VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door Pa3bow
#2848503
Dag Allen,

Ik heb een Touran TSI 1.4 uit 2011. Om te controleren heb ik de plus losgehaald van de accu. tussen de plus accuklem naar de plus van de accu een 12 volt lampje geplaatst. Deze moet uit zijn bij geen gebruik v d auto. dus alles uit. Maar de lamp blijft fel branden. Waar moet ik het zoeken? Ik heb alle zekeringen nagekeken en verwijderd gehad. Zijn allemaal goed. Lamp blijft branden. dus er wordt stroom getrokken.
Kan het zijn dat de oorzaak ligt bij de dynamo?, dat daar een diode eruit ligt? Andere oorzaak? De dynamo laad normaal bij 14.5 Volt. En ver wisselen doe je niet zomaar je komt er niet zomaar bij. Iemand een idee? De deuren als ik die op slot doe gaat alles dicht . Wacht ik 10 min dan alleen te openen met de sleutel en de rest ontkoppelen door op de sleutelschakelaar te drukken in de deur. Wat is er aan de hand? Graag ideeën. of nog beter De oplossing.

Groet ,
Eddy.
door Mari
#2848513
... niet vreemd, met de motorkap open en de auto van slot gaan de diverse modules in de auto niet in slaapstand en blijven dus actief en stroom verbruiken... nutteloze test dus...

Heb je dit probleem altijd al gehad of pas sinds kort? Toevallig een radio geplaatst?
door martijnvo
#2848516
Kan je wel meten met een multimeter.
Op stroomstand zetten en tussen accu en accukabel plaatsen.
Auto op slot en motorkap open maar wel de motorkapvergrendeling dichtduwen.

Dan zekeringen trekken en kijken wanneer de stroom flinkt zakt.

En het belangrijkste: als je het euvel hebt gevonden niet de motorkap weer dichtsmijten, maar eerst het slot weer ontgrendelen.
En neem een multimeter die de stroom aankan want 10A zit je zo aan.
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]