VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
#2836811
Beste mensen,


Ik heb een onlangs een import auto T Roc volkswagen gekocht vanuit duitsland, 2021 mei model. Heb de wagen nu 1 week in bezet. Het probleem is ik krijg het op geen ene manier online, wil maar geen verbinding maken. Het privesfeer maximaal wordt ook niet gewijzigd.
1. e sim is aanwezig maar lukt niet om online te krijgen het wereld symbol blijft donker en het moet wit zijn om registratie te voltooien.
2. Heb via mobiel en via e -sim verbinding proberen te krijgen lukt niet. hot spot en thuis wifi gebruikt geen resultaat.
3. Instructies via website stap voor stap gebruikt geen resultaat.

Enige wat nodig is dat het wereld bol wit wordt en hiervoor moet ie online zijn en verbonden kunnen worden verder om dit te kunnen realiseren moet het prive sfeer maximaal uitgezet worden wat ook niet lukt( is een keer gelukt privesfeer en daarna niet meer ).
zo enorm de hulp waarderen de oplossing.
#2845701
Ik heb nu hetzelfde probleem.
T-Roc Datum eerste toelating in Denemarken 27-05-2021
Misschien is er iemand die mij behulpzaam kan zijn?
VW ID is aangemaakt, maar in de auto kom ik niet verder.
Hoe verander ik de maximale privé sfeer, die stond op maximaal ingesteld, nu op positie delen.
Andere mogelijkheden vind ik niet.
Misschien domme vraag: moet mss om verbinding te kunnen maken de E-sim geactiveerd worden? Zo ja hoe dan?

dank jullie voor elke hulp hierin.

grtsssss
#2845790
@Mari ............... geduld aub, svp , Danke im Voraus.. Merci d'avance :-)
Ik heb de boel zélf kunnen activeren, na onderhoud met klantenSERVICE van VW. Het netwerk lag er weer eens uit.
En dan kan je uren bezig zijn en ook de grote VW-dealer snapt het dan niet hoe het wel zou moeten.
Toen het VW netwerk weer in de lucht was kon ik het vrij eenvoudig realiseren.
Ik denk dat ik de VW-tekst en instellingen een klein beetje kan volgen om reden dat ik 16 jaar Skoda reed, dat maakte de procedure herkenbaar op veel punten maar zeker niet alle.

Bestelling er uit gedaan voor Navigatie, Spraakbesturing etc.
Maar........... dat was zondag j.l. en het is nu woensdag daaropvolgend. Het scherm vertelt nog steeds: Updaten... Bijwerken.... Of zo iets.
Dus vandaag een mail gestuurd naar VAG Shop met alle gegevens van de bestelling en de betalingen daarvoor.
Nu even afwachten, ik ben benieuwd.
En....... Wordt zéker vervolgd! Even geduld aub ;-)

grtssss
#2845810
@Mari gisteren dus de mail gestuurd. Géén antwoord terug maar plots werkt sinds vanmiddag, 23-08, alles.
Navigatie werkt, spraakbesturing óók. Dus ik vermoed dat iemand ergens op een knopje gedrukt heeft ;-) .
Alleen moet ik nog de 'codewoorden' leren om de navigatie mijn wil op te leggen. Met de hand een adres invoeren werkt, maar zoals gezegd, via de spraakbesturing nog niet. Ik weet RTFM, maar het boekje in de auto is in het Deens*, dus dat wordt het boekje lezen op de pc. Eerst vinden en binnenhalen.
Ook werkt nu het dimmen van het dashboard en dat is vreemd. want de andere scherm deed dat wel.
Nou ja de ontdekkingstocht wordt vervolgd.
Ik vind toch wel dat ik praktisch alles binnen één week aan de praat heb gekregen. Zoals gezegd, wss wel omdat ik de Skoda software ken.
Ik ga verder op onderzoek uit en zal mijn bevindingen hier aanvullen.

grtsssss

*) RTFM... Ja ja, ik moet zeker ook nog e.e.a. leren.
Vanmiddag wat accessoires aangebracht, instaplijsten, bumperbescherming, en glasprotector op het scherm.
En toen... toen .. ach ik zat toch in de bijrijdersstoel dus ik dacht (au!) laat ik een het Danske Handbeukske eens bekijken.
En tot mijn grote verbazing, ja grote verbijstering, zat er het Deense Garantiebewijs in. Én een verse Nederlandse handleiding!!!!!! Een gloednieuw instructieboekwerk. Toch extreem netjes van de garage waar ik deze auto mét ervaring kocht, toch? Ik denk dat je dat niet al te vaak zal tegenkomen, dat denk ik tenminste.
Geeft toch wel wat meer vertrouwen, tenminste voor mij wel. Dat betekent dat iemand wat extra moeite gedaan heeft.
#2848646
Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaar werken. Kan geen nieuwe abonnement aanvragen omdat auto is offline en app accepteert mijn adres niet. Vwconnect app gebeld hebben fix voor dealer maar kan geen afspraak voor 5 juni krijgen. Ben niet happy.
Reparatie lijkt me erg duur.

Ja zeker wel, natuurlijk is het achteraf. Maar je […]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]