VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
#2848169
Goedemiddag,

Ik heb een probleem die eigenlijk altijd al gehad heb met de polo(afgelopen 7 jaar), maar langzaamaan steeds erger begint te worden.
Eerst had ik het enkel als ook de airco aan stond. Als ik net rijd binnen de bebouwde kom, dan valt de motor uit als ik afrem voor een bocht. dit doet hij zowel met remmen op de gewone rem, afremmen op de motor, afremmen met koppeling ingedrukt. in alle vormen van vaart minderen slaat de motor af. Dit doet hij zonder te 'hikken'. vaak merk ik het niet eens dat hij afslaat, los van het feit dat hij daarna dus niet meer verder rijd. Telkens wanneer dit gebeurt gaat er wel het lampje van de accu branden, maar de auto piept er niet bij(wat hij normaal wel doet als er een lampje gaat branden).
Door de jaren heen al twee keer de accu vervangen, maar in beide gevallen niets opgelost.

In het begin waren deze problemen enkel als de motor koud was en de airco aan stond. later was dit probleem er wanneer de airco aan stond, ongeacht of de motor warm of koud was. tegenwoordig heb ik dit probleem ook als de motor koud is, maar de airco uit staat. ik heb het nog niet wanneer de motor warm is.
Omdat de motor nu de helft van de keren uitvalt als ik weg wil rijden, begint het aardig vervelend te worden.
Het polotje is al wat ouder, en door wat blikschade niet zoveel meer waard, dus wil ik graag zelf wat gaan sleutelen waar mogelijk.

Iemand een idee waar ik naar kan kijken?
#2848172
Allereerst welkom op dit forum... wordt op prijs gesteld als je je voorstelt ;-)

Bij vage problemen is de tip om te beginnen met uitlezen van de auto, liefst met VCDS omdat deze tool de meeste informatie geeft. Niet in het bezit van VCDS dan kijk je in het VCDS-lokatie-topic om te zien of daar iemand tussen staat die bij je in de buurt woont. Is dat niet het geval kan je in deze thread vragen of een van de forumleden je kan helpen...

VCDS-Lokatie-topic --> viewtopic.php?t=93030
#2848184
ja ik had me eerst voorgesteld in de garage. Leek daar de juiste plek voor.
In ieder geval alvast bedankt voor je antwoord!
Zelf heb ik (nog) niet zoveel verstand van auto's, dus voor mij is alles een vaag probleem. Maar misschien dat dit voor iemand anders een specifieker probleem is waar hij zo wat voor uit zijn mouw kan schudden.

ik zal eens bij de VCDS kijken, bedankt!
#2848651
Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep.
gelukkig is het al een wat ouder model, dus niet de hoge kosten die er tegenwoordig voor nodig zijn.
Ik vermoed dat hij door de jaren heen steeds wat verder vervuild raakte. Andere problemen zoals dat de motor uitvalt bij het gebruik van de airco binnen de bebouwde kom is er ook mee verholpen.
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]