VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
door Heytse
#2848241
Hallo allemaal,

Ik ben sinds dit weekend in bezit van een 2004 Touareg. Erg blij mee, echter zit er geen trekhaak onder.

Nu heb ik een oem trekhaak opgehaald bij de sloop waar een blauwe stekker aan zit. Hoe kan ik deze aansluiten? Ik kan in mijn auto geen trekhaak module oid vinden. Zijn deze auto’s niet voorbereid?
Graag jullie input.

Bedankt,
Heytse
Bijlagen:
IMG_2743.jpeg
IMG_2743.jpeg (2.85 MiB) 6635 keer bekeken
#2848242
Ik weet niet of trekhaak voorbereiding in 2004 al aangeboden werd in de optie lijst. Ik durf ook niet te zeggen waar de module exact zit bij de Touareg. Als je de bekleding al eruit hebt gehad in de kofferbak en niks hebt gevonden, ga er maar vanuit dat je dan nog wat extra kabels moet trekken.
#2848246
De module zit normaal rechts achterin volgens mij. Naast de cd wisselaar. Maar daar zit dus niks en lopen ook geen ongebruikte kabels.
Kabels trekken is niet het probleem, maar het zou mooi zijn als iemand kan aangeven waarvandaan en evt wat de onderdeel nummers zijn.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2848356
De Touareg komt niet vaak voor hier op het forum, wellicht heb je daarom nog geen reactie op jouw vraag. Check even deze video. Als ik het goed begrijp, heb je sowieso een sleep module nodig. Deze zit dus aan de bijrijderskant en dient ook ingeleerd te worden. In de beschrijving van de video vind je meerdere links en onderdeelnummers die jou misschien verder kunnen helpen met je zoektocht. Succes :tu:
#2848386
Bedankt voor je antwoord!
Ik had zoiets al door… niet zoveel Touaregs meer op de weg 😅
Ik ga morgen in ieder geval de trekhaak er aan hangen. Hopen dat ik nog wat ‘loze’ stekkers tegenkom.
Anders maar een aftermarket draadboompje installeren…
Daarna op zoek naar off-road banden.. stond van het weekend tot de bodemplaten vast 🤣[/img]
Bijlagen:
IMG_2777.jpeg
IMG_2777.jpeg (2.6 MiB) 683 keer bekeken
#2848668
Om er nog even op terug te komen;
Er zaten bij mij geen voorbereidingen oid voor de bedrading. Ik heb een 7 polige aansluiting tussen de auto verlichting gesoldeerd. Tot nu toe zonder storingen (met en zonder aanhanger).
Misschien dat het bij mij wel kan daar ik een handbak heb?
Hoe dan ook; het werkt en ik ben er blij mee!
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]