dat het moeilijk zoeken is als het de koppeling is, dan moet de bak er namelijk af.
Vlijtigliesje vinden dit leuk
#2848448
Tja, inderdaad lastig. Ik dacht zelf misschien aan de aandrijfas (iets met klok en klepel hoor). Hoe dan ook, morgen maar wéér naar de garage. Hoewel ze ook deze keer waarschijnlijk niks zullen vinden.
Ik ga hem, als ze niks vinden, inruilen. Het wordt steeds erger en straks sta ik en keer stil wanneer het helemaal niet uitkomt. (maar wanneer komt dat wel uit?)
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]