VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
#2848396
Hallo,

Ik heb een golf 5 uit 2005, 1.4 motor. Bij de aankoop kreeg ik 1 klapsleutel. Deze heeft een paar dagen gewerkt en daarna niet meer. Gisteren zat ik in mijn auto en om een of andere reden had ik mijn sleutel vast en werd er een knopje ingedrukt. Plotseling deed de AB het weer. Nu kwam ik er achter dat de ontvanger waarschijnlijk in het voorraam zit op de plek van de regensensor.

De eerste vraag is of er in de auto nog meer sensoren zitten die de AB ontvangen.

Daarnaast vroeg ik mij ook af of in dit zelfde onderdeel ook de antenne zit voor de radio? De radio ontvangt namelijk ook zeer slecht. Ik heb op het dak geen antenne.

Is dit makkelijk te vervangen of is het aan te raden om er mee naar de garage te gaan.

Alvast bedankt voor het meedenken.
#2848412
De batterij van de sleutel kan bijna leeg zijn waardoor het bereik afneemt dus die als eerste vervangen.
De radio antenne is in de achterruit opgenomen en ook zichtbaar aan de verticale lijnen in dezelfde kleur als die van de achterruitverwarming.
Voor zover ik weet is de radio antenne voorzien van een versterker die door de radio van 12 volt voorzien wordt en die aansluiting wordt bij het plaatsen van een aftermarket radio vaak vergeten want die aansluiting is niet standaard in een verloopsteker aanwezig.
#2848487
De batterij die u heeft vervangen is dat een universele zoals die bijvoorbeeld bij de Action te koop is dan kan het alsnog aan de batterij liggen.
Qua vorm en voltage lijken ze gelijk maar de sterkte in milliampère kan minder zijn dan een door Volkswagen voorgeschreven batterij.
Wat de slechte radio ontvangst betreft is dat een fabriek af ingebouwde of een aftermarket radio?
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]